Yoshimura GSX1230R Projekt

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
För mig blir det intressant om jag ens får hojen runt (och kanske framförallt till) Kemora. :D

Bara jag får nån ordning på förgasarbestyckningen så ska det nog inte vara några problem. Hoppas jag...

Det går nog bra skall du se, Roffe och jag får bogsera dig runt, no problemos:)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Det går nog bra skall du se, Roffe och jag får bogsera dig runt, no problemos:)

Det låter betryggande. Annars får jag väl invalidisera någon stackare och stjäla deras hoj. På tal om hoj, din motard är ju inte dum... :arsele:tungan

Passade på och tog ett litet videoklipp på hojen ute i det gröna (bruna?).



Fortfarande inte helt hundra men det är på G.

sådär va de du skulle ha den va?:tummenupp

Inte riktigt. Blir ett blått fält över hojen mitt på, sen en svart stripe och vita sidor. :)
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag har alltid varit L-twinfanatiker men nog måste man erkänna att det där är en härlig slags melodi.
Vackert!
Ska du låta sy upp ett parasoll till brorsan i matchande färger? ;)
 

Phillip

Guest
DSC_0013-13.jpg


DSCN1566.jpg

Jäklar vilket fint bygge du har gjort! Riktigt riktigt snyggt :tummenupp!

Nu är du antagligen jävligt trött på det här tjötet MEN... På de två bilderna jag postat, ser den då inte riktigt rå ut utan kåpan :va!?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Brutal.
Muskulös.
Manlig.

Kort och gott snygg som fan !
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ha ha ha den va fan bra !:D:D:D
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Fan vad det ser bra ut. Vart dock lite rädd när jag såg dina planer på ett nytt bygge. Hade tänkt vänta ett tag, men var tvungen att dra i gång en tråd om mina byggplaner/bygge.

Hur går det, jesusflygare givit mer tid i garaget?
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Fan vad det ser bra ut. Vart dock lite rädd när jag såg dina planer på ett nytt bygge. Hade tänkt vänta ett tag, men var tvungen att dra i gång en tråd om mina byggplaner/bygge.

Hur går det, jesusflygare givit mer tid i garaget?

Nytt bygge blir det när det här är klart. Ska nog köpa på mig "ursprungshojen" nån månad framöver, blir troligtvis efter Juli-lönen. Får se vad det blir, men antingen blir det en CB900, GS1000 eller en gammal Z1:a. Har några olika idéer. Z1:an skulle bli i samma tappning som den här fast då med Moriwaki-tema, GS1000 skulle bli rent och skärt busbygge och CB900:an en blandning mellan båda. Nåja, vi får se hur det blir. :)

Vad gäller framgångarna med hojen så är det väl lite fram och tillbaka.

Var och krängde på nya lakritsremmar på fälgarna igår eftermiddag. Sportmax SportSmart verkar vara fina. Stort tack till gubbarna på Däckia i stan som stannade över för att hjälpa på en annars "röd" fredag! :tummenupp

Idag har jag jävlats med att lufta det "tillfälliga" bromssystemet i väntan på dom nya slangarna. Lyckades få det hyggligt till slut men beläggen är ju tokslut så jag ska köpa nya i veckan annars blir det problem att stoppa monstret.

Justerade även om nålarna i förgasarna och det blev direkt skillnad. Verkar som jag hittat rätt nu. Blir nog en försiktig provtur imorn, då får jag känna lite mer på förgasarna och inställningarna.

Kommer givetvis försöka lägga upp ett filmklipp på provturen. :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Oskulden är nu plockad på hojen.

Kändes väldigt stabilt och bra. Hann bara gnugga lite fram och tillbaka (höger / vänster) innan jag vände om hem dock så inga uppgifter om "effektökning" men i allmänhet kändes det väldigt förtroendeingivande. Det kan dock nämnas att det märks att hojen är en dryg decimeter längre, väldigt speciell (men skön) känsla med den långa hjulbasen. :)

Men på tal om förgasarna. Jag är ju dum i huvudet. Jag har suttit och pillat på slow air jet istället för bränsleskruven och trott jag justerat bränslemängden. Jävla idiot. :huvet

Nåja, nu ska jag ut och pilla till det så det är rätt. Bör bli en mer lyckad provtur senare i eftermiddag. Lite svalare ute då också, är ju nästan 25 i skuggan nu. :brinnerup
 
Last edited:

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
San Luis Obispo, CA
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Oskulden är nu plockad på hojen.

Kändes väldigt stabilt och bra. Hann bara gnugga lite fram och tillbaka (höger / vänster) innan jag vände om hem dock så inga uppgifter om "effektökning" men i allmänhet kändes det väldigt förtroendeingivande. Det kan dock nämnas att det märks att hojen är en dryg decimeter längre, väldigt speciell (men skön) känsla med den långa hjulbasen. :)

Men på tal om förgasarna. Jag är ju dum i huvudet. Jag har suttit och pillat på slow air jet istället för bränsleskruven och trott jag justerat bränslemängden. Jävla idiot. :huvet

Nåja, nu ska jag ut och pilla till det så det är rätt. Bör bli en mer lyckad provtur senare i eftermiddag. Lite svalare ute då också, är ju nästan 25 i skuggan nu. :brinnerup

låter ju underbart:tummenupp fast känns som att några 25 grader i skuggan får man nog vänta ett tag till på:rolleyes:
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
låter ju underbart:tummenupp fast känns som att några 25 grader i skuggan får man nog vänta ett tag till på:rolleyes:

Tog en lite längre tur nu efter att jag justerat förgasarna lite bättre.

Hojen är rapp utav bara den. Säg vad man vill om hur besvärligt det är att justera dom (speciellt FCR-gasarna) men när man väl börjar få det någorlunda rätt så finns det inget som är härligare. Bara dra på gasen och känna hur hojen försöker slita armarna av dig. :tummenupp

Kammarna har nog också gjort sitt i det hela. Den är riktigt snabb upp i varv och man känner att det finns effekt att plocka ur om man vill. Provade bara upp till 90km/h på 4:an, och då låg varven kring 4000 med 17/40 drevning. Får laborera med drevningen mer senare. Har ett 42 kugg bakdrev liggande.

Väghållningen känns väldigt bra också. Trots den relativt överdrivna hjulbasen (för en gathoj) så svänger den oerhört lätt. Väldigt mjuk och följsam i rörelserna. Tror den kommer vara väldigt rolig att köra på bana när jag väl fått ordning på förgasarna. :)

Några stötdämparinställningar kommer jag dock inte att börja med än, det hade jag tänkt pilla med på Kemora.
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tog en lite längre tur nu efter att jag justerat förgasarna lite bättre.

Hojen är rapp utav bara den. Säg vad man vill om hur besvärligt det är att justera dom (speciellt FCR-gasarna) men när man väl börjar få det någorlunda rätt så finns det inget som är härligare. Bara dra på gasen och känna hur hojen försöker slita armarna av dig. :tummenupp

Kammarna har nog också gjort sitt i det hela. Den är riktigt snabb upp i varv och man känner att det finns effekt att plocka ur om man vill. Provade bara upp till 90km/h på 4:an, och då låg varven kring 4000 med 17/40 drevning. Får laborera med drevningen mer senare. Har ett 42 kugg bakdrev liggande.

Väghållningen känns väldigt bra också. Trots den relativt överdrivna hjulbasen (för en gathoj) så svänger den oerhört lätt. Väldigt mjuk och följsam i rörelserna. Tror den kommer vara väldigt rolig att köra på bana när jag väl fått ordning på förgasarna. :)

Några stötdämparinställningar kommer jag dock inte att börja med än, det hade jag tänkt pilla med på Kemora.

Låter riktigt nice det där, skall bli kul att se den irl...:)
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Tog en lite längre tur nu efter att jag justerat förgasarna lite bättre.

Hojen är rapp utav bara den. Säg vad man vill om hur besvärligt det är att justera dom (speciellt FCR-gasarna) men när man väl börjar få det någorlunda rätt så finns det inget som är härligare. Bara dra på gasen och känna hur hojen försöker slita armarna av dig. :tummenupp

Kammarna har nog också gjort sitt i det hela. Den är riktigt snabb upp i varv och man känner att det finns effekt att plocka ur om man vill. Provade bara upp till 90km/h på 4:an, och då låg varven kring 4000 med 17/40 drevning. Får laborera med drevningen mer senare. Har ett 42 kugg bakdrev liggande.

Väghållningen känns väldigt bra också. Trots den relativt överdrivna hjulbasen (för en gathoj) så svänger den oerhört lätt. Väldigt mjuk och följsam i rörelserna. Tror den kommer vara väldigt rolig att köra på bana när jag väl fått ordning på förgasarna. :)

Några stötdämparinställningar kommer jag dock inte att börja med än, det hade jag tänkt pilla med på Kemora.

skall bli riktigt gott att höra den bröla =)
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top