Yoshimura GSX1230R Projekt

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Skitkul att du är så pass nöjd :)

Förpassa dig till dragracingen i Piteå senare i sommar när jag skall gasa :)

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Har följt detta bygge från början utan att kommentera men kan nu efter racebilderna inte hålla mig längre:

Snälla, ingen kåpa! Hojen är ju gôrcool som den är, på med lampan bara - kan inte bli bättre!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tack återigen. :)

Har följt detta bygge från början utan att kommentera men kan nu efter racebilderna inte hålla mig längre:

Snälla, ingen kåpa! Hojen är ju gôrcool som den är, på med lampan bara - kan inte bli bättre!

Har faktiskt börjat svänga i fördel till ingen kåpa då jag inte upplevde att det var något problem att köra utan den på bana. Sen är det ju som du säger rätt häftigt utan. :)

Vi får se hur det blir, men just nu lutar det åt "helnaket". :tummenupp

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Särskilt med kontrollpanelen han snott på Ringhals, (råkar jag veta bara sådär). Kan förvisso också tjänstgöra som deformationszon. Bara att torka bort renen efter kontakt...

Gillar runda lampor även om Suzuki gärna huggit till med någon tum för mycket i diameter.

Viklund73

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Bandit 1200 Speedtriple 1050 07
Håller med, skippa kåpan. Jag har kört utan kåpa på min bandit i flera år och inte upplevt det som något problem!
Men det fina i kråksången är ändå att det är du själv som bestämmer:)!

Grymt bygge!!!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Kol som fan att allt funkar för dig !:tummenupp

Själv är jag tillbaka efter två helger på Gotland ring.
Resultat:
Hojen på tok för fin och ömtålig för detta så nu sk jag bygga tillbaka den till fin gathoj och sen ska det införskaffas banrääääääser !:yoparty

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Små babysteg.

Skickat iväg kamöverfallen till en hjälpsam herre här på forumet för att få lite Helicoils ditsatta då i princip alla gängor för ventilkåpsskruvarna var pajj. sen har jag monterat ner framändan för att pulverlacka gaffelkronorna. Väntar dock mest på lönen just nu så jag kan skicka allt på lack. Ska jag beställa high-flow oljepumps drev och ett toppsmörjningskit då också.

Sen blir det att få den godkänd för gata, dvs. blinkers, bromsljus och strålkastare.

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Små babysteg.

Skickat iväg kamöverfallen till en hjälpsam herre här på forumet för att få lite Helicoils ditsatta då i princip alla gängor för ventilkåpsskruvarna var pajj. sen har jag monterat ner framändan för att pulverlacka gaffelkronorna. Väntar dock mest på lönen just nu så jag kan skicka allt på lack. Ska jag beställa high-flow oljepumps drev och ett toppsmörjningskit då också.

Sen blir det att få den godkänd för gata, dvs. blinkers, bromsljus och strålkastare.

angående lacken, vad blir det för färg? är det helblått som gäller nu eller?:)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Hörru Viktor! Har du sett att det är en CBX till salu i Piteå för fickpengar? Och nej, ingen jag känner, bara snubblade över den när jag slösurfade:)

Den är man bra sugen på. Dock är det fullt i garaget (eller kanske avsaknaden av garage som börjar göra sig påmind). Men bra pris är det på den.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Var den jag provkörde i höstas då han hade den till salu då. Funderar faktiskt på att åka och hämta den imorn, behöver bara göra ett besök hos banken.

Men just som jag tänkte det upptäckte jag denna på blocket.

http://www.blocket.se/uppsala/Kawasaki_Z1000_28001736.htm?ca=1_11&w=3

En juvel utan dess like. Z1000 Mk.II. Kan vara bland dom ovanligaste och läckraste standardhojarna som finns i Sverige. Säljer den för kaffepengar också.

Dock så bor jag en kvart ifrån CBX:en och 7 timmar från Kawan. Men då har CBX:en gått dryga 13000 mil (dock i fint skick) samt att den behöver rätt mycket TLC. Vad gäller avgassystemet så är det dock ett Marshall system med en Yoshiburk. Tyvärr. :)

Sen skulle farsgubben eventuellt vara med på en affär av Mk.II:an. Han har velat ha en i åratal.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Äsch då, Uppsala är ju i stort sett grannsocken. Fast jag må säga att den var stygg, Kawan. Iaf i det utförandet.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin