Är Mk.II:an borta tills på torsdag (ska hämta den då) så blir det CBX:en. Men det finns saker som talar starkt emot CBX:en även fast sex cylindrar är asgrymt.
1. Den har gått väldigt långt. Om man ser till normal livslängd på en MC motor med väl skött periodisk service så börjar vi nästan närma oss pension.
2. Den är dyr. Sex cylindrar medför inte bara ett häftigt ljud utan också ett häftigt pris. Reservdelar är besvärligt att få tag på och ofta är det hutlösa priser.
Skulle jag vilja göra CBX:en lika fin som Suzuki:n drar det iväg dryga 20 000kr på bara FCR-förgasarna. Avgassystem och andra vackra detaljer behöver vi inte ens gå in på vad dom kostar.
Kort och gott: inget jag har råd med som fattig arbetare i dagsläget. Men framöver? Who knows.
Sen är som sagt Mk.II:an väldigt ovanlig. CBX:en är i jämförelse nästan en dussinhoj.