Yoshimura GSX1230R Projekt

Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
köp cbxen för hela friden!
gör den lika fin som denna, med lite bättre grejer och sånt..
att den låter som en f1 bil gör ju knappast saker värre :rolleyes:
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Äsch då, Uppsala är ju i stort sett grannsocken. Fast jag må säga att den var stygg, Kawan. Iaf i det utförandet.

Jo, men som sagt, den är lite av en oslipad diamant. Titta vad man kan få dom grymma med lite Autosol och en gammal t-shirt.

Z1000MkII.jpg


Hojen i sitt nuvarande utförande är grotesk men med lite fix går den att göra hur häftig som helst. Sen är dom ytterst ovanliga, speciellt i det här skicket och till det här priset.

köp cbxen för hela friden!
gör den lika fin som denna, med lite bättre grejer och sånt..
att den låter som en f1 bil gör ju knappast saker värre :rolleyes:

Är Mk.II:an borta tills på torsdag (ska hämta den då) så blir det CBX:en. Men det finns saker som talar starkt emot CBX:en även fast sex cylindrar är asgrymt.

1. Den har gått väldigt långt. Om man ser till normal livslängd på en MC motor med väl skött periodisk service så börjar vi nästan närma oss pension.

2. Den är dyr. Sex cylindrar medför inte bara ett häftigt ljud utan också ett häftigt pris. Reservdelar är besvärligt att få tag på och ofta är det hutlösa priser.

Skulle jag vilja göra CBX:en lika fin som Suzuki:n drar det iväg dryga 20 000kr på bara FCR-förgasarna. Avgassystem och andra vackra detaljer behöver vi inte ens gå in på vad dom kostar. :D

Kort och gott: inget jag har råd med som fattig arbetare i dagsläget. Men framöver? Who knows.

Sen är som sagt Mk.II:an väldigt ovanlig. CBX:en är i jämförelse nästan en dussinhoj.
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
Är Mk.II:an borta tills på torsdag (ska hämta den då) så blir det CBX:en. Men det finns saker som talar starkt emot CBX:en även fast sex cylindrar är asgrymt.

1. Den har gått väldigt långt. Om man ser till normal livslängd på en MC motor med väl skött periodisk service så börjar vi nästan närma oss pension.

2. Den är dyr. Sex cylindrar medför inte bara ett häftigt ljud utan också ett häftigt pris. Reservdelar är besvärligt att få tag på och ofta är det hutlösa priser.

Skulle jag vilja göra CBX:en lika fin som Suzuki:n drar det iväg dryga 20 000kr på bara FCR-förgasarna. Avgassystem och andra vackra detaljer behöver vi inte ens gå in på vad dom kostar. :D

Kort och gott: inget jag har råd med som fattig arbetare i dagsläget. Men framöver? Who knows.

Sen är som sagt Mk.II:an väldigt ovanlig. CBX:en är i jämförelse nästan en dussinhoj.

Du har jobbat jävla snabbt med den här, tycker jag iallafall, du kan ju ha ett långtidsprojekt :näsblod
om du inte dör under tiden vill säga :)
jag och far är tänkt att fräscha upp och montera hans gamla laverda 750SF, har på känn att det tar nåt år, med tanke på att den stått i det här garaget i 12 år, han har nog skruvat på den max en kväll :död
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Du har jobbat jävla snabbt med den här, tycker jag iallafall, du kan ju ha ett långtidsprojekt :näsblod
om du inte dör under tiden vill säga :)
jag och far är tänkt att fräscha upp och montera hans gamla laverda 750SF, har på känn att det tar nåt år, med tanke på att den stått i det här garaget i 12 år, han har nog skruvat på den max en kväll :död

Jag tycker ordet "Vinterprojekt" är bra. :)

Därför jag håller mig till tvåhjulingar och inte bilar. Bilar tar för lång tid.

Problemet med allt för långa (och stora) projekt är att hålla intresset uppe. Jag känner själv att jag har svårt att lägga timmar på hojen nu då det börjar vara klart.
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
Jag tycker ordet "Vinterprojekt" är bra. :)

Därför jag håller mig till tvåhjulingar och inte bilar. Bilar tar för lång tid.

Problemet med allt för långa (och stora) projekt är att hålla intresset uppe. Jag känner själv att jag har svårt att lägga timmar på hojen nu då det börjar vara klart.
bilar är ett helvete att hålla på med!
det sista har du rätt i, skruvar lite själv på en moped (fel forum, icke noga) som har tagit bra längre tid än jag trodde, och samma här, tappar gnistan när det närmar sig
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Icke det. Telefonen åt han som sålde Kawan hade gått varm igår med bud från hela landet. Slutade med att en filur dök upp med dryga 30 000kr kontant och köpte den - dubbla priset han begärde.

Med andra ord var det någon annan som också visste vad det var för hoj som var till salu.

Är man dum så är man. Hade kunnat ta ledigt i måndags och gått miste om en tusenlapp före skatt i lön (plus lite bensinpengar) men fått mig en hoj för hälften av marknadspriset.

Blir nog att kika på CBX:en återigen. Ett annat alternativ skulle vara en GS1000.
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
Icke det. Telefonen åt han som sålde Kawan hade gått varm igår med bud från hela landet. Slutade med att en filur dök upp med dryga 30 000kr kontant och köpte den - dubbla priset han begärde.

Med andra ord var det någon annan som också visste vad det var för hoj som var till salu.

Är man dum så är man. Hade kunnat ta ledigt i måndags och gått miste om en tusenlapp före skatt i lön (plus lite bensinpengar) men fått mig en hoj för hälften av marknadspriset.

Blir nog att kika på CBX:en återigen. Ett annat alternativ skulle vara en GS1000.

CBX!:yoparty
 

Jimmy_N

Medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Någonstans
Hoj
Honda 900 F Superbike
Ska nästa bygge bli av samma stuk/karaktär som det första så kommer det bli ännu mer tid att sitta av här på sporthoj:D

Hur ska du göra med lacken sen? Blir den olackad/garagelackad banhoj:) eller blir det finlack=)?
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ska nästa bygge bli av samma stuk/karaktär som det första så kommer det bli ännu mer tid att sitta av här på sporthoj:D

Hur ska du göra med lacken sen? Blir den olackad/garagelackad banhoj:) eller blir det finlack=)?

Jodå, nästa bygge ska nog hålla samma klass och kanske lite högre. Farsan tycks svänga i sitt hojval (GS1000) i fördel till en CB900 efter att ha sett ditt bygge också så kanske jag får anledning att köpa ett fetgrymt avgassystem från Japan och lite snygga Keihin CR smoothbores. :yoparty

Vad gäller lacken så kommer det bli finlack på den (eller något så när). Ska iväg och bänka hojen till veckan hade jag tänkt hos Marklund om möjligheten finns, efter det ska jag börja preppa för lack och skicka iväg sakerna till någon van och kunnig MC lackerare.
 

Jimmy_N

Medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Någonstans
Hoj
Honda 900 F Superbike
Jodå, nästa bygge ska nog hålla samma klass och kanske lite högre. Farsan tycks svänga i sitt hojval (GS1000) i fördel till en CB900 efter att ha sett ditt bygge också så kanske jag får anledning att köpa ett fetgrymt avgassystem från Japan och lite snygga Keihin CR smoothbores. :yoparty

Vad gäller lacken så kommer det bli finlack på den (eller något så när). Ska iväg och bänka hojen till veckan hade jag tänkt hos Marklund om möjligheten finns, efter det ska jag börja preppa för lack och skicka iväg sakerna till någon van och kunnig MC lackerare.

gs1000 kan nog bli snygg=) du har ingen cool bild på en sån? kul att i gillar mitt projekt:)

Lika bra att skaffa riktig lack då resten av hojen håller så hög kvalitet, håller helt med!
Vad hade du för färg när du lackade din motor? funderar på att fixa lite ny färg på topplocket och tänkte om du hade ngt tips som fungerar bra
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Imorgon är det allvar.

Bänkning hos Marklund. :yoparty

Plockade ihop hojen igen tillsammans med farsan tidigare i eftermiddag. Kamöverfallen kom som väntat i posten efter att dom fått sig lite nya Helicoil gängor. Stort tack till Niklas som fixade detta! :Bugar

Hursomhelst så var jag ju tvungen att starta upp hojen nu ikväll efter att batteriet fått sig lite kräm.

Får kissrysningar av hur lätt den startar. Verkligen pervers känsla. Två vrid på gasen (så att den sprayar lite soppa in i cyllarna) och så är det bara att trycka på knappen. *vroom* :D

Låter fortfarande hiskeligt grymt. :näsblod

Hursomhelst, bilder och videoklipp samt resultat av bänkningen utlovas imorgon. Hoppas på över 120hk på slangen.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Blev ju rätt fina siffror. :)

dynorun01.jpg


125.51 hästar på slangen.

(körningen gjordes på 3:ans växel)

Fick däremot köra på effekt i förhållande till hastighet. Varvräknaren gav upp pga något elfel. Orkade inte börja riva i kablarna under tanken.

Nu har jag officiellt 10 hästar mer än farsgubben. :D

Glömde däremot av att föreviga ögonblicket. Nåja, det får bli nästa gång det är dags för bänkning. :tummenupp
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: TRS

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Grattis!

Jävlar med mos du lyckades riva ur :)

Skitskoj!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Grattis!

Jävlar med mos du lyckades riva ur :)

Skitskoj!

Tackar!

Tyckte också det var skitkul att det blev så pass mycket. Tänker man sig att det är ca 95-100hk på veven original med strypkammarna så är ju 125hk på däcket nu en avsevärd ökning.

Däremot måste jag säga att jag blev oerhört sugen att sätta dit lite mer kubik. För några tusenlappar kan jag få GSXR foder och Busakolvar och då har jag 1360cc och säkert 25-35hk till. :yoparty

Men nu framöver blir det att fixa kopplingen. Ska fixa ett heavy-duty kit till den så att den orkar med den högre effekten. Sen blir det lite annat godis också är det tänkt, toppsmörjningskit, high-flow oljedrev samt Dyna 2000 tändsystem bland annat.
 
Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top