Börja köra Dragracing?
Du är välkommen på strippen
Tackar!
..
Däremot måste jag säga att jag blev oerhört sugen att sätta dit lite mer kubik. För några tusenlappar kan jag få GSXR foder och Busakolvar och då har jag 1360cc och säkert 25-35hk till.
Jag vill inte vara glädjedödare bara att du skall ha rimliga förväntningar. Tumregeln man brukar ha är hälften av volymökningen i effekt, hela i vrid. I ditt exempel borde effektökningen p.g.a. enbart volymökningen bli ~12-13 hästar (20% volymökning på 125 hästar).
/Ingvar
Blev ju rätt fina siffror.
125.51 hästar på slangen.
(körningen gjordes på 3:ans växel)
Fick däremot köra på effekt i förhållande till hastighet. Varvräknaren gav upp pga något elfel. Orkade inte börja riva i kablarna under tanken.
Nu har jag officiellt 10 hästar mer än farsgubben.
Glömde däremot av att föreviga ögonblicket. Nåja, det får bli nästa gång det är dags för bänkning.
Varvräknare dök upp idag och som det ser ut så ska jag få en ny ljuddämpare imorn också. En likadan som jag har fast i rostfritt.
Tanken är att fixa klart instrumenteringen i helgen, eller i alla fall fästen till den.
spännande hur blir det med framlykta nu då, tagit beslut angående det än? och bilder på varvräknarn vill vi se
Later vettigt !Blir kåplöst med 7" lykta. Varvräknaren är en billigare Auto-Meter med shiftlight. Kontrollampor, hastighet och så får en Koso DB-01 stå för.
Varvräknare dök upp idag och som det ser ut så ska jag få en ny ljuddämpare imorn också. En likadan som jag har fast i rostfritt.
Tanken är att fixa klart instrumenteringen i helgen, eller i alla fall fästen till den.
Blir kåplöst med 7" lykta. Varvräknaren är en billigare Auto-Meter med shiftlight. Kontrollampor, hastighet och så får en Koso DB-01 stå för.
Kontaktade killen du beställde dämparen av och la in en beställning på bromsskivor och rejstanklock. Klockrent. Han missade att skicka bakre bromsskivan, men ett mail och så dök den upp på posten någon vecka senare utan knussel.
tjoo.
vad är det fuggarna heter ? samt storlek ?
vart köpte du kammarna ifrån ?
OK. Dämparna är riktigt fina också, anledningen att jag får en till rostfri är att kolfibern är nog så tunn och detta har resulterat i att det har spruckit vid nitarna i bakre gaveln så hela baffeln vill på att flyga iväg när man drar på. Nu kommer dock en rostfri burk med posten imorn så då ska problemen vara borta.
Han har varit väldigt tillmötesgående för min del så trots att dämparen strulade så har jag bara gott att säga.
Fuggarna är Keihin FCR39, köpte dom beggade här på SH. Kammarna köpte jag via en kompis i GSX-tråden som hade en bra kontakt i USA med fina priser.
funkar dom kammarna på en 80:a tro ?
du har nämligen fått in mig på ett jäkla dumt spår. eller rätt så bra egentligen . har fått tillbaka suget för ett riktigt ordentligt hojbygge igen.
i love your bike. men det sa ja ju på kemora också
Kammarna passar samtliga GSX:ar, från -80 till -87 enligt WebCams hemsida.
Men så du menar att du införskaffat en gammal härk att bygga om?
kommer troligtvtis införskaffa en gammal härk till vintern att byggas om med usd,monoshock,och titansystem bland annat =)
har du ändrat dej angående styret?
tycker själv att det ser mycket bättre ut med fläskstyret
se till att få ihop skönheten nu
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |