Yoshimura GSX1230R Projekt

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Börja köra Dragracing?

Du är välkommen på strippen :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Börja köra Dragracing?

Du är välkommen på strippen :)

Tanken har slagit mig. :)

Blir nog kanske att prova på nästa säsong då hojen är "färdig" på riktigt. Tror inte jag hinner bli klar med den i sommar.

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Tackar!

..

Däremot måste jag säga att jag blev oerhört sugen att sätta dit lite mer kubik. För några tusenlappar kan jag få GSXR foder och Busakolvar och då har jag 1360cc och säkert 25-35hk till. :yoparty

Jag vill inte vara glädjedödare bara att du skall ha rimliga förväntningar. Tumregeln man brukar ha är hälften av volymökningen i effekt, hela i vrid. I ditt exempel borde effektökningen p.g.a. enbart volymökningen bli ~12-13 hästar (20% volymökning på 125 hästar).

/Ingvar

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Jag vill inte vara glädjedödare bara att du skall ha rimliga förväntningar. Tumregeln man brukar ha är hälften av volymökningen i effekt, hela i vrid. I ditt exempel borde effektökningen p.g.a. enbart volymökningen bli ~12-13 hästar (20% volymökning på 125 hästar).

/Ingvar

Jodå, givetvis.

Har ställt kammarna rätt snällt just nu också, 108 grader. Vill man ha toppeffekt finns en del att plocka där. Sen är det ju som sagt en standardmotor i övrigt, ingen portning eller något sånt.

Skulle ju behöva lite mer arbete än bara borr för att komma upp i dom effekterna.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Blev ju rätt fina siffror. :)

dynorun01.jpg

125.51 hästar på slangen.

(körningen gjordes på 3:ans växel)

Fick däremot köra på effekt i förhållande till hastighet. Varvräknaren gav upp pga något elfel. Orkade inte börja riva i kablarna under tanken.

Nu har jag officiellt 10 hästar mer än farsgubben. :D

Glömde däremot av att föreviga ögonblicket. Nåja, det får bli nästa gång det är dags för bänkning. :tummenupp

Snygg kurva Viktor! Det syns att det är en lättkörd motor, låg trimmningsgrad i förhållande till kubiken.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Varvräknare dök upp idag och som det ser ut så ska jag få en ny ljuddämpare imorn också. En likadan som jag har fast i rostfritt.

Tanken är att fixa klart instrumenteringen i helgen, eller i alla fall fästen till den.

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Varvräknare dök upp idag och som det ser ut så ska jag få en ny ljuddämpare imorn också. En likadan som jag har fast i rostfritt.

Tanken är att fixa klart instrumenteringen i helgen, eller i alla fall fästen till den.

spännande:) hur blir det med framlykta nu då, tagit beslut angående det än? och bilder på varvräknarn vill vi se:tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
spännande:) hur blir det med framlykta nu då, tagit beslut angående det än? och bilder på varvräknarn vill vi se:tummenupp

Blir kåplöst med 7" lykta. Varvräknaren är en billigare Auto-Meter med shiftlight. Kontrollampor, hastighet och så får en Koso DB-01 stå för.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol

Kontaktade killen du beställde dämparen av och la in en beställning på bromsskivor och rejstanklock. Klockrent. Han missade att skicka bakre bromsskivan, men ett mail och så dök den upp på posten någon vecka senare utan knussel.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kontaktade killen du beställde dämparen av och la in en beställning på bromsskivor och rejstanklock. Klockrent. Han missade att skicka bakre bromsskivan, men ett mail och så dök den upp på posten någon vecka senare utan knussel.

OK. Dämparna är riktigt fina också, anledningen att jag får en till rostfri är att kolfibern är nog så tunn och detta har resulterat i att det har spruckit vid nitarna i bakre gaveln så hela baffeln vill på att flyga iväg när man drar på. Nu kommer dock en rostfri burk med posten imorn så då ska problemen vara borta.

Han har varit väldigt tillmötesgående för min del så trots att dämparen strulade så har jag bara gott att säga. :)

tjoo.
vad är det fuggarna heter ? samt storlek ?
vart köpte du kammarna ifrån ?

Fuggarna är Keihin FCR39, köpte dom beggade här på SH. Kammarna köpte jag via en kompis i GSX-tråden som hade en bra kontakt i USA med fina priser.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
OK. Dämparna är riktigt fina också, anledningen att jag får en till rostfri är att kolfibern är nog så tunn och detta har resulterat i att det har spruckit vid nitarna i bakre gaveln så hela baffeln vill på att flyga iväg när man drar på. Nu kommer dock en rostfri burk med posten imorn så då ska problemen vara borta.

Han har varit väldigt tillmötesgående för min del så trots att dämparen strulade så har jag bara gott att säga. :)

Fuggarna är Keihin FCR39, köpte dom beggade här på SH. Kammarna köpte jag via en kompis i GSX-tråden som hade en bra kontakt i USA med fina priser.

funkar dom kammarna på en 80:a tro ?

du har nämligen fått in mig på ett jäkla dumt spår. eller rätt så bra egentligen . har fått tillbaka suget för ett riktigt ordentligt hojbygge igen. :tummenupp

i love your bike. men det sa ja ju på kemora också :Bugar

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
funkar dom kammarna på en 80:a tro ?

du har nämligen fått in mig på ett jäkla dumt spår. eller rätt så bra egentligen . har fått tillbaka suget för ett riktigt ordentligt hojbygge igen. :tummenupp

i love your bike. men det sa ja ju på kemora också :Bugar

Kammarna passar samtliga GSX:ar, från -80 till -87 enligt WebCams hemsida. :)

Men så du menar att du införskaffat en gammal härk att bygga om? :va

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Kammarna passar samtliga GSX:ar, från -80 till -87 enligt WebCams hemsida. :)

Men så du menar att du införskaffat en gammal härk att bygga om? :va

kommer troligtvtis införskaffa en gammal härk till vintern att byggas om med usd,monoshock,och titansystem bland annat =)

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
kommer troligtvtis införskaffa en gammal härk till vintern att byggas om med usd,monoshock,och titansystem bland annat =)

Titansystem? Det var det värsta. :tummenupp

Kika in här om du vill hitta lite krökar: http://www.motobike.jp/

Funderar själv på beställa ett, men nu fick jag ju nya ljuddämparen idag. Fy fasen så mycket finare än kolaburken. Dessutom hade han tagit andra mått på den. Hade 51mm rakt igenom på den gamla, nu ser det ut att vara 60mm. Låter betydligt mjukare och mulligare än den gamla. Ska ta och slänga upp ett videoklipp sen.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Här kommer ett litet klipp. Ljudkvalitén är inte den bästa men man kan inte få allt här i världen. Antingen har man bra kamera eller så har man en bra hoj! :tummenupp

[YOUTUBE-ID]B72k3p1RXYY[/YOUTUBE-ID]

Återigen måste jag säga att jag gillar hojen snett bakifrån.

DSCN1592.jpg

:D

Gick med
18 Jul 2008
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
har du ändrat dej angående styret? :confused:
tycker själv att det ser mycket bättre ut med fläskstyret
se till att få ihop skönheten nu:tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
har du ändrat dej angående styret? :confused:
tycker själv att det ser mycket bättre ut med fläskstyret
se till att få ihop skönheten nu:tummenupp

Fläskstyret stannar. Var så pass skön att köra på Kemora så jag kommer inte ändra något vad gäller körställning.

Det enda som kommer bli annars är sadeln. Ska skära ut lite mer baki arslet för som det är nu sitter man med hela paketet kladdat mot tanken och det är inte skönt någon längre stund. :brinnerup

Imorn ska jag iväg och skickra ihop fästen för instrumentering och lyse. Laborerade idag tillsammans med farsgubben om hur layouten skulle vara och fick det rätt hyggligt, får ju lov att kompromissa lite när man har dubbla mätare.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin