Yoshimura GSX1230R Projekt

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jo tack jag vet. :tungan

Och den här gången var man snabb på telefonen och med att vara dit. Farbrorn bor nämligen i Skogås (ett stenkast därifrån). Köpte den i princip omgående. Ska bara byta lite pengar imorn sen blir det att hämta hem den i helgen. :tummenupp

Nu är nästa projekt säkrat i alla fall. Blir jävligt roligt! :)

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jo tack jag vet. :tungan

Och den här gången var man snabb på telefonen och med att vara dit. Farbrorn bor nämligen i Skogås (ett stenkast därifrån). Köpte den i princip omgående. Ska bara byta lite pengar imorn sen blir det att hämta hem den i helgen. :tummenupp

Nu är nästa projekt säkrat i alla fall. Blir jävligt roligt! :)

Gått dammit! Glädjedödare... Vilken tid ringde du? 12.34 gick mitt samtal iväg... Fan att man tar för lång tid på sig. Inte bara tjejen som gnäller om det...

Edit: Men nu vet jag iaf att den kommer till ett bra hem.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Gått dammit! Glädjedödare... Vilken tid ringde du? 12.34 gick mitt samtal iväg... Fan att man tar för lång tid på sig. Inte bara tjejen som gnäller om det...

Edit: Men nu vet jag iaf att den kommer till ett bra hem.

Haha, där ser man. :D

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Återigen måste jag säga att jag gillar hojen snett bakifrån.

DSCN1592.jpg

:D

Du vet att silvertejp finns i svart också ifall du ville ha en annan färg på sadeln :tungan

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Du vet att silvertejp finns i svart också ifall du ville ha en annan färg på sadeln :tungan

Snack, silvrig silvertejp är fett raceigt! :yoparty

Har snickrat ihop lite lyktfästen nu ikväll. Blir att pula vidare på dom i helgen samt försöka fixa ett fäste för mätarna.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Försöker snickra ihop fästen till instrument och lyse. Går framåt men med snigelfart. Man orkar ju för fasen inte göra något när det är 27 grader i skuggan.

DSC_0151.jpg

Gillar faktiskt looken utan kåpa / ruta. :)

DSC_0155.jpg

Bör ha klart alla fästen imorn, sen är det bara att börja pilla med elen för att få den redo för besiktning. :död

dB-killer måste också tillverkas. :D

Lönen börjar ju dyka upp om några dagar också. Då blir det ny koppling, high-flow oljedrev och toppsmörjningskit.

Sen fick vi ju hem en Z1000 Mk.II också i helgen.

DSC_0130.jpg

Lite sliten på sina ställen men väldigt fin i motor och växellåda. Blir att fixa den i vinter.

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Sen fick vi ju hem en Z1000 Mk.II också i helgen.

DSC_0130.jpg

Lite sliten på sina ställen men väldigt fin i motor och växellåda. Blir att fixa den i vinter.

27 grader? Låg i sängen och snacka i telefon igår kväll vid tiotiden och reflektera över att det var svalt och skönt. 30 grader visade termometern på. Men som sagt, man blir bra slö. Bara tackar för att jag meckar i en källare, 10 graders skillnad.

Titta där ja.

Skönt att allt inte är perfekt, då har man inte lika dåligt samvete att börja gno med tidigare nämnd t-shirt...

Var köper folk sina avgassystem? De med en enda stor bockning istället för 2 x 90 graders... Är det titan som gäller eller finns det någon rostfri snålvariant som kan fungera?

Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jösses så bra du har lyckats med stuket, "från sidan" bilden i #977 wow!

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Här kommer ett litet klipp. Ljudkvalitén är inte den bästa men man kan inte få allt här i världen. Antingen har man bra kamera eller så har man en bra hoj! :tummenupp

Återigen måste jag säga att jag gillar hojen snett bakifrån.

:D

:tummenupp MMMMulligt ljud på en läcker hoj

Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Fräsigt med nya instrumenteringen!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
27 grader? Låg i sängen och snacka i telefon igår kväll vid tiotiden och reflektera över att det var svalt och skönt. 30 grader visade termometern på. Men som sagt, man blir bra slö. Bara tackar för att jag meckar i en källare, 10 graders skillnad.

Titta där ja.

Skönt att allt inte är perfekt, då har man inte lika dåligt samvete att börja gno med tidigare nämnd t-shirt...

Var köper folk sina avgassystem? De med en enda stor bockning istället för 2 x 90 graders... Är det titan som gäller eller finns det någon rostfri snålvariant som kan fungera?

Pfft. Nån ska alltid vara värst. :gnissla

Termometern visade 27 grader kl00:00 på jobbet igår. Det var varmt.

Är precis som du säger om Kawan. Det blir att ta bort all sunkig garagelack och ge den ett nytt vackert lager med metallic blå (mörk eller ljus) samt en guldstripe i kanten. Sen är vi ju två om detta projekt så finansiärerna blir väl lättare att lösa.

Vad gäller vackra avgaskrökar så finns det rostfria varianter som ser ut som Yoshimura och Moriwaki:s titankrökar i rostfritt. Kostar mellan 8 och 10 000kr från Japan.

http://www.motobike.jp/index.php/product-list/29?page=2

Där har du fyra olika krökar till Z1:eek:rna (passar 80-talarna också).

Du betalar via PayPal till dom. Tycker det är rätt smidigt. Blir att handla grejjer till Mk.II:an från dom senare i år.

Jösses så bra du har lyckats med stuket, "från sidan" bilden i #977 wow!

Just det som är det roliga, från sidan och snett bakifrån är den absolut snyggast. Framifrån och sett bakifrån är den inte så märkvärdig. :tungan

Här har du en mer högupplöst bild på hojen från sidan.

http://i175.photobucket.com/albums/w149/Mindless000/DSC_0151-1.jpg

:tummenupp MMMMulligt ljud på en läcker hoj

Tackar. :)

Jo, burken låter rätt maffigt, men det beror lite på kammar och förgasare också (trattar, flatslides). Har rätt mycket overlap på kammarna (insug- och avgaskam öppet samtidigt) så det ger ett högt insugsljud och ett ännu högre ljud i burken.

Fräsigt med nya instrumenteringen!

Tycker också det är lite fränt med en fet 5" mätare. :D

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Pfft. Nån ska alltid vara värst. :gnissla

Termometern visade 27 grader kl00:00 på jobbet igår. Det var varmt.

Är precis som du säger om Kawan. Det blir att ta bort all sunkig garagelack och ge den ett nytt vackert lager med metallic blå (mörk eller ljus) samt en guldstripe i kanten. Sen är vi ju två om detta projekt så finansiärerna blir väl lättare att lösa.

Vad gäller vackra avgaskrökar så finns det rostfria varianter som ser ut som Yoshimura och Moriwaki:s titankrökar i rostfritt. Kostar mellan 8 och 10 000kr från Japan.

http://www.motobike.jp/index.php/product-list/29?page=2

Där har du fyra olika krökar till Z1:eek:rna (passar 80-talarna också).

Du betalar via PayPal till dom. Tycker det är rätt smidigt. Blir att handla grejjer till Mk.II:an från dom senare i år.

Tja, får ju slå dig med nåt. Hojmässigt är jag inte i närheten av...

Ah, de såg inte så illa ut. Dock rätt saftiga priser för man lär ju dyka på tull och moms med.

Har du någon koll på vilka årsmodeller/modeller vars avgassytem passar mellan?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Tja, får ju slå dig med nåt. Hojmässigt är jag inte i närheten av...

Ah, de såg inte så illa ut. Dock rätt saftiga priser för man lär ju dyka på tull och moms med.

Har du någon koll på vilka årsmodeller/modeller vars avgassytem passar mellan?

Priserna är väl som dom är men ställer man 105000 yen för ett rostfritt ormmbo mot 235000 yen för ett i titan så är matematiken enkel. 25% moms på 23500kr är rätt mycket pengar det. :näsblod

Har för mig att delningen mellan avgasportarna är densamma mellan alla Z-hojarna, i alla fall tusenkubikarna. Så ett avgasrör från en Z1 från -75 ska passa på en Z1000J från -81. Tror det är bäst du frågar på engelska ownersclub forumet dock, där vet dom nog mest.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Framlykta på plats. Nu ska jag bara fixa fästen för instrument och blinkers.

Passade på att ta bilder ute i finvädret igår.

DSC_0009-19.jpg

(klicka på bilderna för större format)

DSC_0014-12.jpg

Kommer även bli lite förändringar framöver på projektet. Några kommer gilla det och några, kanske till och med många, kommer säkert att hata förändringen, men jag tror det kommer bli läckert. Vi får se om det dyker upp bilder på vad jag pratar om inom en par tre veckor. :)

Eventuellt kommer jag ha lite annat skojj på gång också inom en snar framtid, men det är lägre prio på den biten.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Sketasnygg!

Skall bli kul att se hur den blir med färdig sadel på :)

Magnus_GSXR

Nu med moped
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Crescent Standard Special 1279-1 Med ställbart munstycke
Mycket brutalt med en sån där fin luftkyld maskin som är helt ute i det fria! Imponerad över att ljudet blir så rått även på en videoupptagning, måste vara helt fenomenalt i verkligheten. :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Sketasnygg!

Skall bli kul att se hur den blir med färdig sadel på :)

Kommer bli bättre. Vänta och se om några veckor. :tungan

Vad gäller sadeln så vågar jag inte tänka på det. Ännu mera utgifter... :död

Mycket brutalt med en sån där fin luftkyld maskin som är helt ute i det fria! Imponerad över att ljudet blir så rått även på en videoupptagning, måste vara helt fenomenalt i verkligheten. :tummenupp

Ljudet på filmerna kommer inte ens nära verkligheten. På filmerna är det bara en massa oljud tycker jag. I verkligheten däremot - usch - får nästan rysningar. :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Beställt lite skrot från APE nu. Bör väl dyka upp nån vecka framöver.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin