Hur gör du med gruset som kom ner i motorn? Blivit samma på Z1 motorn från Martinen. Ska bara ha tid att ta tag i det...
Blev ju riktigt bra med kulor den här månaden. Ska investeras i bland annat en uppsättning Astralite fälgar så att farsgubben blir nöjd (stal ju hans OZ fälgar).
Finns en viss risk att jag "provmonterar" Astralite fälgarna på min dock. Dom är ju rätt balla.
(fast svarta)
Passade på att ägna dagen till lite motorcykelkörning samt att tvätta och blästra cylinderblocket. Ska åka och lämna det på motorslipen imorn hade jag tänkt så jag hinner få det borrat nån gång. Då kan jag ju börja pilla med att mäta in ringap och sånt också.
Blir att beställa ny cylinderfotspackning och lite sånt i veckan också. Ska även passa på att byta oljedreven jag köpte. Visade sig vara exakt samma drev som jag hade, inte ett GSX750 "high-flow" drev som det skulle vara. Får se om jag orkar med en resa till Luleå. Vädret kommer vara en avgörande faktor. Annars håller jag mig nog hemma...
Bilder kommer imorn.
Behåll OZ fälgarna, dom e ju
Haha. Jo, det blir så. Dels lättare och dels starkare. Sen behöver det tillverkas lite grejjer till Astralite fälgarna.
Lämnade av blocket idag på borrning. Skulle vara klart i slutet av nästa vecka. 3000 riksdaler kostar det att borra 74 -> 77mm samt plana lite. Får väl anses som rätt schysst.
Men fi fan vilka porriga doningar !
Kul som satan.
Ja, dom är rätt balla.
Dessa kommer monteras på Kawan. Blir att tillverka nya nav och sånt också så att det passar Honda CBR gaffeln.
Se där ja!
Var får man följa dina härjningar med kawan? Kanske kolla om man kan göra ett "gruppköp" på avgassystem, lite sugen på ett sådant med stor radie på böjarna...
Kawabygget blir inte att dra igång än. Ska rensa ut garaget först (närmsta veckorna förhoppningsvis). Därefter ska det ställas i ordning lite och sen kan det börja skruvas.
Avgassystem har jag också funderat på att köpa men det blir ju rätt mycket pengar. Ett rostfritt ligger mellan 8 och 10 000kr, utan moms. Titan kostar omkring 15 och uppåt vill jag minnas.
Vi får se framöver hur ekonomin ser ut.
Det är ju en del slantar onekligen. Men borde ju inte vara någon hjärnkirurgi för någon duktig att tillverka ett sådant?
Om han får lite mått och så. Är man två så borde ju inlärningskostnaden bli lite lägre...
Finns en snubbe i England som gör riktigt fina Z1000 avgassystem till en billig peng. Vill minnas ca £400.
http://www.exhaustcraft.co.uk/exhausts.html
Det här är dom jag annars funderar på, men som sagt - dubbelt så dyrt.
http://www.motobike.jp/product/2132
http://www.motobike.jp/product/2130
£400 är ju inte så farligt. Och att dömma av de andra bilderna i galleriet verkar han kunna fixa till med större bockningsradie också.
Kanske maila han och fråga. Dock var ju ljuddämparen inte den fagraste... Kanske kan skräddarsy om man ber snällt
Var och köpte lite krymplack så nu ska ventilkåpan beprydas med lite svart och skrovlig färg. Tror det blir bra.
Blev du inspirerad av IngvarB:s motorkåpor förra onsdagen på Sveavägen
Tack för senast förresten. Det var kul å träffas
Jag håller med dig om att OZ fälgarna passar bättre.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |