Hur gör du med gruset som kom ner i motorn? Blivit samma på Z1 motorn från Martinen. Ska bara ha tid att ta tag i det...
Blev ju riktigt bra med kulor den här månaden. Ska investeras i bland annat en uppsättning Astralite fälgar så att farsgubben blir nöjd (stal ju hans OZ fälgar).
Finns en viss risk att jag "provmonterar" Astralite fälgarna på min dock. Dom är ju rätt balla.
(fast svarta)
Passade på att ägna dagen till lite motorcykelkörning samt att tvätta och blästra cylinderblocket. Ska åka och lämna det på motorslipen imorn hade jag tänkt så jag hinner få det borrat nån gång. Då kan jag ju börja pilla med att mäta in ringap och sånt också.
Blir att beställa ny cylinderfotspackning och lite sånt i veckan också. Ska även passa på att byta oljedreven jag köpte. Visade sig vara exakt samma drev som jag hade, inte ett GSX750 "high-flow" drev som det skulle vara. Får se om jag orkar med en resa till Luleå. Vädret kommer vara en avgörande faktor. Annars håller jag mig nog hemma...
Bilder kommer imorn.
Behåll OZ fälgarna, dom e ju
Haha. Jo, det blir så. Dels lättare och dels starkare. Sen behöver det tillverkas lite grejjer till Astralite fälgarna.
Lämnade av blocket idag på borrning. Skulle vara klart i slutet av nästa vecka. 3000 riksdaler kostar det att borra 74 -> 77mm samt plana lite. Får väl anses som rätt schysst.
Men fi fan vilka porriga doningar !
Kul som satan.
Ja, dom är rätt balla.
Dessa kommer monteras på Kawan. Blir att tillverka nya nav och sånt också så att det passar Honda CBR gaffeln.
Se där ja!
Var får man följa dina härjningar med kawan? Kanske kolla om man kan göra ett "gruppköp" på avgassystem, lite sugen på ett sådant med stor radie på böjarna...
Kawabygget blir inte att dra igång än. Ska rensa ut garaget först (närmsta veckorna förhoppningsvis). Därefter ska det ställas i ordning lite och sen kan det börja skruvas.
Avgassystem har jag också funderat på att köpa men det blir ju rätt mycket pengar. Ett rostfritt ligger mellan 8 och 10 000kr, utan moms. Titan kostar omkring 15 och uppåt vill jag minnas.
Vi får se framöver hur ekonomin ser ut.
Det är ju en del slantar onekligen. Men borde ju inte vara någon hjärnkirurgi för någon duktig att tillverka ett sådant?
Om han får lite mått och så. Är man två så borde ju inlärningskostnaden bli lite lägre...
Finns en snubbe i England som gör riktigt fina Z1000 avgassystem till en billig peng. Vill minnas ca £400.
http://www.exhaustcraft.co.uk/exhausts.html
Det här är dom jag annars funderar på, men som sagt - dubbelt så dyrt.
http://www.motobike.jp/product/2132
http://www.motobike.jp/product/2130
£400 är ju inte så farligt. Och att dömma av de andra bilderna i galleriet verkar han kunna fixa till med större bockningsradie också.
Kanske maila han och fråga. Dock var ju ljuddämparen inte den fagraste... Kanske kan skräddarsy om man ber snällt
Var och köpte lite krymplack så nu ska ventilkåpan beprydas med lite svart och skrovlig färg. Tror det blir bra.
Blev du inspirerad av IngvarB:s motorkåpor förra onsdagen på Sveavägen
Tack för senast förresten. Det var kul å träffas
Jag håller med dig om att OZ fälgarna passar bättre.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |