Nu när du gör allting så grundligt så hoppas jag innerligt att du lägger lika mycket krut på lacken sedan. Kör hellre ett tag med skabblack för o sedan göra det lika seriöst som det övriga.
men så kanske planen redan ser ut?!
Sen fick jag ett glädjande lönebesked idag så nu har jag råd med ett nytt elsystem också. Ska börja se över det lite i helgen tror jag.
Nu är allt jox till svingen färdigprefat. Bara steka ihop till veckan.
Mycket nöjd med hur det blev.
Sen fick jag ett glädjande lönebesked idag så nu har jag råd med ett nytt elsystem också. Ska börja se över det lite i helgen tror jag.
Hej
Ett tips när det gäller alusvets; Försök att undvika att "bygga in" svåra ställen att svetsa, tänkte främst på invändiga vinkeln nere vid det frästa fästet och nästa vinkel framför. Eftersom det är den sidan som kommer synas uppåt kan det vara ide att steka ihop det på bänken i förväg.
Nu är det ju lite sent att komma med såna här tips, men en väg att gå hade varit att svetsa ihop det på bänken och skita i den främre svetsen på det frästa fästet mot svingen. Den är ju nedåt och kommer inte synas.
Jag tycker det är trassligt att vinkla in brännaren i trånga hörn och samtidigt mosa på med mycket ström. Det brukar bli dåligt, tillsatsen brinner upp, massa konstig turbulens och ful smälta.
En Viktor på besök i stora stora staden...
På väg ner i källaren, fest på Fenix efter Mässan...
Gott att se dig igen
Blev inte så mycket sagt bland allt folk men jag hoppas du hade kul..
Mycket hår må jag ha men ingen mullet. Nu får du allt gå och nyktra till lite tror jag.
okej okej men frillan va bra!!
Jag har valt den enkla vägen ut: låta en duktig herre göra jobbet. Visst fasen kan jag svetsa aluminium så att det ser någorlunda respektabelt ut men det är skillnad på 30 års erfarenhet och ett halvår.
Men givetvis så kommer det svetsas på enklast möjliga sätt. Finns ingen anledning att göra det svårt för sig själv.
En tråkig väg om du frågar mig.
Det är alltid roligare att göra saker själv, man lär sig mycket på köpet, liksom tvunget att försöka överträffa sig själv när det är dags att till exempel svetsa "skarpt" i fina saker det ligger mycket tid bakom.
Har man satt ambitionsnivån så högt att man blir projektledare istället för byggare tycker jag man är lite fel ute.
Andra får gärna tycka annorlunda, men det är min åsikt.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|