Yoshimura GSX1230R Projekt

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Snygga brickor om inte annat är ju också viktigt :tummenupp

Skitfränt :)

Exakt! :D

Nu har jag även köpt mig en bromspump på eBay för en tusenlapp. Stod och sneglade på en fin justerbar Brembo med vikbart grepp men det kändes overkill att betala tre gånger så mycket. Sen köpte jag även ett nytt kopplingsgrepp och en framskärm.

Nu är det väl bara i princip nya blinkers och ett batteri som återstår. :)

_rills_

Guest
Fy fan vad grym hojen har blivit, inte riktigt samma hoj som när vi sågs i finland :p

Om du skulle ha vägarna förbi Båstad så får du komma och visa hojen och ta en koppkaffe och kanske nån öl om du har tid! :p

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Ska bli kul att se när det kommer :)

Och vore kul att se lite actionpix när snön är borta och det går att köra!

Jao! Inte fy skam att få bromspump, framskärm och kopplingsgrepp för under 1800kr med frakt. Bara framskärmen jag hade tittat på tidigare gick på 1200kr... :näsblod

Actionpics kommer nog om en månad eller två. Från bänkningen / inkörningen lär jag väl lägga upp lite video och sen från lite provkörning om jag lånar kamera av nån.

Fy fan vad grym hojen har blivit, inte riktigt samma hoj som när vi sågs i finland :p

Om du skulle ha vägarna förbi Båstad så får du komma och visa hojen och ta en koppkaffe och kanske nån öl om du har tid! :p

Haha. Ja, den har blivit lite annorlunda, men den var ju i princip bara halvfärdig förra året. :tummenupp

Jag lär nog ha vägarna förbi dig nån gång i sommar. Vi ska ha nån GSX-träff i Juni så det passar nog bra. :)

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Som sagt många gånger förr, bygget är alldeles grymt! :tummenupp

Ambitionsnivån är så hög så jag får ångest varje gång jag kikar in i tråden ... :D

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Som sagt många gånger förr, bygget är alldeles grymt! :tummenupp

Ambitionsnivån är så hög så jag får ångest varje gång jag kikar in i tråden ... :D

Och jag har ångest för att alla andra lyckas bygga färdigt sina hojar (jag och Jörgen är väl undantagen? :D).

Idag kom även elgrejjerna fram till min vän i England. Han skulle börja pyssla med nya elsystemet i helgen och lägga upp lite bilder på det. Blir roligt att se! :)

Nu återstår väl egentligen bara att inhandla ett nytt batteri, en lampa till bakljuset och framlyset samt en bromsljuskontakt till bakbromsen (banjobult med givare).

Just ja, sadelmaterial och klädsel måste jag också fixa. :död

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Och jag har ångest för att alla andra lyckas bygga färdigt sina hojar (jag och Jörgen är väl undantagen? :D).

Idag kom även elgrejjerna fram till min vän i England. Han skulle börja pyssla med nya elsystemet i helgen och lägga upp lite bilder på det. Blir roligt att se! :)

Nu återstår väl egentligen bara att inhandla ett nytt batteri, en lampa till bakljuset och framlyset samt en bromsljuskontakt till bakbromsen (banjobult med givare).

Just ja, sadelmaterial och klädsel måste jag också fixa. :död

Glöm inte lahi ;) Även det verkar ju vara ett evighetsprojekt.. :D

runar500

Ny medlem
Gick med
16 May 2010
Hoj
OW 01
Igår fixade jag klart fästet till ljuddämparen och idag nitade jag det till burken. Som sagt, blev riktigt bra tycker jag! :tummenupp

Tror du naglene blir sterke nok? Ville lagt ett bånd rundt lyddemperen som feste, naglene vibrerer vel ganske fort løs? :confused:

Du vet jeg digger prosjektet ditt, selv om du har passert "overkill" for lenge siden! :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Tror du naglene blir sterke nok? Ville lagt ett bånd rundt lyddemperen som feste, naglene vibrerer vel ganske fort løs? :confused:

Du vet jeg digger prosjektet ditt, selv om du har passert "overkill" for lenge siden! :tummenupp

Det återstår att se. Jag tror att det ska klara sig rätt bra då jag använt ganska starka nitar. Får väl lov att kolla om det sitter fast ordentligt då och då när jag börjat köra, men som sagt, jag tror det ska gå bra.

Overkill? Vem? Vars? :crash

Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Fakka! Nu måste jag ut i boden och hålborra alla mina planbrickor.. shit det var den säsongen ;)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Åh, gött. Trodde du precis hade beställt dem online. 400.- är ändå 400.-.

Dom jag köpte här i stan kostade 350kr / paret. Alltså 700kr. Spar en femhundring med andra ord. :näsblod

Får väl säga att jag fick nån påminnelse på en räkning i posten...

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Dom jag köpte här i stan kostade 350kr / paret. Alltså 700kr. Spar en femhundring med andra ord. :näsblod

Får väl säga att jag fick nån påminnelse på en räkning i posten...

Eller bara att de inte passade in på stilen eller så.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0