Yoshimura GSX1230R Projekt

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Kul å se din knarr i StreetFighters :tummenupp

Det var ju inte den senaste versionen av hojjen men iaf.
Det verkar som du har ett givet reportage i tidningen när du är "klar" med hojjen. :Bugar

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kul å se din knarr i StreetFighters :tummenupp

Det var ju inte den senaste versionen av hojjen men iaf.
Det verkar som du har ett givet reportage i tidningen när du är "klar" med hojjen. :Bugar

Vet du nåt som inte jag vet? :confused:

Finns nytt nummer ute? Bild?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Det är inget reportage det är en bild som han har skickat in själv men tidningen skriver att dom vill göra ett reportage när hojjen är klar.

Måste ju få se en bild på det! Var ju massor med månader sedan jag skickade in några bilder. :näsblod

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Måste ju få se en bild på det! Var ju massor med månader sedan jag skickade in några bilder. :näsblod

Det är inte bilden som är intressantast. Det är det som dom skriver:
-We love it. Get in touch with us when it's finished Viktor, we really want to feature this bike!

Inte ofta man ser dom skriva det om en hoj på fanmail sidan :yoparty

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Det är inte bilden som är intressantast. Det är det som dom skriver:
-We love it. Get in touch with us when it's finished Viktor, we really want to feature this bike!

Inte ofta man ser dom skriva det om en hoj på fanmail sidan :yoparty

Nä, det är fan sant. Ofta är det ju bara typ "Killer bike!".

Roligt värre! :tummenupp

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Såg det med kul de skriver ju aldrig nåt sånt.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Hojta till i tråden när du är med i tidningen. Då ska jag också tjöpa blaskan för en gångs skull.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
I afton blev det att snickra på ett fäste till oljekylaren. Först var jag tvungen att pimpa kylaren lite med nummer 34 som Wes Cooley hade på sin GS1000 F1 i AMA Superbike på 80-talet.

DSC_0001-54.jpg

Lämplig profil tillverkades, hål borrades upp och kylare provmonterades.

DSC_0003-59.jpg

Sitter riktigt bra där den gör. Enda problemet var att försänkaren jag hade till dom försänkta insexskruvarna var för liten så bara halva skallen är försänkt. Nåja, det blir ett problem för morgondagen.

Kopplingarna kommer sitta såhär. Ska bara hugga bort lite av den fläskiga 5mm profilen så dom får plats. Jävla snäva skitkopplingar, men det kändes overkill att betala 350kr / styck för ett par Goodridge. Men som Andersson tyckte så duger inte dessa till mer än att hänga i (h)julgranen.

DSC_0007-44.jpg

Blir att fixa färdigt det där imorn samt kapa lite nya oljeslangar. Sen är förhoppningen att det där förbaskade avgassystemet ska fixas klart så jag kan börja slutföra lyktinfästningen och stag för mätare.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Fan så snyggt på kylarn. Du har sinne för detaljer du!

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
I afton blev det att snickra på ett fäste till oljekylaren. Först var jag tvungen att pimpa kylaren lite med nummer 34 som Wes Cooley hade på sin GS1000 F1 i AMA Superbike på 80-talet.

Lämplig profil tillverkades, hål borrades upp och kylare provmonterades.

Sitter riktigt bra där den gör. Enda problemet var att försänkaren jag hade till dom försänkta insexskruvarna var för liten så bara halva skallen är försänkt. Nåja, det blir ett problem för morgondagen.

Kopplingarna kommer sitta såhär. Ska bara hugga bort lite av den fläskiga 5mm profilen så dom får plats. Jävla snäva skitkopplingar, men det kändes overkill att betala 350kr / styck för ett par Goodridge. Men som Andersson tyckte så duger inte dessa till mer än att hänga i (h)julgranen.

Blir att fixa färdigt det där imorn samt kapa lite nya oljeslangar. Sen är förhoppningen att det där förbaskade avgassystemet ska fixas klart så jag kan börja slutföra lyktinfästningen och stag för mätare.

Tror du att du behöver ha något gummi i mellan, för att vibrationer inte ska fortplantas till kylaren, kylarens fästen såg inte extremt överdimensionerade ut. Så man slipper utmattningssprickor, liknande de som brukar komma i regplåten på fyrtaktsstånkor. Men det kanske är overkill...

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Tror du att du behöver ha något gummi i mellan, för att vibrationer inte ska fortplantas till kylaren, kylarens fästen såg inte extremt överdimensionerade ut. Så man slipper utmattningssprickor, liknande de som brukar komma i regplåten på fyrtaktsstånkor. Men det kanske är overkill...

Hojen vibrerar faktiskt inte så mycket så det ska nog inte vara några problem. Ska däremot göra ett par distanser med stor ytterdiameter så att anliggningsytan mot bröstet på ramrören blir större. Blir lite stadigare då och troligtvis mindre utmattning i materialet.

Andra har klarat sig med enklare och klenare installationer så det borde nog funka. :)

Men visst går det att fixa lite gummi för att dämpa lite vibrationer.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år