Den var riktigt fin. Inte en Magnum2 bakdel men i detta fall en klar förbättring. Baken på Magnum2:an var inte den snyggaste,
Dessutom ett bra val av motor
Undrar vad den skulle ha sålts för här i Sverige?
Tja, du äger ju en exotisk ram själv - vad kostade den begagnad? Vill minnas att en Moto Martin och liknande var rätt så dyra. Ram, sving, dämpare och gaffel kostade väl ungefär lika mycket som en ny och komplett GSX1100 i början av 80-talet.
En Harris ram idag med tank och tillbehör har jag för mig ligger kring £2700.
Nu vet vi vad den sakall heta
Victor Magnum mk1 1230R
Victor = segrare o nära namnet på byggaren
Magnum för det är fräckt, säg emot det den som kan..
mk1 då det är en mark1 för en hoj är inte klar förrän den är lackad etc. Kemora räknas inte..
1230R man måste veta kubiken.. R är Suzuki arvet..
andra/bättre förslag?
Plocka bort Yoshimura, detta är ett passerat stadium?
Haha, vi får se. Kanske kommer det stå "Larsson Racing" eller nåt på tanken istället.
Passar på att lägga upp några bilder på vad jag suttit och småpysslat med idag.
Ska se om det möjligen går att få låna hem en svets och punGTa ihop lite och sen helsvetsa. Jäkla bökigt att springa med svingen mellan garaget hemma och farsans jobb. Ska även snickra till biten som själva förstärkningen ska sammanfogas med. Blir en låda av diverse aluprofiler och plåt. Sen ska det även fixas fäste för catchtank.
Sen tog jag även kort på distanserna till bromsskivorna. Mycket nöjd är jag.
Nu ska det bara fixas distanser till oken så att det blir rätt avstånd.
Får se om det blir något vettigt gjort imorn. Höger sida av svingen har jag i princip måttat färdigt så det blir väl att börja med vänstersidan.