Chris Ash
Kapten Gars
Man har helt enkelt infört en övre åldersgräns i 125/Moto3. Jäkligt trist.
En av flera anledningar till att hela GP-cirkusen inte är annat än en cirkus.
Man har helt enkelt infört en övre åldersgräns i 125/Moto3. Jäkligt trist.
Man behöver inte vara raketforskare för att se ett samband mellan låg vikt och framgångar inom GP-racingen. Det är bara att titta på vad de väger. Kan man sedan få det till att låg vikt är en nackdel är man duktig.Om det var som du tror hade det varit lätt att se ett samband mellan vikt/poäng i MotoGP. Den retoriska frågan hänger i luften...
Ja, han har nog problem just för att han är FÖR liten. Å andra sidan tar han ju i princip varenda start pga sin låga vikt så det jämnar väl ut sig.Det är ju konstigt att Pedrosa inte vunnit MotoGP-titeln än, han som är lättast av alla. Kanske FÖR liten och lätt?
Ja, han har nog problem just för att han är FÖR liten. Å andra sidan tar han ju i princip varenda start pga sin låga vikt så det jämnar väl ut sig.
182 cm och 67 Kg. Ingen tung kille direkt.Helt sant!
En som inte är direkt jätteliten (i jämförelse med övriga i samma serie) men ändå har tagit ett par pallplatser är ju han däringa med nr 46 i nån av serierna. Drygt 180 och 70-72kg väl?
I så fall hade Rainey, Doohan, Criville, Roberts Jr och Rossi tillhört de lättaste förarna i startfälten. Var det så?Man behöver inte vara raketforskare för att se ett samband mellan låg vikt och framgångar inom GP-racingen.
Man har helt enkelt infört en övre åldersgräns i 125/Moto3. Jäkligt trist.
Och det är alltså även svaret och förklaringen på frågan i trådens första inlägg, om vad som hände med Ui, gissar jag. Vad trist i så fall.Nobby var en specialist på den "mindre" GP-klassen. Där kunde man iaf förr få köra och tjäna pengar på att vara duktig på det. Sen kom någon på att man skulle vara liten pojke och betala massa pengar för att få köra där. Nobby blev en av många dom offrade på den ideén..
Med din logik skulle det innebära att Kobe Bryant, Jordan och Magic Jonsson var längst i NBA. Fundera istället på om längd är en fördel i basket.I så fall hade Rainey, Doohan, Criville, Roberts Jr och Rossi tillhört de lättaste förarna i startfälten. Var det så?
Det är också uppenbart att ett stort antal cylindrar är en fördel i de flesta motorsporter.Det är som sagt uppenbart för att alla som kan och vill förstå att en låg vikt är en fördel i de flesta motorsporter.
Michael Jordan har kroppsmått som inte lämpar sig för roadracing mot personer med kroppsmått likt typiska framgångsrika roadracingförare.Ducati har en motortyp som inte lämpar sig för roadracing mot radfyror och V-fyror
Just det. Därmed inte sagt att den lättaste vinner, vilket gör det tidigare påståendet falskt.Det är...uppenbart...att en låg vikt är en fördel i de flesta motorsporter. Därmed inte sagt att den lättaste vinner...
Okej, då är jag medInget var oklart. Jag vände din mening om motortyp så att den istället handlar om kroppssmått, och vice versa. Jag gjorde det för visa att jag tycker att du är inkonsekvent.
Jag har aldrig påstått att den lättaste vinner, däremot att det är en fördel att vara lätt vilket genomsnittsvikten i MotoGP visar. Läs om, läs rätt!Just det. Därmed inte sagt att den lättaste vinner, vilket gör det tidigare påståendet falskt.
Det är inte en fördel att vara lätt om ”lätt” också innebär mindre styrka och sämre förmåga att påverka motorcykelns styrning.Jag har aldrig påstått att den lättaste vinner, däremot att det är en fördel att vara lätt vilket genomsnittsvikten i MotoGP visar.
Det har väl ingen påstått heller?Det är inte en fördel att vara lätt om ”lätt” också innebär mindre styrka och sämre förmåga att påverka motorcykelns styrning.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |