Så du kör på någon med flit som har begått ett misstag?
Du verkar vara en sympatisk kille..
Missförstå inte, jag försvarar inte ingen här, men att med berått mod köra på någon
Du förstår att när man har varit tvungen att lägga en av sina hojar 2 gånger i rondell o blivit prejad upp på en refug en gång i rondell, alla gångerna har jag hört samma sak.
JAG SAG DEJ INTE. Dom tittar fan inte utom farbrorn han hade ögon kontakt o valde ändå att köra rakt ut. Japp o bil bromsar jag inte i den situationen inte en chans.
Sista krocken var en dam som kör rakt ut i rondellen varvid jag träffar hennes framskärm o total skrotar den bilen.
Daen hävdar att jag skall följa högerregeln i rondellen o om inte den gäller så bör jag följa kugghjuls principen.
Det var endast jag i rondellen när damen helt plötsligt kör rakt in 2-4 meter framför..
Jag hoppas inte DU behöver möta en Sådan här person som helt uppriktigt tar möjligheten att lägga in dej på en längre sjukhusvistelse.
Jag har skrotat i snitt en bil om året i 30 år o det har aldrig varit mitt fel enligt alla utredningar o försäkrings bolag jag har alltid fått 100% ersättning o aldrig något premie straff.
Moraliskt är det kanske fel att resonera så här men det är inte juridiskt fel dessutom har inte jag några moraliska skyldigheter att se till att någon kaffedrickande mobilsurfande latte person har sin bil med sig hem.
VARENDA dag ser jag folk som kör mot rött ljus, kör mot stopplikt, kör över heldragna linjer, kör om i dolda kurvor, kör om med möte så andra får stå på bromsem for att undvika olyckor.
Dessa personer anser antagligen att just DOM har mera bortom än andra o således där med en rätt att bryta mot varenda trafikregel.
Tackolov måste jag ju säga att 95% av alla förare kör vettigt och använder backspeglar. Varje dag jag crusar hem i 85-95 km flyttar sig bilister till kanten o släpper fram mej på hojen utan att jag ber om det.
Men dom 5% som verkar vara totalt avsknad av sunt förnuft om dessa får köpa en ny bil det skiter jag fullständigt i, konstigt nog kör dessa personer nastan uteslutande volvo XC60-90 eller BMW X3-5.
Har dessa personer mindervärdeskomplex eller anser dom att just dom i sina ytterst vanliga bilar är mer värda?
Mvh