God fortsättning.
Efter att ha pillar bort 100 st m5-6 skruvar med brickor o 50st m8. Är gaffelbena lösa och isärrivna.
Gaffelns glidlager glappande 1,5mm
inte konstigt att det har känts som att styrlagren är glappande.
Men det innebär att maskinen blir ännu trevligare när gafflarna är nylagrade o med ny olja rengjorda ventiler o inte minst att blivit av med den vätskan/oljan i gafflarna.
Den hade nog kunnat användas till slipvätska, den var så skitig att jag är säker på att det var Yamaha original från fabrik 1998.
Beställde rubbet från Japan för 800:-
4 glidlager över under.
2 pboxar.
2 skrapringar.
2 nya skärningar.
Billigt.
Sedan såg jag att skivorna fram mera slitna än vad jag trodde så det blev 2 nya fina guld färgade med alucenter för lägre fjädrar vikt.
Funderade på att skicka dom gammla till ISR för att nita dit nya friktionsytor o behålla dom gamla centrumen men det blev helt nya i goldserien till att börja med.
Sedan såg jag att metall hållaren för instrumentet o front kåpan var lite snett från den vältningen av hojen o släpningen i 10 meter när porten öppnade sig som skedde för tidigare ägaren när han parkerade fel framför en vikport.
Så en sådan letades upp på EBay för ett par 100 lappar NOS naturligtvis.
Nya bromsvätske behållare o handtag från Rizoma blev trevligt lätt moddade från R1.
Funderar på justerbar fotpinnar o växel/broms o det finns en tillverkare i Sverige som har till thunderacen..
Så geichan med den feta bakdelen går sakta mot ett bättre liv..
Ölen är dock slut i garaget
Mvh Gott nytt år på er..