Modifieringens tidevarv går vidare och min gammla ace blir mer o mer kompetent i gämförelse med nyare RR hojar min e jhu bara en rr?.
Nå det blev ju ett blackwidowe helsystem då mitt avgasspjäll behagade att fastna i stängt läge, snacka om att effektivt strypa en 1000cc till en 125cc hojs prestanda?
Nå helsystemet dök upp från England på bara 4 dagar imponerande.
Att passformen minst motsvarade ett original system med helt klockren passform o sugpassning på alla delar som skulle ihop är också imponerande.
Finich på delarna som inte skulle skämmas för sig i bokhyllan i storarummet, sambon motsätter sig dock sådant?
I samma veva blir kylet som jag fick ta loss tvättat o rensat från allsköns skräp som fastnar i mellan cellerna genom året inte för att acen går varm på något sätt utan mera estetiskt relativt rent.
Innan blackwidowe montaget har modifieringarna gett en vikt på 198kg fulltankad enligt bilprovningen våg o med detta så borde 190 kg vara hemma.
Hur mycket lättare USD R1 gaffeln är får jag återkomma med men kolfiber framskärmen kapar ju nästan 1 kg den med?
Sedan är säkert ny klippon lättare än original o även Brembo broms o koppling cylindrarna lättare än original.
När avgasspjäll servo motorn försvinner Ryker ju ytterligare 7-8 hg o så småningom när dom nyare fälgarna kommer dit försvinner 6-8 kg till med lita annat broms ok bak än det som är original och kan stoppa en lastbil effektivt.
Litium batteri osv osv tja kanske kan jag få ned acen till var R1 första gen vägde o lättad runt 175-180 kg tankad o klar då blur det enbart dom absolut värsta RRR hojarna som är i samma vikt klass med Tom tank.
O det går ju lätta mer om man vill men då är det dyrt på riktigt?