Haloj.
Jag beställde nya tändstift till min thunderace och någon stackare som packade ned dessa till mej gjorde ett misstag.
Jag beställde 4 st men fick 4 uppsättningar A4 st.
Så är det någon annan med thunderace 1000cc som vill ha stift så kan jag dela med med 4 st nya NGK DR8EA för det facila priset av 125:- + frakt vad den nu kan kosta.
Mvh
... att jag inte lär mig.
Ja att meka sportigare hoj är spännande, spixer skrev ju att det (Går) att byta tändstift utan att följa verkstads manualen och sönderdela mer eller mindre halva hojen.
Spixer hade rätt det (Gick) att få ur dom gamla och få i dom nya stiften genom att ta väck sido kåporna men enbart med yamaha original tändstiftsnyckel.
Handen gick precis att pressa in mellan ram topp o kyl sedan var det 2 fingrar som kunde jobba, fiska upp gamla sift o pilla ned nya. Storlek 12-12,5 på handskar säger väll kanske lite om hur stora händer jag har.
Halloj gubbe.
Här är en hemsida i Japan som säljer original delar till det mesta med motor snabba leveranser o efter till o moms blev det i mina fall ca halva svenska priset hos en handlare. O detta är original delar.
https://www.megazip.net
Det finns som sagt till det mesta med motor.
Mvh
Hur är det med fjr1300?Efter att ha kört och Små justerat bakdämparen från öhlin så är jag nöjd glad upprymd osv osv.
Alla små mystiska fenomen som original dämparen inte riktigt kunde reda ut oavsett hur jag justerad fjäder spänning komprision eller retur som ex kurvtagning med skapligt nedlägg då ville bakända typ osilera typ rotera runt en osynlig axel, skit skumt beteende.
Detta är borta med vinden, bakända är följsam som jag vet inte vad, inget känns mycket stabilare bak på grusvägar knappt så potthål och järnvägsövergångar känns.
Original kändes dom vita strecken på vägen nu existerar dom inte har dessutom kunnat sänka trycket i däcket pga detta.
Är svin nöjd verkligen.
Måste också ge öhlin en varm kram ett jävligt bra företag som kan avsätta tid till att gå igenom sprängskissen på gsxr dämparen o gämföra med yzf 750 sp och dessa är 10/10 i uppbyggnad o injustering. Så en ÖHLIN SU 503 på en thunderace kan inte bli mycket bättre trots att den är till en gsxr 1000.
Men nu blir jag ju galen på framändan? nu känner jag ju helt plötsligt allt i klipponen när bakända maskerar precis allt.
Funderar på att byta gaffel nu yzf 750 r/sp har ju USD o då passar allt o till denna finns cartridge insatser.
R1 98-02/03 passar ochså allt utan att behöva byta något och det finns cartridge insatser.
Eller skall jag gå på en R1 08 o uppåt för att få nya lättare fälgar o nya typen ok det skiljer lixom inte så mycket i pris på en komplett framända mot att renovera äldre gafflar o dunka i cartridge.
Någon som har en bra fundering eller idé?
Vet ej men det är absolut värt att kolla på fjr gör ju inte bort sig på något sätt.Hur är det med fjr1300?
Packningar och dammtätningar är ju samma men det är kanske det enda som är gemensamt.
Det finns ju dock några st fjr runt om i världen.
Ser ju så utVet ej men det är absolut värt att kolla på fjr gör ju inte bort sig på något sätt.
Innerrörs längd yzf 545mm
Innerrörs längd fjr 606mm
Så det skiter sig nog redan här.
YZF750-gaffeln är ju antik även med Thunderace-mått, en lagom tidig R1 är betydligt bättre och jag tror inte du behöver bekymra dig om cartridge så länge du inte planerar att rejsa Dunderklumpen.Efter att ha kört och Små justerat bakdämparen från öhlin så är jag nöjd glad upprymd osv osv.
Alla små mystiska fenomen som original dämparen inte riktigt kunde reda ut oavsett hur jag justerad fjäder spänning komprision eller retur som ex kurvtagning med skapligt nedlägg då ville bakända typ osilera typ rotera runt en osynlig axel, skit skumt beteende.
Detta är borta med vinden, bakända är följsam som jag vet inte vad, inget känns mycket stabilare bak på grusvägar knappt så potthål och järnvägsövergångar känns.
Original kändes dom vita strecken på vägen nu existerar dom inte har dessutom kunnat sänka trycket i däcket pga detta.
Är svin nöjd verkligen.
Måste också ge öhlin en varm kram ett jävligt bra företag som kan avsätta tid till att gå igenom sprängskissen på gsxr dämparen o gämföra med yzf 750 sp och dessa är 10/10 i uppbyggnad o injustering. Så en ÖHLIN SU 503 på en thunderace kan inte bli mycket bättre trots att den är till en gsxr 1000.
Men nu blir jag ju galen på framändan nu känner jag ju helt plötsligt allt i klipponen när bakända maskerar precis allt.
Funderar på att byta gaffel nu yzf 750 r/sp har ju USD o då passar allt o till denna finns cartridge insatser.
R1 98-02/03 passar ochså allt utan att behöva byta något och det finns cartridge insatser.
Eller skall jag gå på en R1 08 o uppåt för att få nya lättare fälgar o nya typen ok det skiljer lixom inte så mycket i pris på en komplett framända mot att renovera äldre gafflar o dunka i cartridge.
Någon som har en bra fundering eller idé?
Jo jag är ju inne på detta o då kanske det räcker med något hårdare fjädrar iomed att tidiga R1 är ett gäng kg lättare än acen är, skiljer väll närmare 25 kg OM jag minns något så när rätt.YZF750-gaffeln är ju antik även med Thunderace-mått, en lagom tidig R1 är betydligt bättre och jag tror inte du behöver bekymra dig om cartridge så länge du inte planerar att rejsa Dunderklumpen.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |