CBR1
Gudomlig sporthojare
Min röst går till det nedre kåpsetet.
Gillar du Konsum eller är du bara ett sportfreak?, acen är inte så bred o fet som man kan tro.Alltid Blåvitt.
Om chansen finns att välja färger, gå alltid på Blåvitt.
Men, i det här fallet, kommer den inte se ut som en gubbtjock R1 med den färgsättningen?
Sista blåvita eller custom
Nej. Nej. Nej. Montera en tidstypisk kanna från Vance Hines, Yoshimura, Micron eller nåt. Samma gäller kåporna.. pungt.
Men jag vill inte ha original jag vill ha Blocket unik. Skämtosido jag tänker behålla o köra henne till hon är slut om 15-18000 mil. O det är därför jag modifierar henne så hon blir bättre men behåller det relativa tidstypiska utseendet.Nej. Nej. Nej. Montera en tidstypisk kanna från Vance Hines, Yoshimura, Micron eller nåt. Samma gäller kåporna.. pungt.
Samma längd som den rostfria kannan jag gillar som sagt inte när det skriker det skall morra dovt.Din motorcykel började sitt liv hos tillverkaren. Sedan dess har den haft ett liv och nu kommer det livet in i ett nytt skede. Det finns inga lagar eller regler som säger att dina modifieringar måste vara på ett visst sätt eller vara det som tillverkaren lämnade från fabrik.
Om du vill kan du lyssna på andras åsikt eller min men det viktiga är att du trivs med din motorcykel!
Jag gillar inte modärna, korta ljuddämpare men om du också kapar bakramen kan det kanske bli bra!
Det ligger ett 0,6 kg 5 AMP rc batteri o väntar.Håller inte med. Det är som att en 80-tals hoj skulle se bättre ut om man behåller original traktor-blinkers och sugrörs-framgafflar men för all del kan man tycka det och jag tror inte ens jag är i majoritet här.
Har inte följt allt du har gjort men vill du spara vikt så får du ännu bättre kilo-pris på att byta till ett litium batteri. Vad jag kan förstå väger ditt original-batteri 4-5 kg
JTF1581.16
JTR486.41
520ZXW-110
Stackars Vidar! Är han tjock och vad har han gjort för att förtjäna spö med såväl drev som kedja? Är det ett hatdrev?Jag jagar Vidar med viktminskning o då passar det ju bra att gå från 530 till 520 kedja o drev.
Blir väll något kg lättare kan jag tro.
Letade efter crossreferens olje filter lista som passar på thunderace thundercat yzf750 r fzr 600 FZR1000 kawasaki bruteforce 650/750 polaris 650.
O en jäkla massa mera hojar.
HIFLO HF204 replacement filters
AC-Delco PF2135
AMSOIL EAOM103
ARCTIC CAT 3201-044
ARCTIC CAT 3201-451
AUTOEDGE AL6017A
Baldwin B1400
Baldwin B7285
CARQUEST 85358
CARQUEST 85365
Champion Laboratories PH7015
Champion Laboratories PH7028
DENSO 115010-5390
Donaldson P502067
EMGO 10-26920
EMGO 10-82230
EMGO 10-82251
Fleetguard LF3925
Fram PH6017A
HASTINGS B7285
HASTINGS LF113
HIFLO HF198
HIFLO HF204
HIFLO HF303
Honda 15400-P0H-305
Honda 15400-P0H-305PE
Honda 15400-PFB-004
Honda 15400-PFB-007
Honda 15400-PFB-014
Honda 15400-PJ7-015
Honda 15400-PLM-A01PE
Honda 15400-PM3-405
Honda 15400-POH-305
Honda 15400-POH-305PE
Honda 15400-ZJI-004
Honda 15400-ZW4-003
Honda 15410-MCJ-000
Honda 15410-MCJ-003
Honda 15410-MCJ-505
Honda 15410-MFJ-D01
Honda 15410-MM5-013
Honda 15410-MM9-003
Honda 15410-MM9-013
Honda 15410-MM9-405
Honda 15410-MT7-003
K & N KN-198
K & N KN-204
K & N KN-303
K & N KN-303C
KAWASAKI 16097-0002
KAWASAKI 16097-0003
KAWASAKI 16097-0004
KAWASAKI 16097-1058
KAWASAKI 16097-1061
KAWASAKI 16097-1063
KAWASAKI 16097-1064
KAWASAKI 16097-1066
KAWASAKI 16097-1067
KAWASAKI 16097-1068
KAWASAKI 16097-1070
KAWASAKI 16097-1072
Kubota 15853-32430
LUBER-FINER PH2867
LUBER-FINER PH2876
LUBER-FINER PH7015
LUBER-FINER PH7028
MAHLE OC575
Mann MW64
Mann MW64/1
MELROE 6671057
MERCRUISER 35-822626
MERCRUISER 35-822626Q04
MERCRUISER 35-822626Q1
MERCRUISER Q03
MERCURY 35-8222626Q03
MERCURY G590000-G760299
MERCURY G760300-1B226999
MERCURY P086824-P325499
NAPA 1358
NAPA 1365
NAPA PS1358
Nissan 3R0076150M
Parts Master 61358
POLARIS 2520799
POLARIS 2540086
POLARIS 3084963
POLARIS 3089996
Purolator ML16817
Purolator ML16819
ROBIN 2576730111
SIERRA 18-7902
SIERRA 18-7909
SIERRA 18-7910
SIERRA 18-7911
SIERRA 18-7911-1
SIERRA 18-7913
SILVERLINE 21358
STP PH7028
Suzuki 16097-1072
TOHATSU (Marine) 3R0076150M
TRIUMPH MOTORCYCLE T1210200
TRIUMPH MOTORCYCLE T1210444
WARNER PH7015
WESTERBEKE 30220
Wix 51358
Wix 51365
YAMAHA 3FV-13440-00
YAMAHA 3FV-13440-00-00
YAMAHA 3FV-13440-10-00
YAMAHA 5DM-13440-00
YAMAHA 5GH-13440-00
YAMAHA 5GH-13440-00-00
YAMAHA 5GH-13440-10-00
YAMAHA 5GH-13440-20-00
YAMAHA 5GH-13440-50-00
YANMAR 124450-35100
Bättre när det blir ett roligt fel än när det kan misstolkas som oförskämt o elakt menat..Stackars Vidar! Är han tjock och vad har han gjort för att förtjäna spö med såväl drev som kedja? Är det ett hatdrev?
(Felåt, vet om att bokstäverna spökar för dig men ibland blir det lite kul! Inget illa ment.)
Mitt intryck också.Men sarelainorr är fanimej en guldklimp på riktigt.. Om bara en enda service person på varje mcverkstad/MC del försäljning vore lika inriktad på kunden som sarela och våran twostroke man är skulle det vara behäftat med rent nöje att gå in o kolla o handla i en mc butik.
I dag skyr jag dom som pesten.
Hur vet vi att det är snyggare? Lägg upp en bild!Ja idag ramlade det in ett utan tvekan väldigt väldigt lätt drevkitt från saarela.
Då har denna mannen dessutom letat fram ett likadant 520 drev men med mycket snyggare utseende än det första som hittades det liknade ett cross drev detta saarela letade fram ser ut som ett super sport drev?
Ännu en gång jävla service dom har i norra delen av detta land.
Sedan kom det en uppsättning EBC HH belägg o även här är saarela billigare än Ebaj med 400 spänn.
Har ju R1 original belägg nu men gillar inte den konstiga känslan att det tar 1-2 10/1 sekund innan det nyper ordentligt. Thunderace original belägg är bättre nyp i än R1, kanske därför thunderace har 2 meter kortare bromssträcka 100-0 32 meter mot R1 34 meter.
Förhoppningsvis är det bättre initialt nyp i EBC HH.
RK 520 ZXW ser ju rejäl ut för att vara 520 onekligen.
Thunderacen är längre och tyngre och flyger inte upp på frambananen lite lätt som rettan.kanske därför thunderace har 2 meter kortare bromssträcka 100-0 32 meter mot R1 34 meter.
- Innan du lägger kilovis med SEK på en slutburk som bl.a. marknadsförs med ""high performance power and acceleration gain", ska du nog be om bänkningsprotokoll.Sedan funderar jag att byta ut den repade kannan mot en handbygg från Italien.
En masmoto full carbon från 6 kg ich rostfri kanna till en helt i kolfiber på 1,2 kg.
Känns ju lätt värt att tappa några kg a 1000 spänn kg.View attachment 475872View attachment 475873
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |