Taaadaaaaa ett blästerskåp! Weeehue!
Vi bestämde oss för att lika bar köpa ett ordentligt från swedol, kommer användas mycket till lackeringen och det underlättar att ha ett eget så man slipper skicka iväg allt hela tiden.
Vår modell var slut på huvudlagret och i alla butiker i Skåne. Men vi lyckades hitta ett färdigmonterat visnings-ex i Kristianstad som vi fick med 1500 spänn rabatt + att det var monterat redan (ej använt då
) Och sånt bölar man inte för. jag får inte ens ihop en ikeamöbel nykter, hehe.
Så är det någon nu på sydligare breddgrader som behöver ha lite glaskuleblästrat inför vintern så hör av er, så kan jag säkert hjälpa till.
Efter man fick hem skåpet så är det en jävla fördel att dubbelkolla monteringen från butiken. De hade nämligen skitit i isoleringen nedtill = glaskulor över hela golvet + aningen halt! hehe. Men verkstadsfail måste man nämna
Nu till hojen:
Slet av det sista av elen idag och stoppade ner allt i en låda och gämde undan det hela. Vet med mig vilket bry det kommer att bli att dra nytt senare, så man kan försöka förtränga det så länge, hehe.
Strippade av det sista på ramen också, så imorron ska jag ringa och boka tid för blästring och pulverlackering.
Öppnade upp alla kåpor och plockade isär kopplingen, till min stora förtjusning så var fjädrarna aningen vassare än original, vilket är najs. Sen var den även förstärkt på en massa ställen. Planen är ju att köpa lock-up. Men tänkte jag ska testa med detta tills jag springer över något kul på Ebay.
Började att montera ner blocket lite, men hittade inte spärrhandtaget så jag orkade inte dra ut alla 356756 muttrar med ringnyckel
Efter en massa oljespill på golvet, som jag kommer få fan för imorron så avslutade jag tredje dagen vid 7 tiden och körde hem.
Imorron är det tänkt att jag ska plocka ner hela blocket. Avfetta och blästra. Ska bli kul och lägga upp de bilderna så ni får riktigt schyssta för och efter bilder.
Ligger 2 bilder på med för & efter version, blir man inte liite tårögd? hehe
Har ni frågor eller undrar saker så är det bara att skriva.
Svingen
Funderat lite fram och tillbaka hur jag ska göra med den. Kapa i den lär inte hända. Det är en chromemolly variant, som liknar Bimota varianten som Fredde snackade om innnan. Säkert värd en del för alla militanta originaltards
Så planen är att antingen låta få en ny byggd för en 2.500-3.000 kr, eller beställa en från USA. Där är ett företag jag hittade som gör på beställning, så jag får den helt efter mina behov för dryga 3.500 kr. Så man får smaka lite på vad man ska göra
Jag är ändå väldigt mån om att få denna hojen att se så "original" som det bara går. Vill ju inte dra på en sving från 06 på en hoj från 76, sabbar ju lite av helheten och det coola med hela grejen tycker jag. Man kan ju ändå kalla detta lite för ett "retro-drag-smygare-bygge"