gott med old stuff ,bra jobbatmed detta projekt,anående skav på ramen vid motormonteringen så vänd tanken o tänk motor på sidan (utan olja)sänk den tomma ramen över motorn dra fast res upp tada inte en repa
Såna tips uppskattas verkligen! =)
gott med old stuff ,bra jobbatmed detta projekt,anående skav på ramen vid motormonteringen så vänd tanken o tänk motor på sidan (utan olja)sänk den tomma ramen över motorn dra fast res upp tada inte en repa
gott med old stuff ,bra jobbatmed detta projekt,anående skav på ramen vid motormonteringen så vänd tanken o tänk motor på sidan (utan olja)sänk den tomma ramen över motorn dra fast res upp tada inte en repa
Samt skydda den fina ramen med fasttejpade trasor eller liknande.
Då kan du inte misslyckas.
Vad är det för blästerskåp du har ?
Ok men funkar det ok annars ?Förutom att det är lite trångt i detKöpte ett från swedol. http://handla.swedol.se/images/large/TL-1413.jpg Men skulle fan valt ett ännu större haha
73:n hr gnk dryg lck efterom det är cndy (vilket k vr drygt enligt någon jg förhörde mig om i ken).
Provmonter motorn i rmen någr gånger så du får lite flyt på det, och lipper bb lcken när du väl hr fått den lckd. Går tt monter enm, men när du k kör kprp å t hjälp v någon.
(vill inte gör dig beviken på nåt vänter, men den motor du grävde frm är nyre än 73, 73:n (och de få exiternde 72rn) är de end om INTE hr texten KICK TRTER vid kicken).
(om ni äkert er knr mitt tngentbord någr boktäver, typ Ä utn prickr och boktven fjortir nvänder Z till, vknr de någon gång under kvällen fixr jg det).
Ok men funkar det ok annars ?Förutom att det är lite trångt i det
Jo funderar på ett blästerskåp men det får vänta till nästa år.Men tycker det är kul o läsa om ditt projekt .Har själv haft en gammal z1000Haha vad fan har du gjort med ditt tangenbord, Ö Å Ä A funkar på mitt
Jag har min morsas gubbe till att hjälpa mig med monteringen. Han har kört Z1 sedan 84, så han har stenkoll =)
Skrev jag inte 74? Eller 73?. 74 ska det vara iallafall, min är en 76:a sen har vi en 75 under ett bord i verkstaden, hehe.
Ja för fan, det är helt okaj. Kompressorn vi har nere i lacken håller dock på att stryka med om man står i några timmar, hehe. Bor du i Sjöbo och är nyfiken kan du komma förbi MC-Lackeringen och kolla in det. Tänkte om du är spekulant på ett. Jag tycker iallafall att det är värt varenda krona.
Det var slut på ventrallagert när vi köpte det förra veckan, så ring till Malmöbutiken och tinga deras visningsex, så får du kanske samma sköna rabatt som vi fick
Jo funderar på ett blästerskåp men det får vänta till nästa år.Men tycker det är kul o läsa om ditt projekt .Har själv haft en gammal z1000
Har inte kvar den tyvärr.Men har för mej att det var en 77a Var nog närmare 15 år sen jag hadde denJaha okaj. Ja för det finns ju en del mindre varianter med. Anledningen vi tog denna stora var för att man skulle få "gott om plats" till block osv =) Ah, hoppas det uppskattas, hehe. Fick feedback i början att mycket text och bilder gillas så man får hoppas det fortfarande står sig så man inte tradar ihjäl folk
Vad är det för årsmodell på din Z1000?
Har inte kvar den tyvärr.Men har för mej att det var en 77a Var nog närmare 15 år sen jag hadde den
Lite mer bilder från blästringen och annat som inte kom med
Som ni ser på bilderna så suger det hårt att blästra block när man har 3 cm svängyta, haha. Men jag tror jag lyckades få de ganska jämna och få bort det mesta av all lack. Lite är där kvar, men där kommer kåpor sen så det orkade jag inte ens jaga efter. Kan dock hända där är någon svart prick
Sen ser ni att en fjäder till ryckutjämnaren saknas.. Thats wierd, måste leta upp en ny sats.
Sen ser ni ångesten i lådan, haha där ligger motorn och väntar på sitt skal. Man får hålla grejerna ganska separerade för några meter längre bort ligger ytterliggare en Z1 motor i samma tillstånd
När du ändå har tanken plåtren, så är det ide att kolla så att den verkligen är tät.
Behövs bara en mikroskopisk por för att förstöra den nya lacken.
Oftast är det på lägsta punkten det rostar hål, eftersom kondensvattnet samlas där.
Pensla med krita och fyll med diesel, så syns eventuell läcka.
Absolut snyggast och räjsigast tycker jag att det är om svetsarna är snygga, synliga och ospacklade.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |