Nu har jag bestämt mig för att dra ihop en schysst byggtråd, så att alla intresserade kan hänga med i hur hojen kommer att förvandlas till en Street-klassad Dragracing hoj. Med hjälp från Lagumist MC-Lackering så kommer denna här klassikern att bocka en del hojar på 201 m
Ganska överskådligt så är följande gjort på hojen sedan innan:
Tanken med bygget är att jag ska få den att se ut ungefär som bilden nedan på Z1:an i originalfärger.
Idag har svingen plockats av för den ska iväg på svetsning. Ska se om jag kan få den förlängt en dryg dm. Original är den 490, och det är lite i kortaste lagret med alla de hästarna som kommer.
Ganska överskådligt så är följande gjort på hojen sedan innan:
- Mikuni rs36 Förgasare, helt nya
- V&H Sidewinder, original system, samt super-trapp dämpare mm
- Max portad org topp 37,5/31mm
- Web-camar,(saftigaste modellen utan underliggande shims)
- Dyna 2000 tändsystem +spolar+varv regulator
- Dyna Shiftminder
- Svetsad vev
- Ryckutjämnare
- Förstärkt koppling o camkedja
- Oljefälla i sump
- Dog cuttade vxl drev
- 1200 cyl cylinder med högkomp kolvar
- Fyrkants sving
- Borrani fälgbanor
- Vobbel stag gaffel
- Koniska styrlager
Tanken med bygget är att jag ska få den att se ut ungefär som bilden nedan på Z1:an i originalfärger.
Idag har svingen plockats av för den ska iväg på svetsning. Ska se om jag kan få den förlängt en dryg dm. Original är den 490, och det är lite i kortaste lagret med alla de hästarna som kommer.
Bifogat
Last edited: