Å så här kan de se ut med ekrat
Men var man får tag på dylika som håller e osäkert, de som e på bilden är TZ750 fram och Kosman bak
Ramen funkar om du får ner vikten.
Med förstärkning runt styrhuvud och svinginfästning blir den på gränsen till relativt bra.
Plåt FTW.
ALLT chassiemässigt måste dock vara i ordning.
Speciellt däcken.
Metzler lazertech brukar fungera enormt bra på gammelhojjar.
Moderna sportdäck ger för stora påfrestningar på ramen.
japp.. skulle bli lite fetare funka ju på tex den där t tr1 caferäserbilderna som florerar på S-hoj
Lite tips OM du e sugen iaf på enkeldämpare, de e juh utfört tidigare m org. delar som synes
Två dämpare ger det biffiga uttrycket som gör att den matchar den orange:a jänkebilen i bakgrunden. Ett liknande styre som det som sitter -jätteklumpen mitt på bara. Stora mätare, FTW!
Inga problem att få ekerhjul att hålla om det är rätt komponenter och trekorsekring osv.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Kosm...temQQimsxZ20090114?IMSfp=TL090114124001r12238
Håller med bara det inte är massor med olika Taiwan kvalitetskomponenter & rostfritt med fel böjar= garanterat att det går av.
Har tyvärr ekrat endel sånt skit & sagt att det inte kommer att hålla vilket det oftast inte gjort häller . Men jag har även ekrat bra saker med rätt ekerböjar & så, till isracinghojar som håller hur bra som helst.
Så med rätt grejer kommer det att hålla kanon jag lovar.
Det är min erfarenhet också. Jag hade problem med billiga kromade Taiwanekrar och ett choppernav med horisontella ekerflänsar. 1-2 ekrarna small då av i bakhjulet per säsong. Jag uppsökte då Sigge Erling och förklarade problemet. Jag trodde att det var optimistiskt med 40-ekrat till en motor med så rå gång. Men Sigge sa lugnande att med ett HD-nav med sporsterekring samt byte till några finare rostfria ekrar han tog hem så skulle det hålla fint med 40-ekrat. Det stämde ty sedan dess har det varit helt stumt. Inga ekrar som har ens ändrat spänning. Då har jag dessutom sedan dess mer effekt, 137 rwhp och 178 Nm i den här motorn jämfört med 100rwhp och 120 Nm i dåvarande 1200-motorn. Plus att hojen aldrig haft en ryckutjämnare.
På ett sporsternav kommer ekringen in i mer rak kraftlinje tack vare flänsar som lutar inåt, det ska tydligen göre det hela starkare. visar en bild på det gamla navet samt en bild på ett ISR-nav som har samma stil på lutande flänsar som HD sportster. Dessa lutande flänsar ska tydligen ge mindre påfrestningar på ekrarna när de tar upp dragkrafterna från vridmomentet i navet.
Själv är jag ingen expert på ekerhjul, men det finns ju hojar och hotrods med bra håriga motorer som har trådekrade hjul.
Att man infört gjutna hjul på moderna hojar tror jag mer är för att de är billigare att producera, lägre luftmotstånd samt får lägre vikt jämfört med trådekrade hjul, iaf på mer effektstarka hojar.
Bra info! Tackar för det!
Dem där e-bay hjulen skall man nog inte köpa, -kolla in breddningen på drevsidan Garanterat inte byggd för at svänga med...men däremot ett väldans bra exempel
Nej det var bara menat som ett exempel, att visa att det sitter 40 ekrarshjul även på dragbikes. På delningen på drevet ser det ut som att det dessutom använts 630-kedja, då har man sannolikt en inte helt trött motor
/J
Nej det var bara menat som ett exempel, att visa att det sitter 40 ekrarshjul även på dragbikes. På delningen på drevet ser det ut som att det dessutom använts 630-kedja, då har man sannolikt en inte helt trött motor
/J
630-kedja är ju original på en 80 hästars Kawa 900.
Yamaha TR1.Javisst ja! Satt det inte original på ngn Honda four också?
Bra info! Tackar för det!
Dem där e-bay hjulen skall man nog inte köpa, -kolla in breddningen på drevsidan Garanterat inte byggd för at svänga med...men däremot ett väldans bra exempel
Oojojojojojoj, det där ISR navet så dyrt ut...fint men väldigt dyrt.
Helt klart är ju att det inte är någon brist på alternativ i alla fall!!
Jag ska nog ta och lägga upp en bild på ett av hjulen till min TTR så herrn kan avgöra om den ekringen /Talon navet verkar gå att använda(styrka)
Här är två hyggliga bilder på mina befintliga Talon nav på min andra hoj.
Någon som tror att likvärdiga skulle palla med livet på en Z1000?
Jag kan ju ingenting om ekervinklar, fälgbanepressning kontra styrka osv.
Det kanske rent av skulle gå att använda denna hjultyp som dem är?!
Trots allt byggt dem ju för hårdkörning så lite måste de ju tåla. Vad tror Ni?
*Bilder*
De skulle säkert hålla bra, det verkar ju vara tillräckligt med gods runt hjullagret på drevsidan på bakdrevet tex, även hjulaxeldiametern ser ju inte ut att vara klenare än på din Z1000.
Vad som däremot är dumt är att det inte sitter en ryckutjämnare på ditt bakdrev, det har förvisso inte jag på min HD heller men skulle gärna ha. Du har ju friheten att välja och då kan det ju vara bra att satsa på ett nav med ryckutjämnare.
Tycker jag.
/J
Internet räcker inte så långt som upp till Tierp.Just ja, något svar från skroten i Tierp har man ju inte fått heller på en vecka...finns det mailservrar i Tierp tro?
Dags att slå dem en signal kanske så man vet hur saker och ting skall planeras framöver!
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |