Z1000 Dirt-Café? byggtråd (modemdöd)

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Internet räcker inte så långt som upp till Tierp.
Telefon eller gammalt hederligt brev är det som gäller ifall man nu inte råkar irra sig dit någon dag.
:hihi

Nej det verkar inte bättre då dem har fått en vecka på sig att svara på en mailförfrågan om sving, bromsar, hjul, axlar och ok samt bakfhjädring från en hoj dem skrotar.
Nåja, jag skall försöka komma ihåga att ringa dem i morgon.

Tierp e en såndär plats man helst inte åker till eller vill veta av. har hört att kråkorna flyger upp o ned där för de e så fult tillomed. :) har dom en skrot där? mer än jag visste.

OT de där blir nog nice med ekerfälgar tror jag.

Hahahaha, alla som bor i Tierp måste känna sig nöjda nu:D
Själv har jag haft Tierp-allergi sedan lumpen då vi gick på bandvagnsmarsch dit upp i 30 blås.....man skakades/bullrades till sömns och jag tror inte det var någon som inte var ner i diket för att vakna och bratta upp på vägen igen under den sträckan:)

Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Det verkar trots allt som att internet har nått Tierp för länge sedan.
-Synd bara att även influensan har gjort det så att personerna som jobbar
på demonteringen jag var i kontakt med har legat däckade i några veckor:gnissla

Jag hoppas dem blir friska snart så jag får reda på vad grejjerna går lös på!

Har även fått nys om en 98ans ZX9-R gaffel med kronor, bromsar och hjul för skaplig bra pris om det nu kan vara något att hänga i nosen på min Z1000?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Nej det var bara menat som ett exempel, att visa att det sitter 40 ekrarshjul även på dragbikes. På delningen på drevet ser det ut som att det dessutom använts 630-kedja, då har man sannolikt en inte helt trött motor :D

bdd5_12.JPG

/J

Kommer frambromsen med en skiva räcka till? Är ju några kilon som ska stoppas.
Sitter i planerna att utrusta motomartinen med trådekrade fälgar, passande nog sitter jag på ett set från KTM med ryckutjämnare.

Har även fått nys om en 98ans ZX9-R gaffel med kronor, bromsar och hjul för skaplig bra pris om det nu kan vara något att hänga i nosen på min Z1000?

Återigen, något jag även funderat på för motomartinen. En modernare gaffel komplett med broms/hjul. Dock har jag funderat lite i banorna att skippa USD för att behålla lite av utseendet.

Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Kommer frambromsen med en skiva räcka till? Är ju några kilon som ska stoppas.
Sitter i planerna att utrusta motomartinen med trådekrade fälgar, passande nog sitter jag på ett set från KTM med ryckutjämnare.

Återigen, något jag även funderat på för motomartinen. En modernare gaffel komplett med broms/hjul. Dock har jag funderat lite i banorna att skippa USD för att behålla lite av utseendet.

Dem där hjulen har ingenting med mitt bygge att göra. Dem laders bara upp som ett exempel. Jag kommer definitivt inte åka med en skiva.

Jag får se vad det blir framåt höstern/vintern. Nu känner jag att det är en bra idé at stoppa ihop cykeln med nya ostar, drivpaket och bara åka.
Jag måste ju fixa till sadeln på något bra sätt också. Ska kolla efter
sadelmakeri nu på studs.
Hm, Det där med KTM och ryckutjämnare lär inte fel alls då KTM verkar härska ganska hårt på offroadsidan här.
Jag tror dock att jag inte kommer åka trådekrat av viktskäl även om det är vansinnigt snyggt.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Dem där hjulen har ingenting med mitt bygge att göra. Dem laders bara upp som ett exempel. Jag kommer definitivt inte åka med en skiva.

Tänkte mer på att du la in en bild på din yamas motardkit med, den har väl bara en skiva med?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tänkte mer på att du la in en bild på din yamas motardkit med, den har väl bara en skiva med?

Jag har en enkelskiva fram på min 210-kilosjonne med 137 bakhjulshäst.

Det sparar ju lite vikt samt ger minre gyroverkan. det beror nog mycket på hur mycket upprepade inbromsningar man gör. Samt vad det är för skiva och ok man kör med.

Bifogat

• IMG_0264.JPG
    IMG_0264.JPG
    94 KB · Visningar: 117
  • IMG_0263.JPG
    IMG_0263.JPG
    114.5 KB · Visningar: 91

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En skiva räcker gott vid normal körning.
Men:
Ofta blir det snyggare med två mindre skivor än en stor.
Tycker jag.

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.

Det sparar ju lite vikt samt ger minre gyroverkan. det beror nog mycket på hur mycket upprepade inbromsningar man gör. Samt vad det är för skiva och ok man kör med.

Du menar: "Titta på mitt ISR-godis"? :hihi

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR

Då är jag med igen. Motardkitet var också menat som exempel. -Det sitter ju på mitt andra bygge:tummenupp

Jag betvivlar inte att det fungerar bra. Nu är det tyvärr så att tills min är ordentligt ombyggd och invägd så får jag leva med en 260kilos jonne....och jag gillar småvägar:gnissla
Att din ISR broms skulle räcka gott även för mig är ju inget att tvivla över.
Tyvärr så tror jag min gaffel blir väl vriden av så mycket vikt i hojen och enkelskiva. Nu vet jag ju inte utan bara tror.....hur som helst kanske det där löser sig framåt hösten med en fet gaffel med fina bromsar till.

Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Har fått så mycket hjälp av Acke genom åren så det är snarare så jag passar på att göra lite reklam för ISR när jag kan :D

Jaa det är ju rätt man att göra reklam för!
Man blev inte lite sugen på att införskaffa koppling och bromsgrepp/cylinder med alla knappar man behöver efter att ha sett hans varianter til HD i Bikeline katalogen:yoparty

Jag avslutade nyligen en samtal på delar som vart ganska intressant:banana :yoparty :D :) :tummenupp :fyllisar
IT'S ON!

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jaa det är ju rätt man att göra reklam för!
Man blev inte lite sugen på att införskaffa koppling och bromsgrepp/cylinder med alla knappar man behöver efter att ha sett hans varianter til HD i Bikeline katalogen:yoparty

Jag avslutade nyligen en samtal på delar som vart ganska intressant:banana :yoparty :D :) :tummenupp :fyllisar
IT'S ON!

Om du bor i sthlm så kan du handla direkt av ISR i Tumba.

Grattis! Vad är det för delar du köpt?

Sorry men jag kunde inte låta bli :arsele

Men dom var ju tom lika till utseendet !

Jag är väl ändå ingen "bloggare". Och vem är det som du tycker är lik till vem till utseendet?

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Blondinbella är lik dig :tuttar Driver med dig ! :fyllisar

Förlåt nu var jag där igen.....

Bilder på bygget tack !

Är du packad. Jag, en lönnfet 41-åring med snagg, lik den unga blondinen på din bild... Jag tror att du blandar ihop mig med ngn.
Jag tror att vi har olika föreställningar av vad det innebär att driva med ngn.:D

Nu ska jag till garaget.

/J

Last edited:

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72 Caferacer
Är du packad. Jag, en lönnfet 41-åring med snagg, lik den unga blondinen på din bild... Jag tror att du blandar ihop mig med ngn.
Jag tror att vi har olika föreställningar av vad det innebär att driva med ngn.:D

Nu ska jag till garaget.

/J

Skadeglädje är den enda sanna, ha det så gött i garaget !:glömdet

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...