ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag vill se mer bilder på 142,an. ser fräsch ut i inredningen.. skulle aldrig lägga in nåt som kan repa den.
jag vill se mer bilder på 142,an. ser fräsch ut i inredningen.. skulle aldrig lägga in nåt som kan repa den.
242 -75 modell orange är vad det är. Min 34:e och just nu enda bil.
här kommer en bild på min Z1000R. Färgen på bilderna inte den bästa, mycket klarare ute än i ett garage med lysrör....denna hoj köpte jag dock i detta skick av en hojpolare. kolla in mitt garage för fler oldschool fighterhojar som en uttryckte det
Kollade du ramen mellan blästringen och lacken?Då var ramen tillbaka från blästring och lack.
Vart helt ok men inte så bra som jag ville ha det. Å andra sidan blir det
aldrig det om jag inte gör allt själv.
Kollade du ramen mellan blästringen och lacken?
Vet inte med kassasaki, men skramlaha och sugakuki hade ibland rent obra svetsar under tidigt åttiotal.
Kanske samma på din?
Har hört att det var när de gick över till robotsvetsning.
Viker mig å sätter dit en uppåner gaffel från en -96 suka gsxr, Har gjort nya gaffelkronor och styraxel. Ska provmontera och märka ut för styrstopparna. Slänger upp en bild på motorn från min numera såld cheva stepside -80 med lite trimmad BigBlockare
Hej! Vart tog verktyget vägen?
Verktyg?
Det har varit ganska dött här ett tag nu så jag tänkte liva upp tråden liiite grand. Jag har fått tag i gaffelben, bromsar och hjul till bygget modell modernare. Bild kommer läggas upp så småningom då jag har flyttat ut hobbygaraget och allt numera är välpacketerat så att säga.
Fräna bromsar och bakhul bredare än ramen lär skapa lite bekymmer framöver.
-Bekymmer som förhoppningsvis skall lösas!
Det där blir mumma!
Kan bli! -Speciellt om jag bestämmer mig för att köra med ZX12R hjulen, bromsar och gaffel som jag införskaffat också. Det lutar dock åt att det är för mycket jobb för stunden och att motorn och att få ihop hojen med det nya stuket är prio ett innan man tar nästa steg.
Hur skulle du gjort? Allt på en gång?
Beror väl på. Har du tänkt få klart hojen nu i sommar / höst eller fram till våren?
Ifall du satsar på våren skulle jag definitivt ta mig tid att montera nya fälgar, bromsar och gaffel. Jag tycker man kan göra allt grovjobb på en gång, typ fälgar, gaffe. Men spara småpyssel till nån annan gång, typ oljekylare, slangar, reglage, osv.
Roligare att ha helheten klar och förfina det allteftersom.
Nu i höst / vinter när jag ska riva ner min GSX så blir det att göra allt på en gång, ingen vits att spara på krutet.
Då Sådärja, nu skall bara veven lirkas ut. Någon som vet av någon som byter vev/ramlager och balanserar i stockholm, och är bra på det?
Jag tycker det mesta verkar fräscht men det skulle kännas fint med nya lager nu när allt är isär. Kommentarer till nedan ramlager mottages gärna även om bilden suger. Det mesta är avlagringar men det är även små repor på vevtappen och lagerrullarna. -Något att bry sig om???
Beror väl på. Har du tänkt få klart hojen nu i sommar / höst eller fram till våren?
Ifall du satsar på våren skulle jag definitivt ta mig tid att montera nya fälgar, bromsar och gaffel. Jag tycker man kan göra allt grovjobb på en gång, typ fälgar, gaffe. Men spara småpyssel till nån annan gång, typ oljekylare, slangar, reglage, osv.
Roligare att ha helheten klar och förfina det allteftersom.
Nu i höst / vinter när jag ska riva ner min GSX så blir det att göra allt på en gång, ingen vits att spara på krutet.
Den där veven ser ju helt skottsäker ut med rullager och med odelade storändar på stakarna! :avis)
Nja.. men ni har ju vinter året om, så då är det ju bara att bygga på.
Noc tex. har ju haft minst 1.5m snö utanför garageporten och har inte ens lyckats ta sig in i garaget på över ett år.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |