Z1000 Dirt-Café? byggtråd (modemdöd)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag vill se mer bilder på 142,an. ser fräsch ut i inredningen.. skulle aldrig lägga in nåt som kan repa den. :)

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72 Caferacer
Vad säger man..... V8:eek:r i vardagsrummet !
Jag har köket i garaget, men du är värre.....

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Hej! Vi (Stefan eller jag) försöker att fixa lite bilder på gaffeln helgen.

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Green mean Machine!

här kommer en bild på min Z1000R. Färgen på bilderna inte den bästa, mycket klarare ute än i ett garage med lysrör....denna hoj köpte jag dock i detta skick av en hojpolare. kolla in mitt garage för fler oldschool fighterhojar som en uttryckte det :yoparty

Skapar ett habegär hos mig, skön hoj!:tummenupp Toyman

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Då var ramen tillbaka från blästring och lack.
Vart helt ok men inte så bra som jag ville ha det. Å andra sidan blir det
aldrig det om jag inte gör allt själv.

CIMG3141.jpg

Den blir inte grön som en annan Kawa det snackas mycket om här nu förtiden, men den kommer garanterat bli fränare! Vänta bara:hojraket

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Då var ramen tillbaka från blästring och lack.
Vart helt ok men inte så bra som jag ville ha det. Å andra sidan blir det
aldrig det om jag inte gör allt själv.
Kollade du ramen mellan blästringen och lacken?
Vet inte med kassasaki, men skramlaha och sugakuki hade ibland rent obra svetsar under tidigt åttiotal.
Kanske samma på din?
Har hört att det var när de gick över till robotsvetsning.

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Kollade du ramen mellan blästringen och lacken?
Vet inte med kassasaki, men skramlaha och sugakuki hade ibland rent obra svetsar under tidigt åttiotal.
Kanske samma på din?
Har hört att det var när de gick över till robotsvetsning.

Nej det gjorde jagt inte, men jag synade ramen innan blästring och svetsade om på en del ställen.
Som kuriosa kan ju nämnas att det fortfarande säljs nya hojar som har rent obra svetsar från fabrik.

2taktarn

Medlem
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Suzuki GS
Kronor!!!

Viker mig å sätter dit en uppåner gaffel från en -96 suka gsxr, Har gjort nya gaffelkronor och styraxel. Ska provmontera och märka ut för styrstopparna. Slänger upp en bild på motorn från min numera såld cheva stepside -80 med lite trimmad BigBlockare :yoparty

Bifogat

• Gaffelkrona.JPG
    Gaffelkrona.JPG
    192.5 KB · Visningar: 124
  • BB396.JPG
    BB396.JPG
    182.2 KB · Visningar: 171

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Viker mig å sätter dit en uppåner gaffel från en -96 suka gsxr, Har gjort nya gaffelkronor och styraxel. Ska provmontera och märka ut för styrstopparna. Slänger upp en bild på motorn från min numera såld cheva stepside -80 med lite trimmad BigBlockare :yoparty

Lite OT av den där karaktären känns aldrig fel!
-Inte i mina trådar i alla fall:tummenupp
Få se nu...Cal Customs kåpor och luftburk, Offenhauser insug(dual port?)
antagligen ett par putsade 049, 781 eller kanske äldre 290 ovaler alternativt gamla Corvette 291 eller fräna 990lock och ett par Hedman? headers som står för röken. Jag antar att det sitter dubbla Edelbrockare eller Carter AFB's under luftrenaren också.
Fin storblockare det där. Bilen i övrigt ser ut att vara lika fin den.
-Du ska inte ge den till mig?:D

Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Hej! Vart tog verktyget vägen?

Verktyg?

Det har varit ganska dött här ett tag nu så jag tänkte liva upp tråden liiite grand. Jag har fått tag i gaffelben, bromsar och hjul till bygget modell modernare. Bild kommer läggas upp så småningom då jag har flyttat ut hobbygaraget och allt numera är välpacketerat så att säga.

Fräna bromsar och bakhul bredare än ramen lär skapa lite bekymmer framöver.
-Bekymmer som förhoppningsvis skall lösas!

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Verktyg?

Det har varit ganska dött här ett tag nu så jag tänkte liva upp tråden liiite grand. Jag har fått tag i gaffelben, bromsar och hjul till bygget modell modernare. Bild kommer läggas upp så småningom då jag har flyttat ut hobbygaraget och allt numera är välpacketerat så att säga.

Fräna bromsar och bakhul bredare än ramen lär skapa lite bekymmer framöver.
-Bekymmer som förhoppningsvis skall lösas!

Ventil justerings verktyget jag prata med dej om. Du hade två och ville sälja det ena ! Jag är fortfarande intresserad :tungan

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Det där blir mumma! :tummenupp

Kan bli! -Speciellt om jag bestämmer mig för att köra med ZX12R hjulen, bromsar och gaffel som jag införskaffat också. Det lutar dock åt att det är för mycket jobb för stunden och att motorn och att få ihop hojen med det nya stuket är prio ett innan man tar nästa steg.

Hur skulle du gjort? Allt på en gång?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kan bli! -Speciellt om jag bestämmer mig för att köra med ZX12R hjulen, bromsar och gaffel som jag införskaffat också. Det lutar dock åt att det är för mycket jobb för stunden och att motorn och att få ihop hojen med det nya stuket är prio ett innan man tar nästa steg.

Hur skulle du gjort? Allt på en gång?

Beror väl på. Har du tänkt få klart hojen nu i sommar / höst eller fram till våren?

Ifall du satsar på våren skulle jag definitivt ta mig tid att montera nya fälgar, bromsar och gaffel. Jag tycker man kan göra allt grovjobb på en gång, typ fälgar, gaffe. Men spara småpyssel till nån annan gång, typ oljekylare, slangar, reglage, osv.

Roligare att ha helheten klar och förfina det allteftersom.

Nu i höst / vinter när jag ska riva ner min GSX så blir det att göra allt på en gång, ingen vits att spara på krutet. :tummenupp

Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Beror väl på. Har du tänkt få klart hojen nu i sommar / höst eller fram till våren?

Ifall du satsar på våren skulle jag definitivt ta mig tid att montera nya fälgar, bromsar och gaffel. Jag tycker man kan göra allt grovjobb på en gång, typ fälgar, gaffe. Men spara småpyssel till nån annan gång, typ oljekylare, slangar, reglage, osv.

Nu i höst / vinter när jag ska riva ner min GSX så blir det att göra allt på en gång, ingen vits att spara på krutet. :tummenupp

Nää det är väl ett långtidsprojekt så inte förrän nästa sommar hoppas jag att ha den såpass klar att den kanske går att starta upp och börja med finliret.
Eftersom jag är såpass petig som jag är så ligger det definitivt en stark kostnadsfråga i det hela också. Fan, bara en ny vev går ju på 10´...:gnissla

Det finns dock ett överhängande sug att löpa linan ut!

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Då Sådärja, nu skall bara veven lirkas ut. Någon som vet av någon som byter vev/ramlager och balanserar i stockholm, och är bra på det?
Jag tycker det mesta verkar fräscht men det skulle kännas fint med nya lager nu när allt är isär. Kommentarer till nedan ramlager mottages gärna även om bilden suger. Det mesta är avlagringar men det är även små repor på vevtappen och lagerrullarna. -Något att bry sig om???

CIMG3123.jpg

Den där veven ser ju helt skottsäker ut med rullager och med odelade storändar på stakarna! :avis)

Nja.. men ni har ju vinter året om, så då är det ju bara att bygga på.
Noc tex. har ju haft minst 1.5m snö utanför garageporten och har inte ens lyckats ta sig in i garaget på över ett år.:7peta

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Den där veven ser ju helt skottsäker ut med rullager och med odelade storändar på stakarna! :avis)

Nja.. men ni har ju vinter året om, så då är det ju bara att bygga på.
Noc tex. har ju haft minst 1.5m snö utanför garageporten och har inte ens lyckats ta sig in i garaget på över ett år.:7peta

Här i Piteå har vi i princip samma väder som i Stockholm, inte lika varmt men fan i mig inte speciellt mycket snö. Bara slask och skit.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...