Z1000 Dirt-Café? byggtråd (modemdöd)

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Om du bor i sthlm så kan du handla direkt av ISR i Tumba.

Grattis! Vad är det för delar du köpt?

Tjaa jag har ju teknisk sett inte köpt dem än men det är inget som kommer göra det enklare och snabbare att bli klar. Mer info/bilder kommer i nästa vecka:näsblod

Bor jag i Stockholm? -Finns det ris i Kina eller:D Jag vet inte vad du anser men jag hoppas att Mupplands Väsby fortfarande är Sthlm, men gränsen kanske går 600meter söderut vid samlingspunkt Donken:D
Någon gång skall jag ytnyttja det faktum att jag har gångavstånd till AnderssonTurbo och hans nybyggda bromsbänk:tummenupp
Det var väl ungefär det enda som är bra med den här byn...

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Jahapp. Jag trodde att jag vid det här laget skulle haft en ny framgaffel på plats. Jag fick dock kalla fötter och det var tur det. Lager röret är mycket högre på min hoj än vad som var möjligt med den tilltänkta gaffeln.

Hur som helst så började jag riva ner motorn i helgen som var.
Den har pinkat lite olja så tanken är att byta alla packboxar på drevsidan. När jag ändå håller på tänkte jag byta alla packningaroch kamsläparna.
Det innebär ju mer eller mindre helrivning av motorn så då kan jag ju lika gärna kolla igenom om något mer behöver göras och lacka om den när den ändå är isär.
Nåja, jag tror de flersta som känner mig lite grand redan hade fattat hur det skulle sluta.

2taktarn

Medlem
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Suzuki GS
Har fälgar från min z1000r -83 liggandes. bak är den breddad en gång i tiden av erik marklund (mcexpress) kul att någon bygger på en z1000. kan lägga upp några bilder på min ombyggda. bra också att du inte satte enkeldämpare på den och att du inte satte usdgaffel fastän jag varit sugen på byta gaffel, men det ska ju anknyta till det klassiska med.

2taktarn

Medlem
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Suzuki GS
här kommer en bild på min Z1000R. Färgen på bilderna inte den bästa, mycket klarare ute än i ett garage med lysrör....denna hoj köpte jag dock i detta skick av en hojpolare. kolla in mitt garage för fler oldschool fighterhojar som en uttryckte det :yoparty

Bifogat

• P2220005mmm.jpg
    P2220005mmm.jpg
    201.8 KB · Visningar: 315
  • P2220006mmm.jpg
    P2220006mmm.jpg
    203 KB · Visningar: 382
  • P2220019mmm.jpg
    P2220019mmm.jpg
    183.7 KB · Visningar: 289
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
här kommer en bild på min Z1000R. Färgen på bilderna inte den bästa, mycket klarare ute än i ett garage med lysrör....denna hoj köpte jag dock i detta skick av en hojpolare.

Ball hoj! :tummenupp Fint 80-tals muskelstuk tycker jag!

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
här kommer en bild på min Z1000R. Färgen på bilderna inte den bästa, mycket klarare ute än i ett garage med lysrör....denna hoj köpte jag dock i detta skick av en hojpolare.

riktigt grym!

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
här kommer en bild på min Z1000R. Färgen på bilderna inte den bästa, mycket klarare ute än i ett garage med lysrör....denna hoj köpte jag dock i detta skick av en hojpolare. kolla in mitt garage för fler oldschool fighterhojar som en uttryckte det :yoparty

Riktigt cool hoj :tummenupp

Nå Mr.torque... hur går det med gummit då?

Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR

Apfrän Kawa!
Nu undrar jag ju givetvis vart ifrån dämparna, hjulen och baksvingen kommer ifrån? Inte satt det väl sådana bitar på Z1000R???

Riktigt cool hoj :tummenupp

Nå Mr.torque... hur går det med gummit då?

Har faktisk inte rört Kawan i helgen. Nu ljög jag. Jag rörde den när jag snodde MC kapellet från den och hängde på TTR'en.
Ostarna står mot väggen och väntar på mer energi och tid. Hela gårdagen och idag har gått åt till att att jobba på Yamman och röja iordning lite i garaget.
-Kan vara vårt att kika in på den tråden om några timmar....:tummenupp

Last edited:

2taktarn

Medlem
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Suzuki GS
dämparna kommer från öhlin framfälgen är suzuki gsxr 1100-88 alltså 18"
bak är det en yamaha 18" som är breddad till 6" men efter ett mätfel av mig så blev dom 6.25" (dom, en till gs´n med) bromsskivorna fram är nog kanske yamaha, syns nog inte på dessa bilder men det sitter en suppertrapp på andra sidan. svingen är en gammal hederlig gsx som fått sällskap av en fyrkantprofil i alu påsvetsad. moddad tank i form av modernare tanklock och något nerskuren sadel. mindre skylt å lyse där bak. fotpedaler från raask.
Framstänkan är 2st moddade och ihopsvetsade saker.

Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
dämparna kommer från öhlin framfälgen är suzuki gsxr 1100-88 alltså 18"
bak är det en yamaha 18" som är breddad till 6" men efter ett mätfel av mig så blev dom 6.25" (dom, en till gs´n med) bromsskivorna fram är nog kanske yamaha, syns nog inte på dessa bilder men det sitter en suppertrapp på andra sidan. svingen är en gammal hederlig gsx som fått sällskap av en fyrkantprofil i alu påsvetsad. moddad tank i form av modernare tanklock och något nerskuren sadel. mindre skylt å lyse där bak. fotpedaler från raask.
Framstänkan är 2st moddade och ihopsvetsade saker.

Inte mycket Kawa där inte:D
Ballt vart det ändå.

2taktarn

Medlem
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Suzuki GS
Fälgar z1000r-83 Bakfäljen verkar vara 4,5 tum bred

Bifogat

• P2250001mm.jpg
    P2250001mm.jpg
    172.7 KB · Visningar: 92
  • P2250002mm.jpg
    P2250002mm.jpg
    191.4 KB · Visningar: 96
  • P2250003mm.jpg
    P2250003mm.jpg
    173.7 KB · Visningar: 79

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Fälgar z1000r-83 Bakfäljen verkar vara 4,5 tum bred

Det ser ju mumma ut det där!

Fick du mitt PM med adressen förresten?
Har du skivorna till fram får dem gärna åka med dem också:tummenupp

Det lutar åt en breddning av framfälgen innan dem åker på hojen då
jag anser att symmetrin blir bättre då. Framfälgen är ju så fruktansvärt smal idag, och jag vill ha på ett 110/80/19 ihop med ett 150/70/18 i bak om det får plats. Framöver skall det forskas i vad som krävs för att få in ett 180/55 i bak:)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Z1000R är djävligt coola.
Att titta på.
Att köra är de sämre än Z1000J.

Tillverkades dock ett fåtal riktiga Eddie Lawson replikor.
Såldes som Z1000R, men heter egentligen Z1000S.
Rena värstingbitar rakt igenom.

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Z1000R är djävligt coola.
Att titta på.
Att köra är de sämre än Z1000J.

Tillverkades dock ett fåtal riktiga Eddie Lawson replikor.
Såldes som Z1000R, men heter egentligen Z1000S.
Rena värstingbitar rakt igenom.

Jag har i alla fall lite av det goda på min Z1000J.....Styre och bakdämpare från en Eddie Lawson:tummenupp
Nu får vi se vad som händer efter sommaren, men jag har svårt att se att endera av dem kommer finnas kvar på hojen efter nästa vinter.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ser inte om det är gjort redan.
Men:
Om inte:
Rätta till tändstiftshålen när du åndå har toppen av.
Topparna spricker gärna av utmattning mellan stiftet och närmsta ventilsäte.
Modifiering till mindre stifthål hjälper.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy