Z1200r

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Ser riktigt schysst ut! Va blir det för färg sen då?

Framblinkers förresten, ska du köra konventionella fram eller lösa på annat sätt?

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Vad de hånar vårt heliga mekställe!!! hahahaha
Riktigt bra tråd om ditt bygge mannen. Och roligt att du fått så bra respons på detta monsterbygge!:yoparty
Kan tilläggas att bilderna inte gör hojen rättvisa då den är så jävla cool och rå, att den sen är ett effektmonster utan dess like gör ej så mycket det heller!:tummenupp
Lycka till med lackningen nu mannen...

Nä inte hånar, imponerad! :tummenupp Inte alla som har panel och trägolv i "garaget", = lyx!

Ser ut att bli ett riktigt brutalt bygge!

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tror jag funnit min idol:D Redit fett bygge, alltid gillat z1000 och detta bygge blir fan fetare än en z1000. Gillar att du använder saker från samma märke, blir mer enhetligt. Lycka till med lacken och ihopmonteringen.:tummenupp
//Pixi

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Grymt genomarbetat bygge! Tycker noog att du ska fundera på att använda den legendariska Kawagröna färgen på plast och tank. Tycker att det skulle lyfta hojjen ytterliggare! Blir lätt att man tappar lite effekt med bygget om du lackar allt svart.

Sedan tycker jag även att du ska slänga iväg ett mail till Olle eller Niklas på Bike och höra om de inte är sugna och göra ett reportage på hojjen! Behövs fler reportage på sådna här byggen.

:yoparty

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98
Ser riktigt schysst ut! Va blir det för färg sen då?

Framblinkers förresten, ska du köra konventionella fram eller lösa på annat sätt?

Framblinkers är ej inköpta än har ett par att välja emellan!
Verkligen kul med positiva svar tackar alla!!

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
fan vilken brutal fighter & vilka delar du fått tag på, mätaren var porr & just att du bevisat att det blir läckert med kylarvingar på en fighter (vilket jag tänkt haft på min) gör jue saken ännu värre ! :yoparty

för lite kritik oxå då, lyktan, jag tycker z1000 lampan blir på tok för stor, den sticker ut för mkt.

annars som sagt var, ett tokigt jävla brutalt bygge, det där är en fighter, crossstyre & effekt ! :tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
fan vilken brutal fighter & vilka delar du fått tag på, mätaren var porr & just att du bevisat att det blir läckert med kylarvingar på en fighter (vilket jag tänkt haft på min) gör jue saken ännu värre ! :yoparty

Instämmer, jag tycker kylarvingar gör sig bra på en fighter!

Vet du vart man köper sådana eller hade du tänkt snickra ihop egna? Jag antar att de tillverkas specifikt för varje modell eller finns det något slags universal?

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Instämmer, jag tycker kylarvingar gör sig bra på en fighter!

Vet du vart man köper sådana eller hade du tänkt snickra ihop egna? Jag antar att de tillverkas specifikt för varje modell eller finns det något slags universal?

jag har inte en aning vart det finns, nån tysk fightersida ? ebay ?
men som sagt så hade jag tänkt modda ett par till någon cross, tvivlar på att det finns till SZR :gnissla

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Fan va smart du är! Z1000 saknar ju lite hästar men är grymt fin!
Zx12'an har pulver men ser lite outdated ut!
:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98
Fått hem lite grejer nu ska ut och meka lite idag så man kommer lite närmare det färdiga resultatet! Köpt stålomspunna broms slangar med tonat plast överdrag och svarta ändar, svart anodiserade alu fotpinnsats justerbara från touring till bus läge, och mini blinkers som ska fästas på kylarvingarna blir lite mer som dom nyare kawasaki modellerna med inbyggda blinkers i sidan!

Bifogat

• steel.jpg
    steel.jpg
    41.3 KB · Visningar: 72
  • steel2.jpg
    steel2.jpg
    65.3 KB · Visningar: 72
  • rear.jpg
    rear.jpg
    60.4 KB · Visningar: 75
  • mini blinker.jpg
    mini blinker.jpg