Z1200r

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Läckert bygge

Med lite tur så får man kanske en skymt av den i sommar:tummenupp

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Hoppla! Här går man själv i tankar om att kanske skaffa en ZX-12R och bygga om till streetfighter, men har nästan inte sett något om sådana byggen. Så stöter man på den här tråden. Guld värt! :)

Hur fungerar en ZX-12R som fighter egentligen?
Jag är ute efter något som är någorlunda bekvämt (även för stora människor som jag (202cm)) men med mycket vrid och trevlig effektkurva för härliga wheelies.
Z1000 är lockande, men av vad jag har förstått så är den lite klien i karaktären och kräver mycket varv för att leva upp.

Bygget är för övrigt otroligt snyggt och verkar väldigt väl genomfört. Det är efter att man läser sådana här trådar som det känns som att man har sju tummar mitt i händerna... :)

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98
Hej! Hur tolvan funkar som fighter kan jag inte säga fören den är färdig, ej provkört den som fighter än men man sitter som en kung och pulver i motorn är det ingen brist på! Lite nyfiken på hur den är med den nya drevningen -1 fram +2 bak! ska du bygga om en zx12 till fighter får du gärna höra av dej om du vill veta något speciellt!
mvh jens

Hoppla! Här går man själv i tankar om att kanske skaffa en ZX-12R och bygga om till streetfighter, men har nästan inte sett något om sådana byggen. Så stöter man på den här tråden. Guld värt! :)

Hur fungerar en ZX-12R som fighter egentligen?
Jag är ute efter något som är någorlunda bekvämt (även för stora människor som jag (202cm)) men med mycket vrid och trevlig effektkurva för härliga wheelies.
Z1000 är lockande, men av vad jag har förstått så är den lite klien i karaktären och kräver mycket varv för att leva upp.

Bygget är för övrigt otroligt snyggt och verkar väldigt väl genomfört. Det är efter att man läser sådana här trådar som det känns som att man har sju tummar mitt i händerna... :)

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Det färdiga resultatet kommer du såklart se i Bomber Magazine ;). Förhoppningsvis nästa nr som kommer ut i mitten av Maj.

MVH

Johan

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98
Äntligen är hojen klar!!! Lackeraren på colorado fick till den sidenmatt svarta riktigt bra, hojen kommer med i nästa nr av bomber magazine!!!

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Äntligen är hojen klar!!! Lackeraren på colorado fick till den sidenmatt svarta riktigt bra, hojen kommer med i nästa nr av bomber magazine!!!

fan va fett inga bilder än ?

åkte på 12 i somras med samma trim som din.... helt absurt:gnissla gick och skrattade i 2timmar efter

Amnebo

"Qui vivra verra"
Gick med
10 Mar 2007
Hoj
ZX-12R
Tja,

Grymt bygge! Nu blir det en jobbig väntan på nästa Bomber.. :)

Har precis bokat tid för bänkning av min 12:a med helsystem, filter o PCIII USB, verkar ju lovande med dina siffror...

Fn, nu vart man ju riktigt sugen på att bygga fighter, synd bara att man har tummen mitt i handen. :mad: Du kanske är jättesugen på att göra om allting igen... :tungan

Hoppas få se en skymt av hojen till sommaren!

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98
Tackar!! zx12r är nog en av de hojarna det verkligen är värt att slänga på helsystem pc och filter på blir en enorm skillnad!! Du lär inte bli besviken zx12r som fighter är grym sån skillnad att köra trodde jag inte att det skulle bli polaren som kör z1000 -03 själv sa efter provkörningen att den svänger till och med bättre än den!!

Tja,

Grymt bygge! Nu blir det en jobbig väntan på nästa Bomber.. :)

Har precis bokat tid för bänkning av min 12:a med helsystem, filter o PCIII USB, verkar ju lovande med dina siffror...

Fn, nu vart man ju riktigt sugen på att bygga fighter, synd bara att man har tummen mitt i handen. :mad: Du kanske är jättesugen på att göra om allting igen... :tungan

Hoppas få se en skymt av hojen till sommaren!

SP3-martin

mohaaaaaaaaa
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
Speed Triple 06a, Ducati S2R 06a, MT-01 05a, såld
Kan ej lägga upp några bilder här fören bomber har varit ute!!
Får tyvärr vänta ett tag till!
Kan bara säga att jag är helnöjd som en helt annan hoj!!

Tråkigt att du inte vill lägga ut bilder förän tidningen kommer ut i handeln:confused: :confused:
Trodde detta va en tråd där du ville visa upp ditt projekt.:gnissla

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tråkigt att du inte vill lägga ut bilder förän tidningen kommer ut i handeln:confused: :confused:
Trodde detta va en tråd där du ville visa upp ditt projekt.:gnissla
Så är det ibland.
Man kan inte få allt det goda på en gång.

Vecka 21 kommer tidningen ut i kioskerna.
Efter det kommer det nog komma upp riktigt snygga bilder på resultatet.

Ger dock en liten sneakpreview på vad som komma skall..
:D

Bifogat

• ZZ1200R.jpg
    ZZ1200R.jpg
    70.8 KB · Visningar: 157
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...