Z1200r

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98
Igår blev det lite mekat fick dit min nya fotpinnsats och lackat den lilla bakramen svart kopplat el så hastighets mätaren funkar, el är ju inte det roligaste att hålla på med!! Köpt skruv kit från pro-bolt bytt dom flesta skruvarna på hojen till svart anodiserade alu skruvar lite bättre med insex skalle än kryss skalle! Fixade stag till z1000 skärm över bakhjulet är enligt mitt tycke den snyggaste bakskärmen som jag har sett. Tog bort slut burken på helsystemet inför bromslang bytet lite sugen på att inte montera på den igen men ljudnivån är lite hysterisk!!

Bifogat

• DSC00174.JPG
    DSC00174.JPG
    73.4 KB · Visningar: 108
  • DSC00178.JPG
    DSC00178.JPG
    78 KB · Visningar: 102
  • DSC00176.JPG
    DSC00176.JPG
    66.3 KB · Visningar: 103
  • DSC00177.JPG
    DSC00177.JPG
    76.8 KB · Visningar: 107

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98
Monterade främre blinkers idag, ska lämna in allt för lack imorgon sen blir det några dryga veckors väntan!!

Bifogat

• DSC00189.JPG
    DSC00189.JPG
    78.9 KB · Visningar: 122
  • DSC00190.JPG
    DSC00190.JPG
    76.7 KB · Visningar: 120

milky-

//LINDAHL
Gick med
15 Nov 2005
Hoj
Aprilia AF1 Replica
vad är det för kylvingar du använder, dom ser fräna som f-n ut, precis som resten av hojjen :D

//LINDAHL

milky-

//LINDAHL
Gick med
15 Nov 2005
Hoj
Aprilia AF1 Replica
passar dom bra även till andra hojjar tror du typ en zxr 750 från tidigt 90-tal eller är det väldigt stora moddar som gäller då? hoppas få se din i färdigt skick snart!!

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98
Vet ej hur kåp fästen sitter på dom men allt går om man vill men zx12r har ju lite speciella fästen vid tanken efter som tanken är under sitsen och det som vanligt vis är tanken är en kåpa!

passar dom bra även till andra hojjar tror du typ en zxr 750 från tidigt 90-tal eller är det väldigt stora moddar som gäller då? hoppas få se din i färdigt skick snart!!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fått hem lite grejer nu ska ut och meka lite idag så man kommer lite närmare det färdiga resultatet! Köpt stålomspunna broms slangar med tonat plast överdrag och svarta ändar, svart anodiserade alu fotpinnsats justerbara från touring till bus läge, och mini blinkers som ska fästas på kylarvingarna blir lite mer som dom nyare kawasaki modellerna med inbyggda blinkers i sidan!

Har du köpt fotpinnarna av den här killen: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=44923
http://www.blocket.se/vi/10846814.htm?ca=11_s ?

Om du har gjort det, verkar det vara bra grejer?

F.ö. så är kylvingarna grymmecoola! Jag önskar verkligen att det fanns sådana att köpa till min 954:a!

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det är jag som säljer dom tycker dom är helt ok det ända är att det inte finns något fäste för bromsljusgivaren men går att fixa till!

Ahh, där ser man. Jag tyckte att jag kände igen fotpinnarna.

Använder du någon form av hydraulsk tryckkontakt som bromsljusgivare?

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
O jag som kände mig lite trött på hojar och gick i säljatankar, sen snubbla jag in på den här tråden: satan i gatan va kul det kan va med hoj!!!

Naturligtvis så är du min nya idol och hojen är ju så snygg, rå och cool att man börjar grina men en sak har vi gemensamt: valet av stålomspunna bromsslangar "goodridge"! Skillanden är väl att du vet hur man monterar dom och att jag inte kommer att ha någon bromsverkan i första kurvan i vår:mad:

Lägg upp minst 20 bilder på besten när grejerna kommer tillbaka från lackering.:tummenupp

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Fam vilket grymt bygge! Jag hade också tänkt bygga fighter av min 12:a men undrar om den inte är lte i största och klumpigase laget för att vara riktigt rolig som fighter.... har du gjort något för att få ner vikten på din hoj?

Ska bli kul att se hur den ser ut när den är nylackad.

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98
Tack för den positiva responsen!!

O jag som kände mig lite trött på hojar och gick i säljatankar, sen snubbla jag in på den här tråden: satan i gatan va kul det kan va med hoj!!!

Naturligtvis så är du min nya idol och hojen är ju så snygg, rå och cool att man börjar grina men en sak har vi gemensamt: valet av stålomspunna bromsslangar "goodridge"! Skillanden är väl att du vet hur man monterar dom och att jag inte kommer att ha någon bromsverkan i första kurvan i vår:mad:

Lägg upp minst 20 bilder på besten när grejerna kommer tillbaka från lackering.:tummenupp

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98
Vi får se hur mycket vikten är kapad ska väga hojen när allt är klart har fler saker på önske listan men blir för dyrt för detta året men tanken är ju att komma runt vikten på en z1000! Här är två mods som sänker vikten en del men blir ej iår!

Fam vilket grymt bygge! Jag hade också tänkt bygga fighter av min 12:a men undrar om den inte är lte i största och klumpigase laget för att vara riktigt rolig som fighter.... har du gjort något för att få ner vikten på din hoj?

Ska bli kul att se hur den ser ut när den är nylackad.

Bifogat

• fälgar.jpg
    fälgar.jpg
    60.1 KB · Visningar: 139
  • kolfibertank.jpg
    kolfibertank.jpg
    124.1 KB · Visningar: 300

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Vilken hoj det kommer att bli, grymt!

Kul att se att det står en NS400 o gömmer sig i garaget också..

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag vart lite ouppmärksam där..

Det kanske står i tråden, men när beräknas den vara klar? Mycket sugen på att se färdiga resultatet!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras