Zlatan säger som det är - eller?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Stämmer inte Zlatans senaste uttalande, att ens ens jämföra dam- och herrfotboll är löjeväckande? Det är som att jämföra Celine Dion med Agnes tycker jag, visst - båda försöker men kolla på resultatet ffs.

De kan få en cykel med min autograf så blir det bra.

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Läste nån twittrare som skrivit en artikel om det hela på nyheter24, och tyckte Expressens reporter skulle ställt frågan varför man inte kan jämföra herr- med damfotboll. Den begåvade frågan hade renderat i svaret att valfritt svenskt ungdomslandslag kör över damernas A-landslag alla dagar i veckan.

Som att fråga varför herrarnas och damernas tyngdlyftning inte skulle kunna jämföras - "Jo, för att männen lyfter så otroligt många fler kilon på sina stänger än damerna.".

Jämställdhet - Jag stöder det alla dagar i veckan, men det är nog fortfarande så att damerna helst slipper möta herrarna i proffsboxning, hockey, fotboll, rugby, vattenpolo etc.

Mer vettiga sporter att jobba för mixade fält i måste ju vara skytte, curling och liknande där fysisk styrka inte är lika avgörande?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Läste nån twittrare som skrivit en artikel om det hela på nyheter24, och tyckte Expressens reporter skulle ställt frågan varför man inte kan jämföra herr- med damfotboll. Den begåvade frågan hade renderat i svaret att valfritt svenskt ungdomslandslag kör över damernas A-landslag alla dagar i veckan.

Som att fråga varför herrarnas och damernas tyngdlyftning inte skulle kunna jämföras - "Jo, för att männen lyfter så otroligt många fler kilon på sina stänger än damerna.".

Jämställdhet - Jag stöder det alla dagar i veckan, men det är nog fortfarande så att damerna helst slipper möta herrarna i proffsboxning, hockey, fotboll, rugby, vattenpolo etc.

Mer vettiga sporter att jobba för mixade fält i måste ju vara skytte, curling och liknande där fysisk styrka inte är lika avgörande?

Jag hoppas på mixade sporter/idrotter, då kanske vi slipper sånt här trams.
(om det inte blir kvotering)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Samma konkurrens tror jag definitivt skulle leda till fler högpresterande kvinnor än vi har idag.

Jag hoppas på mixade sporter/idrotter, då kanske vi slipper sånt här trams.
(om det inte blir kvotering)

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Om en tjej hade varit så pass bra att hon hade platsat i herrlandslaget, hade hon ens fått lov att vara med och spela då?
Om hon inte hade fått vara med är det kanske fog att blåsa i jämnställdhetsvisslan.

Om hon hade fått vara med, hade det omvända också varit ok, en herrspelare i damlandslaget?

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Om en tjej hade varit så pass bra att hon hade platsat i herrlandslaget, hade hon ens fått lov att vara med och spela då?
Om hon inte hade fått vara med är det kanske fog att blåsa i jämnställdhetsvisslan.

Om hon hade fått vara med, hade det omvända också varit ok, en herrspelare i damlandslaget?
Om det hade varit ok hade det bara hetat landslaget...

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ibland kan man tänka efter innan man öppnar matluckan. Jag tror nog att Zlatan förlorade mer på det uttalandet än han vann. Även om många öldrickande soffpotatisar i nätbrynja håller med honom. (inklusive jag :D)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ibland kan man tänka efter innan man öppnar matluckan. Jag tror nog att Zlatan förlorade mer på det uttalandet än han vann. Även om många öldrickande soffpotatisar i nätbrynja håller med honom. (inklusive jag :D)

Vadå kan zlattan förlora? Trodde han var gud..? Jag som står utanför hela sporthysterin och tittar klentroget på hela hysterin förstår som vanligt ingenting.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Även jag som ogillar en sån dryg jävel som Zlatko tycker att det var en av de skönaste kommentarerna någonsin, lätt tio i topp. Han har alltid svar på tal, definitivt.

Och dessutom har han ju fullständigt rätt i det han säger och det ska varken han eller någon annan få skit för. Damfotboll är mycket tråkigare än herrfotboll. Kan det bli bättre? Ja, lite antagligen men jag tror aldrig att det kommer gå att jämföra oavsett hur många fler tjejlag som kommer fram. Visst, tekniskt sett kan de säkert bli lika bra eller kanske bättre till och med, fysiken säger ju att de bör bli det.
Men de kommer aldrig kunna kötta på så som i herrfotboll, den fysiska massan finns ju inte överlag.

Det är ju som att kolla på rally eller roadracing, WRC kommer alltid vara roligast och 125:eek:rna är inte direkt upphetsande att se på.

Det är ju en icke-fråga, skapad av den extrema jävla könsneutraliteten som finns precis överallt nu 2013. Vi är två olika kön, varför ska det då jämföras som ett enda?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Även jag som ogillar en sån dryg jävel som Zlatko tycker att det var en av de skönaste kommentarerna någonsin, lätt tio i topp. Han har alltid svar på tal, definitivt.

Och dessutom har han ju fullständigt rätt i det han säger och det ska varken han eller någon annan få skit för. Damfotboll är mycket tråkigare än herrfotboll. Kan det bli bättre? Ja, lite antagligen men jag tror aldrig att det kommer gå att jämföra oavsett hur många fler tjejlag som kommer fram. Visst, tekniskt sett kan de säkert bli lika bra eller kanske bättre till och med, fysiken säger ju att de bör bli det.
Men de kommer aldrig kunna kötta på så som i herrfotboll, den fysiska massan finns ju inte överlag.

Det är ju som att kolla på rally eller roadracing, WRC kommer alltid vara roligast och 125:eek:rna är inte direkt upphetsande att se på.

Det är ju en icke-fråga, skapad av den extrema jävla könsneutraliteten som finns precis överallt nu 2013. Vi är två olika kön, varför ska det då jämföras som ett enda?

Jämförelsen med 125cc är korrekt.
Ge damerna en mindre plan med mindre mål och lättare boll, dvs anpassa sporten efter förutsättningarna och låt damfotboll vara en annan sport än herrfotboll, så blir det intressant.
Dessutom bör det införas ett omräkningssystem så att poängen gångas med procenten naken hud som exponeras. Det skulle ge även talanglösa lag popularitet.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Det handlar väl inte om vem som är bättre eller sämre? Jag tycker själv att herrfotboll är mycket roligare, ser inte på damfotboll för att jag inte finner det lika underhållande. Dock ser jag inte på svensk fotboll heller, av samma anledning... Men Anders Svensson fick inte en bil för att han var en bra spelare, han fick en bil för att han hade spelat flest landskamper. På en gala där de delar ut priser till både damer och herrar, där det sitter en kvinna i publiken som spelat FLER landskamper än vad Anders Svensson gjort, som överhuvud taget inte nämns. Kan ni på fullaste allvar säga att ni inte ser felet med det?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det handlar väl inte om vem som är bättre eller sämre? Jag tycker själv att herrfotboll är mycket roligare, ser inte på damfotboll för att jag inte finner det lika underhållande. Dock ser jag inte på svensk fotboll heller, av samma anledning... Men Anders Svensson fick inte en bil för att han var en bra spelare, han fick en bil för att han hade spelat flest landskamper. På en gala där de delar ut priser till både damer och herrar, där det sitter en kvinna i publiken som spelat FLER landskamper än vad Anders Svensson gjort, som överhuvud taget inte nämns. Kan ni på fullaste allvar säga att ni inte ser felet med det?

Klart det är fel och rent ut sagt fördjävligt, någon har klantat till det rejält.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skall den som spelat flest vänskapsmatcher med pojklaget också få en bil?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Näthat när den är som bäst, vänta bara tills ngn vänstervriden feminist får tag på denna tråd, då blir det synd om er:D

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...