Ok, vi börjar från början.
Finns det någon forskning som påvisar att kvinnor defacto är sämre på att förhandla än män?
Nej, jag efterfrågade den forskningen du påstod fanns där det var påvisat att det kom utifrån ett arv.
Men du har rätt, vi bör anpassa oss efter variabler vi inte kan påverka, i övrigt påverkar vi variabeln och inte symtomet.
Ok, jag ser inte någonstans det var arv-specifik forskning du efterfrågade, den leken hade jag inte gett mig in i
Hursomhelst, jag är heller inte mycket för symptombehandling. Men jag tycker heller inte att lösningen är att kvinnor ska "man up", eftersom jag inte tycker att målet ska vara att alla, kvinnor som män, ska besitta alla typiskt manliga egenskaper.
Jag tycker istället att de typiskt kvinnliga egenskaperna borde värderas på samma sätt, men nu snackar vi orsaksbehandling på en nivå som i bästa fall tar decennier, och då kan jag se ett värde i symptombehandling under tiden.
Vad gäller löneförväntansamtal tycker jag inte det är en symptombehandling. Man utgår från att människor är olika (bra på att förhandla) och ser till att den skillnaden inte felaktigt drabbar dennes lön.