Zlatan säger som det är - eller?

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Ok, vi börjar från början.

Finns det någon forskning som påvisar att kvinnor defacto är sämre på att förhandla än män?

Nej, jag efterfrågade den forskningen du påstod fanns där det var påvisat att det kom utifrån ett arv.

Men du har rätt, vi bör anpassa oss efter variabler vi inte kan påverka, i övrigt påverkar vi variabeln och inte symtomet.

Ok, jag ser inte någonstans det var arv-specifik forskning du efterfrågade, den leken hade jag inte gett mig in i :)

Hursomhelst, jag är heller inte mycket för symptombehandling. Men jag tycker heller inte att lösningen är att kvinnor ska "man up", eftersom jag inte tycker att målet ska vara att alla, kvinnor som män, ska besitta alla typiskt manliga egenskaper.

Jag tycker istället att de typiskt kvinnliga egenskaperna borde värderas på samma sätt, men nu snackar vi orsaksbehandling på en nivå som i bästa fall tar decennier, och då kan jag se ett värde i symptombehandling under tiden.

Vad gäller löneförväntansamtal tycker jag inte det är en symptombehandling. Man utgår från att människor är olika (bra på att förhandla) och ser till att den skillnaden inte felaktigt drabbar dennes lön.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ok, jag ser inte någonstans det var arv-specifik forskning du efterfrågade, den leken hade jag inte gett mig in i :)

Hursomhelst, jag är heller inte mycket för symptombehandling. Men jag tycker heller inte att lösningen är att kvinnor ska "man up", eftersom jag inte tycker att målet ska vara att alla, kvinnor som män, ska besitta alla typiskt manliga egenskaper.

Jag tycker istället att de typiskt kvinnliga egenskaperna borde värderas på samma sätt, men nu snackar vi orsaksbehandling på en nivå som i bästa fall tar decennier, och då kan jag se ett värde i symptombehandling under tiden.

Vad gäller löneförväntansamtal tycker jag inte det är en symptombehandling. Man utgår från att människor är olika (bra på att förhandla) och ser till att den skillnaden inte felaktigt drabbar dennes lön.

Jamen vafan.:rodnar

Nu klarnar det lite och jag ber ödmjukast om ursäkt, någonstans har jag helt klart yrat till det.

Du har helt rätt, jag utgick på något sätt att jag gjort mig klar över vad jag fiskade efter, men inte fan har jag gjort det inte.

Hmm, började jag svamla i helgen tro.....

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Det är plural. Har du kollegor och finns det jämförbara yrken och befattningar i ditt "skrå"?

Är du själv på din arbetsplats och ensam om arbetsuppgiften på din/dina arbetsplats/arbetsplatser?

Så tänkte jag.

Edit;

Blandar ihop. Liknande diskussion, annan tråd och forumdel^2...
Lite off topic men min mamma har fostrat mig till att svara på frågor även från främlingar, speciellt om de erbjuder mig godis.
Jag är ensam på min ort, det finns några till inom området i Skåne men de gör mest utredningar.
Så plural dök aldrig upp i mitt huvud...

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO