Fast hon har ju inte lyckats med en lika bra grej som Anders. Tror du det är lika svårt att platsa i de både lagen? Ska ni kvoteras hit och dit och daltas med eller ska vi ha jämställdhet på riktigt?
Jag ser faktiskt inte hur det hör hit.
Jag vet inte hur din syn på jämställdhet är, men jag har hört, sett och upplevt fruktansvärt mycket av den kassa kvinnosynen som finns i samhället, som alldeles för många inte ser, eller väljer att blunda för. Även kvinnor själva missar det, jag har själv gjort det en hel del med saker som hänt tidigare, av den simpla anledningen att tjejer uppfostras till att inte få ta lika mycket plats som killar. Att det sen sitter folk och nekar till detta och drar upp jämförelser med tillfällen där män är lika förtryckta, som egentligen inte är jämförbara alls, är bara tragiskt. Händelsen på fotbollsgalan är ju ett tydligt exempel, jag har aldrig sagt att jag tycker damlandslaget är lika bra som herrlandslaget om man ställer dem mot varandra, jag säger att jag tycker att det är rent förjävligt att en kvinna glöms bort på det sättet som Sjögran gjorde, för det var det som hände och inget annat.