Nej, för att de gav en bil till en spelare som gjort flest landskamper i svenska landslaget. När det då sitter en person som deltar på galan som gjort Fler landskamper och överhuvud taget inte nämns anser jag att något inte skötts direkt snyggt. Oavsett kön på personerna i fråga.
Men för helvete människa, är du dum på riktigt eller!?
För det första handlade det om Anders Svensson och ingen annan, varför ska man ge bort ett pris till mer än en person om man vill hylla just honom? Av rättvisa? Småbarnsmentalitet.
För det andra så har hon gjort fler landskamper men i damlandslaget. Du säger själv att de inte är jämförbara, varför ska man då envisas med att hylla henne på samma gång? Hade det varit samma jargong om bara hon hade hyllats med till exempel en cykel?
Jag håller däremot med om att de kunde ha skött det så mycket snyggare, genom att till exempel säga så här: "Anders Svensson, här får du en bil för att du är den som har gjort flest landskamper i herrarnas landslag och det vill vi premiera på det här viset". Fast, det kanske var så de gjorde...
Och nej, jag är ingen mansgris utan jag håller helt och hållet med dig om att det är väldigt kass kvinnosyn på alldeles för många ställen i landet och det skäms jag som man för. Ska man behandla alla människor, oavsett hudfärg, som jämlikar så ska man väl först och främst börja med att stärka sin kvinnosyn kanske.
Det har dock inget att göra med att vi ska könskvotera in kvinnor i mansdominerade yrken då det är en helt annan sak.
Folk ska helt enkelt sluta se ner på kvinnor för att de är just kvinnor, ibland undrar man hur fan folk är funtade.
Igår hjälpte jag en kvinna i en inparkerad bil med att styra henne ut från parkeringsfickan genom att gestikulera vilt med händerna så att hon inte backade in i bussen bakom henne. Det var inte för att jag tänkte att hon inte kan köra bil bara för att hon är tjej, jag gjorde det av vänlighet. Sen var jag givetvis orolig för att hon skulle backa rakt in i bilen då hon var just tjej, men det är inte enligt mig dålig kvinnosyn utan mer en släng av erfarenhet
Nej, de kunde gett grankotten en cykel åtminstone. Det är väl ungefär jämförbart, Anders får en bil och hon en cykel. Om man ser till pengar i omsättning, om man ska tänka på det viset.