Orecic
http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Folk vet liksom inte var gränserna går, vilket ju heller inte är så konstigt när de inte får lära sig. Killarna får ju inte lära sig att det de gör är fel och tjejerna får lära sig att acceptera det killarna gör. Inte konstigt att tjejer inte alltid vågar säga nej. Och även om de gör det ses det alltför sällan som ett definitivt nej, utan säger hon nej går det alldeles utmärkt att tjata tills hon ger sig... Och aj, det har jag på tok för mycket erfarenhet av så jag vet att det förekommer.
Och för att ta lite fotbollsexempel så får absolut herrarna i landslaget höra fula ord på sociala medier när de klantar sig eller spelar dåligt, skillnaden är att när damerna gör det är de helt plötsligt slynor, horor och flator.
Exempel på förtryck mot män som brukar komma upp som ursäkter är väl ungefär att en kvinna kan slå en man hur mycket som helst, men han kan inte slå tillbaka för då åker han dit direkt och liknande. Något som för mig inte är i närheten jämförbart eftersom det inte är lika utbrett eller påverkar livet i stort. Sen är det såklart inte okej för en kvinna att slå en man, men samhällets syn präglas inte av det.
Realistiskt så bör det fungera såhär; Kvinnan säger -"Nej, jag vill inte ligga med dig", mannen rör henne inte, men tjatar verbalt, och till slut ger hon sig.
Om du anser att det är endast mannens fel, eller kvinnans föräldrars, eller samhället, så ser du duktigt ner på kvinnor.
Du ser ner på kvinnor därför att du tror att de behöver "andras hjälp" med allt, de behöver SIN EGEN hjälp. Om du inte vill ha sex med någon, ha inte det. Tro nu inte att jag jämför det med våldtäkt, det är etthundra procent våldtäktsmannens fel. Men vid en verbal övertalning så finns det ingen som felar.
Samma sak med när kvinnor blir tagna på rumpan, ring polisen då, det är olagligt, och det är inte ens en fråga. Sluta ta skit och inte göra något, för att "andra ska hjälpa till", eller "samhället ska hjälpa till".
Folk i Sverige är snarare präglade av att tro att "samhället hjälper oss", det är därför män går runt och känner sig kränkta, och kvinnor hjälplösa. HJÄLP ER SJÄLVA DÅ.