Vad du kallar det ändrar inget.
Anders Svensson fick bilen för att han hade sagt att han gjort sin sista landskamp. Sjögran var fortfarande aktiv.
Ska man ge henne en bil för varje match hon spelar sen för hon slår ju sitt eget rekord varje gång?
Mycket på grund av att genomsnittskvinnan inte får lära sig slåss öht...
På lördagen uttalade sig Zlatan i sin app.
– Jag vill gärna förtydliga att min kritik var och är riktad mot media och hur saker och ting vinklats, skriver han.
– Damfotbollen har min fulla respekt och de har levererat fantastiska resultat. Jag har inte på något sätt snackat skit om damlandslaget. Om någon påstår något annat, vänligen läs intervjun i sin helhet.
Zlatan står fast vid att han tycker att Anders Svensson behandlats fel av media.
– Svensson har behandlats orättvist av media och det är det mitt uttalande bygger på.
Citatet om att Sjögran kan få en cykel var ett misslyckat skämt, enligt Ibrahimovic.
– Cykeln var ett skämt, om än dåligt, mellan mig och journalisten och jag utgick ifrån att han förstod att det var ett skämt. I tryck blev det inte lika kul. Det var inte min mening att trampa någon på tårna, skriver Zlatan.
Zlatan ångrar sig tydligen:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=5744375
Som vanligt är inte folk med i matchen, det är inte en direkt svår sakfråga.
Lös samtliga jämställdhetsfrågor såhär; intagning till rökdykare: alla ska lyfta en 100 kg tung docka ur huset. De som lyckas får jobbet, man som kvinna.
Uttagning till landslaget, de som spelar bäst får positionen, män som kvinnor.
Det som kommer visa sig är att 99% av alla kvinnor inte kommer bli uttagna. Men; det är också det som kallas jämställdhet, på riktigt.
Samma sak som där jag gjorde lumpen, 3 kvinnor har blivit antagna dit genom historien, ingen har lyckats genomföra den. Men det var absolut jämställdhet, ska du kunna bära 30-80 kg ryggsäck så ska du.
Zlatan fick ju även frågan vem som var bäst av honom och någon kvinnlig fotbollsspelare, varpå han undrade om frågan var ett skämt.
Hela poängen är ju att Zlatan har rätt. För mig har det inget med konstig kvinnosyn eller avsaknad av jämnställdhetstänk att göra. Herrlandslaget, eller ta i princip vilket herrlag som helst, är ju ljusår bättre på fotboll än vad damlandslaget är.. Det är som att jämföra ett NHL-lag med ett korpenlag i hockey.
Hela diskussionen är idiotisk. Det finns, oavsett vad extremvänstern tycker om det, fysiska skillnader mellan män och kvinnor som gör att vi har olika förutsättningar att bli bra på olika saker.
Man sänkte kraven generellt sett (ändrades väl när de kvoterade in en kvinna med sämre resultat). Att man fortfarande kvoterar in kvinnor är en annan diskussion (där yrken inom FM och räddningstjänsten kan tas upp).Orkar inte läsa alla inlägg.
Polishögskolan har samma antagningskrav på män som kvinnor nu för tiden och när jag gjorde testerna var det endast skillnad på coopers test. Nu för tiden ligger kravet mitt emellan tidigare manligt vs kvinnligt krav.
Att vara polis har dock inte med löpning eller styrka att göra, personligen tycker jag att de borde ha mycket hårdare krav på personlighet och psyke.
Man sänkte kraven generellt sett (ändrades väl när de kvoterade in en kvinna med sämre resultat). Att man fortfarande kvoterar in kvinnor är en annan diskussion (där yrken inom FM och räddningstjänsten kan tas upp).
Att arbeta som polis bör ställa höga krav på styrka och kondition.
Det finns ju en hel del egenskaper som kommer högre upp på listan än styrka och kondition. De fysiska egenskaperna kan vara bra att ha när man misslyckats med alla andra strategier. Detta gäller självklart såväl kvinnor som män. Frågan är alltså, hur frekvent är det nödvändigt att använda de fysiska egenskaperna? Det är ju glasklart att det blir mer frekvent ju sämre man är på att hantera situationer UTAN att använda fysiska egenskaper.
Om det inte hänt något före klippet som skulle förklara beteendet känns det inte riktigt bifogat att direkt använda våld.
Vet vi vad som hände före klippet?
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |