Zlatan säger som det är - eller?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Om det inte hänt något före klippet som skulle förklara beteendet känns det inte riktigt bifogat att direkt använda våld.

Vet vi vad som hände före klippet?

Oavsett vad som hänt före klippet så finns det inget som försvarar misshandeln. Fyllskallen utgör på inget sätt ett hot, han försöker inte fly, ingenting utöver att han har en stor trut. Men sånt bör en konstapel ha överseende med. Särskilt när den med stor trut är kraftigt berusad.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Oavsett vad som hänt före klippet så finns det inget som försvarar misshandeln. Fyllskallen utgör på inget sätt ett hot, han försöker inte fly, ingenting utöver att han har en stor trut. Men sånt bör en konstapel ha överseende med. Särskilt när den med stor trut är kraftigt berusad.

Menar du att det är accepterat att misshandla en fyllskalle som slagit sönder ett fönster? Vilka andra aktiviteter anser du i så fall utgöra grund för misshandel? Kanske rimligt med straffvåldtäkt på snattande kvinnor också?

Var sa jag att det hon gjorde är ok?
Jag konstaterar att man genom hans kommentar får veta att det hänt något innan som man inte får information om.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Var sa jag att det hon gjorde är ok?
Jag konstaterar att man genom hans kommentar får veta att det hänt något innan som man inte får information om.

Vet du inte ens vad du själv skriver trots att jag citerar dig i mitt svar?
Om det inte hänt något före klippet som skulle förklara beteendet

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
förklara inte godkänna...

Om det inte hänt något före klippet som skulle förklara beteendet känns det inte riktigt bifogat att direkt använda våld.

Jag ser bara två alternativ.
1.) Om det inte hänt något före klippet som skulle förklara beteendet känns det inte riktigt bifogat att direkt använda våld.
Samt det andra alternativet som inte skrivs men rimligtvis måste bli motsatsen, dvs
2.)Om det hänt något före klippet som skulle förklara beteendet känns det riktigt bifogat att direkt använda våld.

Jag kan inte se några mellanlägen så som tex en halv misshandel.

Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
1.) Om det inte hänt något före klippet som skulle förklara beteendet känns det inte riktigt bifogat att direkt använda våld.
Samt det andra alternativet som inte skrivs men rimligtvis måste bli motsatsen, dvs
2.)Om det hänt något före klippet som skulle förklara beteendet känns det riktigt bifogat att direkt använda våld.

Det är ju uppenbart att jag måste vara överdrivet tydlig i mina uttalanden.

Kommentaren tyder på att något hänt före klippet. Vad som exakt hänt vet ingen.
Utifrån vad man ser på klippet är inte hennes agerande berättigat.

Faktum att vi inte vet hur situationen sett ut tidigare kvarstår.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är ju uppenbart att jag måste vara överdrivet tydlig i mina uttalanden.

Kommentaren tyder på att något hänt före klippet. Vad som exakt hänt vet ingen.
Utifrån vad man ser på klippet är inte hennes agerande berättigat.

Faktum att vi inte vet hur situationen sett ut tidigare kvarstår.

Det är uppenbart att ingen ens läst om fallet, där det bl.a. står exakt vad som hänt innan filmen började rulla.

Sporthoj när det är som bäst. :lol

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Det är uppenbart att ingen ens läst om fallet, där det bl.a. står exakt vad som hänt innan filmen började rulla.

Sporthoj när det är som bäst. :lol

Jag har endast läst artikeln som länkades till.

*Jag borde lagt till att vad som hänt tidigare vet inte JAG.

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93

Så du blev helt enkelt arg och upprörd över ditt eget antagande? Känns ju lite onödigt.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Visst, vissa påstår att någon obskyr indisk sport är större men sin fråga får anses vara besvarad oavsett. HEJ DÅ :mad:

Nu skall du inte bli arg för att du har fel, det händer även den sämsta.

Och det är ju säkert 10% av din femtedel som bara är där för stökets skull.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Menar du att det är accepterat att misshandla en fyllskalle som slagit sönder ett fönster? Vilka andra aktiviteter anser du i så fall utgöra grund för misshandel? Kanske rimligt med straffvåldtäkt på snattande kvinnor också?

Ta inte bara ut en del av hennes meddelande och hoppa på med en massa skitsnack. Läs klart meddelandet. Gör om gör rätt!
Hon skrev även att det betyder inte att hon inte gör fel.
Suck!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Så du blev helt enkelt arg och upprörd över ditt eget antagande? Känns ju lite onödigt.

Kan du förklara vad alternativet är istället för att försöka tolka mina känslor via min text?

Hur kan den föregående historien bli göra våldet befogat?

Jag läser "befogat", men du tolkar/antar "förklarligt" och sen hävdar du att jag är den som antar och tolkar? :va Känns ju lite projicerande...

Synonymer till befogat: berättigad, grundad, rättmätig, giltig, rättvis, motiverad; skälig, rimlig
http://www.synonymer.se/?query=befogad

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ta inte bara ut en del av hennes meddelande och hoppa på med en massa skitsnack. Läs klart meddelandet. Gör om gör rätt!
Hon skrev även att det betyder inte att hon inte gör fel.
Suck!

Det där är inte tydligt nog från mig. Det får icke lämnas utrymme för fri tolkning i A_NN_A´s texter :3freak

:rofl Fast jag gillar att du ser vad jag skriver :brynad

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...