Zlatan säger som det är - eller?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ta inte bara ut en del av hennes meddelande och hoppa på med en massa skitsnack. Läs klart meddelandet. Gör om gör rätt!
Hon skrev även att det betyder inte att hon inte gör fel.
Suck!

Jaså? :va :va
Om det inte hänt något före klippet som skulle förklara beteendet känns det inte riktigt bifogat att direkt använda våld.

Vet vi vad som hände före klippet?

Det här verkar tydligen vara en tråd där man ska anta och tolka in annat än vad som skrivs i texter... :va

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jaså? :va :va

Det här verkar tydligen vara en tråd där man ska anta och tolka in annat än vad som skrivs i texter... :va

Du tycker inte att det har någon relevans vad som hänt före klippet. Jag förstår det.
Jag håller inte med dig.

Av vad Markus skriver finns det tydligen information att hitta angående händelseförloppet. Jag har inte letat upp den.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag köper att vi har olika uppfattning på den punkten.

Kan du ge exempel på vad som i så fall skulle ha gjort våldet befogat?

Hela situationen verkar "töntig".

Skulle han kastat en bomb genom ett skyltfönster för att sedan säg, "Jag ska spränga hela gatan.", kan det ju kännas befogat.

Det är inte ett troligt händelseförlopp, men skulle befogat mer våld än vad som användes.

Min första fråga till klippet ställdes av ren nyfikenhet. Ibland finns det svar på frågor man ställer.

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Kan du förklara vad alternativet är istället för att försöka tolka mina känslor via min text?

Hur kan den föregående historien bli göra våldet befogat?

Jag läser "befogat", men du tolkar/antar "förklarligt" och sen hävdar du att jag är den som antar och tolkar? :va Känns ju lite projicerande...

Synonymer till befogat: berättigad, grundad, rättmätig, giltig, rättvis, motiverad; skälig, rimlig
http://www.synonymer.se/?query=befogad

Alternativet hade ju varit att INTE formulera sig som hon skrev något så befängt som att hon tyckte att killen i filmen förtjänade stryket som du gladeligen försökte påpeka.
Du kunde formulerat dig mer frågande och sansat.

Det jag reagerade på var ditt abrupta och ilskna sätt att uttrycka dig på.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Skulle han kastat en bomb genom ett skyltfönster för att sedan säg, "Jag ska spränga hela gatan.", kan det ju kännas befogat.

Det är inte ett troligt händelseförlopp, men skulle befogat mer våld än vad som användes.

Min första fråga till klippet ställdes av ren nyfikenhet. Ibland finns det svar på frågor man ställer.

Sista raden i artikeln jag länkade:
Den 31-årige mannen är misstänkt för misshandel för en händelse som ägde rum tidigare samma kväll.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Ja, vi kan rent hypotetiskt anta att han slängt in en bomb genom skyltfönstret. Anser du att detta våld eller rent av ytterligare våld på något sätt skulle ha förhindrat den hypotetiska bomben från att sprängas?

Om "stubinen" redan var tänd så skulle bomben smälla oavsett hur mycket konstapeln bankar.
Om vi antar att muppen hade någon slags fjärrutlösare till bomben så tror jag snarare att konstapeln markant ökat risken för att muppen av rädsla/misstag/ilska skulle "råka" trycka på sin fjärrutlösare.
Så, nej jag kan inte finna denna eventuella bomb vara tillräcklig ursäkt för att banka på någon.

Det är inte polisens uppgift att straffa gärningsmän och därom är vi nog överens hoppas jag. Straffpåföljder bestäms av tingsrätten, inte konstaplar.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ja, vi kan rent hypotetiskt anta att han slängt in en bomb genom skyltfönstret. Anser du att detta våld eller rent av ytterligare våld på något sätt skulle ha förhindrat den hypotetiska bomben från att sprängas?

Om "stubinen" redan var tänd så skulle bomben smälla oavsett hur mycket konstapeln bankar.
Om vi antar att muppen hade någon slags fjärrutlösare till bomben så tror jag snarare att konstapeln markant ökat risken för att muppen av rädsla/misstag/ilska skulle "råka" trycka på sin fjärrutlösare.
Så, nej jag kan inte finna denna eventuella bomb vara tillräcklig ursäkt för att banka på någon.

Det är inte polisens uppgift att straffa gärningsmän och därom är vi nog överens hoppas jag. Straffpåföljder bestäms av tingsrätten, inte konstaplar.

Han kanske hade en knapp var tredje meter längs med gatan han sagt han skulle trycka på för att spränga sagda gata. Fantastiskt långsökt visserligen. :näsblod

Det bästa vore ju att låta hunden hålla honom när han inte vill göra som hon säger.
Varför han ska lägga sig ner vet jag inte. Varför poliser inte alltid arbetar i par förstår jag inte heller.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Han kanske hade en knapp var tredje meter längs med gatan han sagt han skulle trycka på för att spränga sagda gata. Fantastiskt långsökt visserligen. :näsblod

Det bästa vore ju att låta hunden hålla honom när han inte vill göra som hon säger.
Varför han ska lägga sig ner vet jag inte. Varför poliser inte alltid arbetar i par förstår jag inte heller.

Vill bara påpeka att han höll i hunden inte tvärtom vad jag kan se. :D

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R

Hon ska bli av med jobbet omgående, hon har inte psyket, fysiken eller träningen för att vara polis.

Han säger att han ska spränga gatan och har misshandlat folk innan, men han står där helt lungt. Då vänder man runt honom och sätter på hanfängsel. Vill han inte vända sig så lägger man ner honom på marken.

Det är uppenbart att hon kände sig hotad, det är därför hon agerar sådär. Men då ska hon inte vara polis.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R

Enda sättet att lösa det på är att skjuta honom inom triangeln som bildas av ögonen och näsan, då hinner han inte reagera innan han är död. Men det är löjeväckande om polisen ens skulle påstå att han verkade som att han hade en bomb. Uppenbarligen är det någon som fått ett psykbryt och gått lite bärsäkargång. Men när hon dyker upp verkar han relativt lugn.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO