Zlatan säger som det är - eller?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu skall du inte bli arg för att du har fel, det händer även den sämsta.

Och det är ju säkert 10% av din femtedel som bara är där för stökets skull.

Du har fel när du kommer och frågar "vem är intresserad av fotboll". Fler än de som är intresserade av dina fylletrådar om dina familjeproblem i alla fall är förresten rätt svar. :gnissla

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Att man ser hundar göra sånt betyder ju inte att det får konsekvenser, det är ju som sagt ganska svårt att veta utan att undersöka hundarna. Läs gärna på om hundens anatomi så kan du förklara för mig vad i en hunds nacke som gör dem så extremt tåliga. :) För senast jag kollade satt deras starkaste nackmuskler på sidan av nacken och lämnar således fram- och baksida ganska utsatta, så med kraftiga ryck och tryck på de partierna blir det för mig ganska uppenbart att risker för nackskador finns.

Ok, säg såhär, om skador uppkommer som inte orsakar smärta eller hinder.

På vilka sätt är dom skador?

Men oavsett är nacken konstruerad för våld i hundens färdriktning, och inte sidriktning oavsett var muskeln må vara förankrad.

Sen ligger ett halsband mot skuldrorna, det hänger inte i öronen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du har fel när du kommer och frågar "vem är intresserad av fotboll". Fler än de som är intresserade av dina fylletrådar om dina familjeproblem i alla fall är förresten rätt svar. :gnissla

Fast han har rätt, av alla jag känner är bra en intresserad av fotboll.

Det gör det iaf till en av sex med mig inräknat.:fakta

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Får posta detta här, även om de innebär att jag får skäll för att inte hålla mig till ämnet.

http://ftp.iza.org/dp2870.pdf

En kort resumé, du är rövknu..ad som man i ett amerikanskt rättsväsende, hittar inget om svenskt, konstigt nog...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ser man på! En klassisk penisavund där den fallosliknande batongen tillfälligt lindrar symptomen. Alternativt fått för lite kuk™.

Blivit blödig på gamla dagar? :D
Jag tycker det är bra att sådana är nollor som förpestar tillvaron får lite spö, synd att hon inte var man för jobbet, och att till och med hunden fejlade. :lol
Alltså den där hunden, jag vill åtla räv med den. :mad:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tycker det är bra att sådana är nollor som förpestar tillvaron får lite spö, synd att hon inte var man för jobbet, och att till och med hunden fejlade. :lol

Skäll int på hunn, den fatt att det ba va lek, int ho.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Ok, säg såhär, om skador uppkommer som inte orsakar smärta eller hinder.

På vilka sätt är dom skador?

Men oavsett är nacken konstruerad för våld i hundens färdriktning, och inte sidriktning oavsett var muskeln må vara förankrad.

Sen ligger ett halsband mot skuldrorna, det hänger inte i öronen.

Orsakar smärta gör de med största sannolikhet, om ägaren märker det är en annan sak... Nu har jag mer erfarenhet av skador på hästar än på hundar, men det är skrämmande hur många man ser som rider omkring på sina halta hästar utan att ha en aning om det. Och en väldigt vanlig ursäkt när man påpekar ett beteende som tyder på smärta är att "hästen har alltid betett sig så". Folk blir helt enkelt blinda för sina egna djur, eller saknar kunskap och förmåga att se när något är fel. Hundar är inte direkt mesiga djur så det finns inget som säger att de skriker så fort de känner smärta, jag har erfarenhet av både hundar och hästar som i princip inte visat att något varit fel förrän de varit mer eller minde döende. Det betyder ju inte att de inte haft ont eller lidit av det innan.

Rycker man i ett halsband ligger det inte mot skuldrorna längre. Sen måste det inte ligga vid öronen för att göra skada, även om det blir värre där. Jag har sett vilka skador människor kan orsaka hästar med enbart fysisk kraft, att vi då inte skulle kunna orsaka hundar nackskador med kraftiga ryck i deras halsband känns ganska otroligt för mig.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Lite blödig är jag allt men jag ser ner på både honom och henne. Han för att han är en sån där full jobbig jävel som är alldeles för gammal för att bete sig sådär och henne för att hon uppenbarligen inte är kapabel att ta honom på rätt sätt. Det överdrivna antalet slag tyder bara på rädsla och på för lite psykisk och fysisk styrka. Eventuellt även en släng sadism.

/Jourhavande psyk.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Orsakar smärta gör de med största sannolikhet, om ägaren märker det är en annan sak... Nu har jag mer erfarenhet av skador på hästar än på hundar, men det är skrämmande hur många man ser som rider omkring på sina halta hästar utan att ha en aning om det. Och en väldigt vanlig ursäkt när man påpekar ett beteende som tyder på smärta är att "hästen har alltid betett sig så". Folk blir helt enkelt blinda för sina egna djur, eller saknar kunskap och förmåga att se när något är fel. Hundar är inte direkt mesiga djur så det finns inget som säger att de skriker så fort de känner smärta, jag har erfarenhet av både hundar och hästar som i princip inte visat att något varit fel förrän de varit mer eller minde döende. Det betyder ju inte att de inte haft ont eller lidit av det innan.

Rycker man i ett halsband ligger det inte mot skuldrorna längre. Sen måste det inte ligga vid öronen för att göra skada, även om det blir värre där. Jag har sett vilka skador människor kan orsaka hästar med enbart fysisk kraft, att vi då inte skulle kunna orsaka hundar nackskador med kraftiga ryck i deras halsband känns ganska otroligt för mig.

Fast jämföra hästar med hundar är inte rätt rättvist, den ena är mat och den andra äter mat....

Menat du att en människa kan rycka sönder nacken på en häst? Ok för att dom beter sig om en stor nerv, men endå, rycka sönder nacken på en häst, med styret?

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Fast jämföra hästar med hundar är inte rätt rättvist, den ena är mat och den andra äter mat....

Menat du att en människa kan rycka sönder nacken på en häst? Ok för att dom beter sig om en stor nerv, men endå, rycka sönder nacken på en häst, med styret?

Hästar äter också mat. Hoppas jag, annars har jag slängt ut en jäkla massa pengar på ingenting genom åren... :crash

Att "rycka sönder nacken på en häst med styret" är nog ganska svårt, men skada kan man göra. Och med tanke på storleken människa vs häst och människa vs hund så kan vi nog skada en hund betydligt mer och enklare än vi tror.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lite blödig är jag allt men jag ser ner på både honom och henne. Han för att han är en sån där full jobbig jävel som är alldeles för gammal för att bete sig sådär och henne för att hon uppenbarligen inte är kapabel att ta honom på rätt sätt. Det överdrivna antalet slag tyder bara på rädsla och på för lite psykisk och fysisk styrka. Eventuellt även en släng sadism.

/Jourhavande psyk.

Ja hon är pinsam men han förtjänar det och hunden är så ohyggligt gay. Det roligaste är att stationens svagaste polis fick distriktets svagaste hund, vilket par. :lol Snacka om könsmaktsordning. :gnissla

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du menar att en av fem DU umgås med gillar fotboll?

Lustigt, trodde det var ursporten bland ölpimplande bonndrängar?:va

Jag tror det är du som kommer från tjottahejti här. ;) Fast man vet aldrig med alla nya valpar som dräller in på forumet i tid och otid.

Men fortsätt hävda att fotboll är en marginalsport, det passar din vimsiga aura. :tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO