Zlatan säger som det är - eller?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jag tror det är du som kommer från tjottahejti här. ;) Fast man vet aldrig med alla nya valpar som dräller in på forumet i tid och otid.

Men fortsätt hävda att fotboll är en marginalsport, det passar din vimsiga aura. :tummenupp

har alltid undrat hur tjottahejti stavas, tack :tungan

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Tjejer uppfostras till att acceptera killars dåliga beteenden redan som små, på låg- och mellanstadiet får man lära sig att killen som drar en i håret, kastar sudd på en i klassrummet eller vad det nu kan vara i själva verket tycker om en, så man ska ju ta det som en komplimang. Detta från lärare alltså. Under mellanstadiet var det dessutom vardagsmat med killar som höll fast tjejer, drog in dem på toaletten eller tryckte in mot väggen, för att ta på deras bröst. Det fanns inte frågan om att läxa upp killarna och berätta hur otroligt fel det var, på sin höjd ett halvallvarligt "nej, gör inte så". Istället var det oss tjejer det togs snack med och vi fick förklarat för oss att killarna bara var nyfikna och inte kunde låta bli eller "hjälpa det". Så redan tidigt får tjejer lära sig acceptera såna beteenden från killar och att de inte har någon som helst makt över dem, eller sig själva.

I låg, mellan och t om högstadiet var det inte helt ovanligt att en tjej sparkade en kille mellan benen.
Ofta helt oprovocerat, ibland överdrivet och sällan att killen förtjänade det.
Det ansågs vara ett verktyg för kvinnor att visa makt mot män. Det var roligt, de sparkade en kille mellan benen och sen stod ett gäng tjejer och skrattade gott och högljutt åt stackaren.
Detta har jag sett flera gånger och jag har även utsatts för det "för att det är roligt". När jag sedan vid ett antal tillfällen har förklarat för tjejerna att det är inte bara fruktansvärt obehagligt utan även skadligt och att killen eventuellt kan bli steril om det tar illa så har jag mötts med misstro, förvåning och förnekelse.
De blev förvånade att någon sa ifrån. Att det inte skulle vara accepterat.

Det var heller inte helt ovanligt att tjejer slog på killar.

Jag kommer ihåg en gång då jag var ovän med en tjej i klassen och hennes vän ställde sig och skrek okvädesord mot mig och började slå mig i ansiktet då jag redan stod uppbackad mot en vägg.
Tillslut tog jag tag i hennes axlar och tryckte bort henne, lugnt och bestämt.
Detta blev jag sedan bespottad för av skaran tjejer. Man fick inte lägga ett enda finger på en tjej, man skulle bara så där och ta skiten tycktes det.

Finns säkert gott om fler exempel. Det är så jäkla tröttsamt att höra om er små prinsessor och dom dumma killarna som tog er på brösten. Jag har blivit tagen på alla möjliga ställen utan att be om det.

Men en man ska ju tåla allt och en kvinna är det bara synd om. Det märks ju i dina inlägg.
Båda sidor är precis lika goda kålsupare och diskussionen är bara löjlig.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Man behöver inte sele på en hund som inte skall dra, ibland använder man den för att låta hunden skilja på vardag och arbete.

Polishundar har sele för att vid kommando vara aggressiva på sin omgivning.

polishund.jpg

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tror det är du som kommer från tjottahejti här. ;) Fast man vet aldrig med alla nya valpar som dräller in på forumet i tid och otid.

Men fortsätt hävda att fotboll är en marginalsport, det passar din vimsiga aura. :tummenupp

Jag väljer iaf mitt umgänge bättre än vissa som tror sig vara förmer baserat på sin geografiska position.:glömdet

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Men en man ska ju tåla allt och en kvinna är det bara synd om. Det märks ju i dina inlägg.
Båda sidor är precis lika goda kålsupare och diskussionen är bara löjlig.

Då har du nog inte läst dem ordentligt, eller bestämt dig för att uppfatta dem så från första början. :)
Jag kan inte se vad som gör diskussionen löjlig, bara för att det sker saker åt båda håll är det okej att det sker? Det tycker inte jag, utan tycker det du beskriver är precis lika vidrigt och inget som ska accepteras.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Hästar äter också mat. Hoppas jag, annars har jag slängt ut en jäkla massa pengar på ingenting genom åren... :crash

Att "rycka sönder nacken på en häst med styret" är nog ganska svårt, men skada kan man göra. Och med tanke på storleken människa vs häst och människa vs hund så kan vi nog skada en hund betydligt mer och enklare än vi tror.

Hästar äter grönsaker, grönsaker är inte mat.

Att en människa skulle lyckas skada nacken på en häst gnnom ryck låter som en fantasi.

Men så länge det inte finns något som stöder att du ha rätt, förutom hörsägen och en gammal bok, skall vi nog inte ta det för sanning.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Att en människa skulle lyckas skada nacken på en häst gnnom ryck låter som en fantasi.

Men så länge det inte finns något som stöder att du ha rätt, förutom hörsägen och en gammal bok, skall vi nog inte ta det för sanning.

Hur många veterinärer har du varit i kontakt med gällande ämnet? Klart att det är svårt att hitta "bevis" om man inte letar efter dem. Jag har lärt mig av veterinärer, duger inte min "hörsägen" så är det inte så svårt att ta kontakt med några veterinärer på egen hand och ta reda på hur vanligt det är med nackskador på en hund. :)

Och jag är tveksam till att 20 års evolution skulle ha gjort hundarnas nackar extremtåliga.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Normalt sett blir en hund starkare med sele, jag tror inte polisen har antidragsele.
Strypkoppel verkar bättre.

Hon borde ha det eftersom hon inte klarar av den!

De SKA inte behöva ha något, en polishund ska vara så pass fostrad att de följer minsta vink.

Det finns vissa hjälptyglar som vid felanvändning kan skada både hästens mun och nacke.
Sen vad du tror spelar inte så stor roll. ;)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Glöm bara inte att plocka upp efter er
clean-after-your-dog-22.jpg

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hela situationen verkar "töntig".

Skulle han kastat en bomb genom ett skyltfönster för att sedan säg, "Jag ska spränga hela gatan.", kan det ju kännas befogat.

Det är inte ett troligt händelseförlopp, men skulle befogat mer våld än vad som användes.

Min första fråga till klippet ställdes av ren nyfikenhet. Ibland finns det svar på frågor man ställer.

Rättegångdags:
http://www.dn.se/sthlm/angrar-inte-ingripande-med-hund-och-batong/

Polisingripandet i Stockholm med batong och hund

”Jag fortsatte ett slå tills jag fick effekt, att han gav upp”. Det sade den polis som åtalats för misshandel efter ett ingripande i somras, när rättegången inleddes på måndagen.
Åklagaren Mats Åhlund undrade om hon gjorde något uppehåll i sin slagserie.
– Nej, blev det korthuggna svaret.

Sedan rätten fått se filmen, som första gången visades på DN.se, upprepade polisen att hon inte ångrade något moment i sitt ingripande.
– Inte ens att du fortsatte att slå när mannen låg, frågade åklagaren.
– Nej. Jag måste vara säker på att mina åtgärder fått effekt. Andra människor brukar skrika av smärta när min hund biter dem, men här fick jag ingen effekt.

Haha, anar ett PR-geni :hihi

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Kan inte Zlatan bara ge dom en cykel?

Stackars tjejorna. :rolleyes:

Klart dom ska ha en cykel. Han kan väl ge dom varsin!!? Då blir dom nog lite gladare.

Eller. Man kanske ska börja tillåta tjejerna att tacklas lite. Jag trodde ärligt talat att det var delvis därför man spelade hockey.

Hur fan ska man annars göra.! :va När nån jävel snor pucken från en!?? Å man vill trycka på en fet jävla höftkyss rätt över sargen. Tackar.. tackar..!! :wiggle

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO