Zlatan säger som det är - eller?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Stackars tjejorna. :rolleyes:

Klart dom ska ha en cykel. Han kan väl ge dom varsin!!? Då blir dom nog lite gladare.

Eller. Man kanske ska börja tillåta tjejerna att tacklas lite. Jag trodde ärligt talat att det var delvis därför man spelade hockey.

Hur fan ska man annars göra.! :va När nån jävel snor pucken från en!?? Å man vill trycka på en fet jävla höftkyss rätt över sargen. Tackar.. tackar..!! :wiggle

Lite? Ska det tacklas ska det fan tacklas ordentligt. Ska inte göras regelskillnader bara för könets skull. Kan de inte ta det ska de fan inte spela hockey då kan de hålla sig till att kela med kattungar ta mig fan.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Lite? Ska det tacklas ska det fan tacklas ordentligt. Ska inte göras regelskillnader bara för könets skull. Kan de inte ta det ska de fan inte spela hockey då kan de hålla sig till att kela med kattungar ta mig fan.

Men, ni kan ju gå sönder ju. Tänk på era bräckliga kroppar som ska hålla för många födslar och slit i köket :fakta

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Vänta... va? Får inte tjejer tacklas i hockey? Varför?

OK, jag googlade. Det är för att "det kan bli stora skador på spelarna på grund av den stora skillnaden i kroppsbyggnad mellan utövare från olika länder; detta mycket beroende på att åldern på spelarna kan variera mycket mer i damishockey än för herrar" enligt wiki

Låter inte detta lite... konstigt? Typ som att säga att tackling i hockey (män) borde förbjudas eftersom japanarna är så små :D

Last edited:

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08

Nä va ovrettvist :gråta

För när kvinnor sportar så handlar det inte om att vinna utan om att ha roligt :4skrika

Nä lite mer seriöst; rimmar inte detta väldigt illa med FEMINISM :confused: Eller det passar bara när det passar? :rolleyes:

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nä va ovrettvist :gråta

För när kvinnor sportar så handlar det inte om att vinna utan om att ha roligt :4skrika

Nä lite mer seriöst; rimmar inte detta väldigt illa med FEMINISM :confused: Eller det passar bara när det passar? :rolleyes:

Jo, det gör det nog. Feminism är att det är 16 tjejer mot en man...och han har inga skridskor...tandpetare istället för klubba...en arm bakbunden...fotbollsmål medan tjejlaget har plexi framför buren.

Han kan förresten ha ögonbindel också.

Det är feminism.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Grattis, du knäckte koden.:tummenupp

Jo, det gör det nog. Feminism är att det är 16 tjejer mot en man...och han har inga skridskor...tandpetare istället för klubba...en arm bakbunden...fotbollsmål medan tjejlaget har plexi framför buren.

Han kan förresten ha ögonbindel också.

Det är feminism.

Ska killen ens få vara i ringen? Tänk om någon snubblar på honom och ramlar och gör illa sig? Det är skitfarligt ju.

Nä men allvarligt om feminism, hade inte det ordet osat så mycket man inte står för hade det varit mycket lättare att jobba för vad det egentligen handlar om.

Hade precis "löneförväntansamtal" på jobbet istället för vanliga lönesamtalet då man förhandlar, nåt nytt för i år. Det var för att det inte ska bli den som är bäst på att förhandla som får högst lön. Sen sa min chef rakt ut att kvinnor ofta är sämre förhandlare och därmed får lägre lön. Så typ en sån grej, ändra lönesamtal till löneförväntansamtal, är inte det en typiskt bra grej som feminister kunde jobba för?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ska killen ens få vara i ringen? Tänk om någon snubblar på honom och ramlar och gör illa sig? Det är skitfarligt ju.

Nä men allvarligt om feminism, hade inte det ordet osat så mycket man inte står för hade det varit mycket lättare att jobba för vad det egentligen handlar om.

Hade precis "löneförväntansamtal" på jobbet istället för vanliga lönesamtalet då man förhandlar, nåt nytt för i år. Det var för att det inte ska bli den som är bäst på att förhandla som får högst lön. Sen sa min chef rakt ut att kvinnor ofta är sämre förhandlare och därmed får lägre lön. Så typ en sån grej, ändra lönesamtal till löneförväntansamtal, är inte det en typiskt bra grej som feminister kunde jobba för?

Istället för att lära kvinnor att ta för sig lite mer menar du?

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Istället för att lära kvinnor att ta för sig lite mer menar du?

Ja? Det verkar uppenbarligen vara rätt svårt att lära sig, annars hade väl kvinnor bara lärt sig? Och det försvårar ju inte för någon annan att göra på detta sätt istället, så what's the catch liksom?

Fast iofs, detta förutsätter att man tycker att man ska få lön efter prestation och inte efter förhandlingsförmåga, tycker man inte det är det ett dåligt förslag.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja? Det verkar uppenbarligen vara rätt svårt att lära sig, annars hade väl kvinnor bara lärt sig? Och det försvårar ju inte för någon annan att göra på detta sätt istället, så what's the catch liksom?

Fast iofs, detta förutsätter att man tycker att man ska få lön efter prestation och inte efter förhandlingsförmåga, tycker man inte det är det ett dåligt förslag.

I samma ögonblick man accepterar fördelar har man även erkänt sig vara sämre.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jo men det var väl erkänt, att kvinnor generellt är sämre på att förhandla?

Hur ser lönenivån ut bland kvinnor/män inom t.ex facket?

Är man dålig på att förhandla är man det, är nu kvinnor dåliga på det genom sin arvsmassa är det många kvinnor som skall se sig om efter ny anställning eller gå ner i lön.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
I samma ögonblick man accepterar fördelar har man även erkänt sig vara sämre.

Därför ska man fortsätta tacklas i hockey och skita i nåt jävla påhitt att man inte får. Konstigt att man inte vill kolla på damhockey när de plockar bort det enda roliga. :banana

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Hur ser lönenivån ut bland kvinnor/män inom t.ex facket?

Är man dålig på att förhandla är man det, är nu kvinnor dåliga på det genom sin arvsmassa är det många kvinnor som skall se sig om efter ny anställning eller gå ner i lön.

Jag tolkar det som du tycker att man ska ha lön efter förhandlingsförmåga, och då förstår jag att du tycker detta är en dålig ide. Vi tycker olika, inget konstigt med det :)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tolkar det som du tycker att man ska ha lön efter förhandlingsförmåga, och då förstår jag att du tycker detta är en dålig ide. Vi tycker olika, inget konstigt med det :)

Många är dom yrken som kräver förhandlingsförmåga.....

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO