Zlatan säger som det är - eller?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hon kanske var vettskrämd på grund av sitt fysiska underläge och ville inte ta till våld av oro för att det ska eskalera? Har du befunnit dig i fysiskt underläge npn gång. Med nån som vill våldföra sig på dig? Killen lät onekligen som en vidrig typ, och jag misstänker att hennes sätt att agera tyvärr ändå var klokt. Fast såna killar borde få tänderna insparkade, det har du rätt i. Är man stor och stark ska man vara snäll. Annars finns det burar för sådana individer.
Inte jag, men mina båda systrar, som fått samma uppfostran som mig har. DVS exakt samma som jag sa tidigare, man ska säga ifrån ordentligt. Är hon rädd är det bara för att alla jävlar envisas med att förklara för kvinnor att de är underlägsna och försvarslösa när de på intet sätt är det. Det är där själva problemet ligger, denna jävla offermentalitet där kvinnor ses som svagare och i behov av försvar och beskydd, det är en ren och skär lögn och ett delvis självpåtaget slaveri å kvinnornas sida.
För att återvända till mina systrar, min ena syster, en liten flugviktare på 45-50 kg och mäktiga 155 cm sänkte en kille på 190 cm och runt 90 kg som höll på och antastade henne och min andra syster, en rak höger rakt i ansiktet var allt som krävdes. Det är inget klokt över huvudtaget med att låta någon som antastar en hållas, det är ett om än inte tyst, men medgivande av hans handlingar i hans sinne.
Att hans handlingar är fel är ju självklart, att inte stävja dem i handlingar såväl som ord är lika fel.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag tror Zlatan spelat sin sista match för landslaget, inte att han blir kickad, men att han frivilligt avstår ankdammen Sverige.
Han avstår inte ankdammen, han avstår för att han blir kränkt och/eller ifrågasatt. Hans reaktion på kritik eller ifrågasättande har väl alltid varit samma: Håna, förringa, ifrågasätta samt inte förlåta. Charmigt för att han är gudabenådad fotbollsspelare, hade han bott kvar på Rosengård hade folk nog sett annorlunda på det.

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Inte jag, men mina båda systrar, som fått samma uppfostran som mig har. DVS exakt samma som jag sa tidigare, man ska säga ifrån ordentligt. Är hon rädd är det bara för att alla jävlar envisas med att förklara för kvinnor att de är underlägsna och försvarslösa när de på intet sätt är det. Det är där själva problemet ligger, denna jävla offermentalitet där kvinnor ses som svagare och i behov av försvar och beskydd, det är en ren och skär lögn och ett delvis självpåtaget slaveri å kvinnornas sida.
För att återvända till mina systrar, min ena syster, en liten flugviktare på 45-50 kg och mäktiga 155 cm sänkte en kille på 190 cm och runt 90 kg som höll på och antastade henne och min andra syster, en rak höger rakt i ansiktet var allt som krävdes. Det är inget klokt över huvudtaget med att låta någon som antastar en hållas, det är ett om än inte tyst, men medgivande av hans handlingar i hans sinne.
Att hans handlingar är fel är ju självklart, att inte stävja dem i handlingar såväl som ord är lika fel.

Bara för att det var allt som krävdes i just denna situation så kan man inte påstå att det din syster gjorde är tillämpbart i alla situationer.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Bara för att det var allt som krävdes i just denna situation så kan man inte påstå att det din syster gjorde är tillämpbart i alla situationer.

Och på vilket sätt är att inte göra något bättre i någon situation? :va
Och det fungerade i flera olika tillfällen för båda mina systrar, men oftast var det inte de stor skillnaderna i fysiska förutsättningar som i just det fallet.

Det enda den här jävla mentaliteten med "aah, men det kanske inte funkar alltid!" gör är att skrämma kvinnor så att de aldrig försöker, vilket är bra för bara en enda grupp människor, och det är de som antastar och våldtar. Om man inte försöker alls kan man inte lyckas alls.

MEn visst, det gör ont att slåss... Det är bara att fråga sig om det gör ondare att iaf ha försökt, och kanske misslyckats, eller inte försökt alls och garanterat misslyckats.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kvinnor som blir antastade borde slagits mer och/eller bättre alltså? Eh, ok.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Och på vilket sätt är att inte göra något bättre i någon situation? :va
Och det fungerade i flera olika tillfällen för båda mina systrar, men oftast var det inte de stor skillnaderna i fysiska förutsättningar som i just det fallet.

Det enda den här jävla mentaliteten med "aah, men det kanske inte funkar alltid!" gör är att skrämma kvinnor så att de aldrig försöker, vilket är bra för bara en enda grupp människor, och det är de som antastar och våldtar. Om man inte försöker alls kan man inte lyckas alls.

MEn visst, det gör ont att slåss... Det är bara att fråga sig om det gör ondare att iaf ha försökt, och kanske misslyckats, eller inte försökt alls och garanterat misslyckats.

När jag var liten fick tjejerna inte sparka klasskompisen på kulorna bara för att han klämt på dom, men det kanske har ändrat sig.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Kvinnor som blir antastade borde slagits mer och/eller bättre alltså? Eh, ok.

Ja. Och fäder borde lära sina döttrar slåss istället för att skrämma dem till att inte våga. Varför bara lära sönerna slåss och sedan hoppas att de kan försvara sina systrar jämt? Vilket jag märkt verkar vara en vanligt förhärskande inställning...
Samhället är fullt av blockmongon som inte kan bete sig, och det kommer alltid vara så med. Vill man vara med i samhället måste man kunna hantera dem med, och bara för att man kan slåss behöver man inte göra det hela tiden heller. Våld är inte en lösning, utan en sista utväg.

Och bara för att förekomma alla muppar som börjar gnälla om att det inte är kvinnornas fel att de blir våldtagna, nej, det är det inte. Det är alltid den som antastar och våldtar som bär skulden, det är hela den jävla offermentaliteten hela jävla samhället har vad gäller kvinnor som jag tycker förbannat illa om. Kvinnor är inte svagare, och har inte sämre chanser i handgemäng, de som envisas med att påtala det om och om igen bara ser till att status quo fortsätter.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
När jag var liten fick tjejerna inte sparka klasskompisen på kulorna bara för att han klämt på dom, men det kanske har ändrat sig.

Tja, det är ju en fördel att försöka använda ord först, men envisas killarna så har de förtjänat en ordentlig smäll. Vad skolan tycker om det skiter jag i. :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Kvinnor är inte svagare när de slåss, BARA när de spelar fotboll.

Haha, jaa...eller så hänger det där ihop med att män är bättre på att totalt nörda ner sig i ett enda ämne och bli förbannat skitbra på det enda ämnet.
De massiva majoriteten av mongona på stan är inga elitkombatanter, det är mer någon form av korpfotbollsnivå om man nu ska jämföra det med fotboll, och på korpnivå är kvinnor inte sämre än män, såvitt jag vet... Jag har ingen större koll på fotboll ärligt talat...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Genomsnittsmannen är en bättre kombattant än genomsnittskvinnan, sorry to crack da nuuuz

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kvinnor är svagare än män. Vi har en praktikanttjej på jobbet och häromdagen bröt jag arm med henne för att bevisa tesen. Hon var helt klart svagare än mig för hon vann bara en av tre.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Genomsnittsmannen är en bättre kombattant än genomsnittskvinnan, sorry to crack da nuuuz

Mycket på grund av att genomsnittskvinnan inte får lära sig slåss öht... Men i sak är vi ju helt rörande överens om hur landet ligger nu. Att det sedan skulle ändras om man faktiskt slutade skrämma kvinnorna med rena falsarier om att de alltid skulle vara i ett underläge, och faktiskt lärde dem slåss hjälpligt är ju det jag sagt hela tiden.

Meen, nu ska jag lämna tråden, känner att jag inte kommer tillföra något mer nu, men om någon är sugen på att vidare utforska min åsikt, eller försöka ändra min åsikt, går det utmärkt att pm:a mig.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja. Och fäder borde lära sina döttrar slåss istället för att skrämma dem till att inte våga. Varför bara lära sönerna slåss och sedan hoppas att de kan försvara sina systrar jämt? Vilket jag märkt verkar vara en vanligt förhärskande inställning...
Samhället är fullt av blockmongon som inte kan bete sig, och det kommer alltid vara så med. Vill man vara med i samhället måste man kunna hantera dem med, och bara för att man kan slåss behöver man inte göra det hela tiden heller. Våld är inte en lösning, utan en sista utväg.

Och bara för att förekomma alla muppar som börjar gnälla om att det inte är kvinnornas fel att de blir våldtagna, nej, det är det inte. Det är alltid den som antastar och våldtar som bär skulden, det är hela den jävla offermentaliteten hela jävla samhället har vad gäller kvinnor som jag tycker förbannat illa om. Kvinnor är inte svagare, och har inte sämre chanser i handgemäng, de som envisas med att påtala det om och om igen bara ser till att status quo fortsätter.

Nu blev jag förbannad på farsan, och alla polarnas farsor som undanhöll oss utbildningen i slagsmål.:mad:

Var fan är dom farsorna egentligen, på scoutläger hela tiden?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...redan som små, på låg- och mellanstadiet får man lära sig att killen som drar en i håret, kastar sudd på en i klassrummet eller vad det nu kan vara i själva verket tycker om en...

Känn dig jämställd då för killarna pucklar på varandra betydligt mer än så där.

Nej, det är inte ok med våld från eller mot någon person men kämpa då mot mindre våld istället för att bara ta upp den tiondel av skolvåldet/mobbing som sker mot flickorna.

...

Den här artikeln på ämnet är för övrigt väldigt intressant,....

Om du nu tycker det där domslutet är så intressant så ta och läs domslut och förundersökningsprotokollet istället för att bara följa mediahysterin. Det finns att hitta på flashback. Jag har läst det och har full förståelse för domstolens beslut.

En god regel är att vara misstänksam när lekmän som journalister anser sig veta bättre än proffsen(här juristerna).

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Överallt. Jag är uppfostrad med det, men har inte själv insett det förrän jag blev vuxen. Problemet är att de flesta inte ser det alls, just för att det är så "normalt" i samhället och konsekvenserna av det tänker inte folk på. Tjejer uppfostras till att acceptera killars dåliga beteenden redan som små, på låg- och mellanstadiet får man lära sig att killen som drar en i håret, kastar sudd på en i klassrummet eller vad det nu kan vara i själva verket tycker om en, så man ska ju ta det som en komplimang. Detta från lärare alltså. Under mellanstadiet var det dessutom vardagsmat med killar som höll fast tjejer, drog in dem på toaletten eller tryckte in mot väggen, för att ta på deras bröst. Det fanns inte frågan om att läxa upp killarna och berätta hur otroligt fel det var, på sin höjd ett halvallvarligt "nej, gör inte så". Istället var det oss tjejer det togs snack med och vi fick förklarat för oss att killarna bara var nyfikna och inte kunde låta bli eller "hjälpa det". Så redan tidigt får tjejer lära sig acceptera såna beteenden från killar och att de inte har någon som helst makt över dem, eller sig själva.

Den här artikeln på ämnet är för övrigt väldigt intressant, och skrämmande. Men det är så det ser ut och samhället accepterar det. Och det följer med i livet också, även om folk inte alltid vill se sambandet. Jag har vänner som jobbar/jobbat på mansdominerade arbetsplatser och att ofrivilligt delta i sexuella skämt hör inte till ovanligheterna. Inte heller att bli daskad på rumpan eller få frågan om vem hon legat med för att ta sig till den positionen, om hon är högre uppsatt. Men allt är ju sagt på skoj, så det är ju bara att skaka det av sig och gå vidare...

Folk vet liksom inte var gränserna går, vilket ju heller inte är så konstigt när de inte får lära sig. Killarna får ju inte lära sig att det de gör är fel och tjejerna får lära sig att acceptera det killarna gör. Inte konstigt att tjejer inte alltid vågar säga nej. Och även om de gör det ses det alltför sällan som ett definitivt nej, utan säger hon nej går det alldeles utmärkt att tjata tills hon ger sig... Och aj, det har jag på tok för mycket erfarenhet av så jag vet att det förekommer.

Och för att ta lite fotbollsexempel så får absolut herrarna i landslaget höra fula ord på sociala medier när de klantar sig eller spelar dåligt, skillnaden är att när damerna gör det är de helt plötsligt slynor, horor och flator.

Exempel på förtryck mot män som brukar komma upp som ursäkter är väl ungefär att en kvinna kan slå en man hur mycket som helst, men han kan inte slå tillbaka för då åker han dit direkt och liknande. Något som för mig inte är i närheten jämförbart eftersom det inte är lika utbrett eller påverkar livet i stort. Sen är det såklart inte okej för en kvinna att slå en man, men samhällets syn präglas inte av det.

Och ja, jag vet att det är främst sexuella handlingar jag tagit upp, men jag tror också att det är där grunden ligger. Killarna får lära sig att det är okej att göra vad de vill med tjejerna och tjejerna får lära sig att det är okej att killarna gör vad de vill med dem. Självklart påverkar det både självförtroende, synen på sig själv och då även var man tar sig och lyckas med i livet. Det ÄR ett samhällsproblem och all nedvärdering av tjejer bidrar till det.

Skolgången var väl ändå ca 15år sedan och man måste väl ändå säga att det är under den här tiden som det har hänt en hel del på jämställdhetsfronten.

De tjejer som jobbar i mansdominerade yrken blir dåligt behandlade för att de jobbar med neandertalare från en annan tid, tyvärr tar det lång tid att förändra värderingar men det är på god väg.
Däremot tror jag inte på att kvotera och att jämföra äpplen med päron, att gratta en tjej i damlandslaget bara för att man gör det med en kille i herrlandslaget är för mig som att gratta lillebrorsan med en present på storebrorsans födelsedagskalas bara för att han inte skall vara utan.

Smagatusk

Guest
Men Anders Svensson fick inte en bil för att han var en bra spelare, han fick en bil för att han hade spelat flest landskamper. På en gala där de delar ut priser till både damer och herrar, där det sitter en kvinna i publiken som spelat FLER landskamper än vad Anders Svensson gjort, som överhuvud taget inte nämns. Kan ni på fullaste allvar säga att ni inte ser felet med det?

Anders Svensson fick bilen för att han hade sagt att han gjort sin sista landskamp. Sjögran var fortfarande aktiv.

Ska man ge henne en bil för varje match hon spelar sen för hon slår ju sitt eget rekord varje gång?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Anders Svensson fick bilen för att han hade sagt att han gjort sin sista landskamp. Sjögran var fortfarande aktiv.

Uppfinningsrikedomen vad efterkonstruktioner beträffar torde vara oändlig. Det fina är att i det kvasiintellektuella sammanhanget duger vad skit som helst dessutom, som tur är.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO