ZX-6R-tråden

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Kazim73 skrev:
2476080 15 kugg fram och 40 kugg bak som standard. Har kollat på några ställen på nätet, men inte sett nån som har alternativ... Men det borde ju finnas drev med andra kuggantal någonstans....?? (jaa, till en nollnolla alltså) *L*

Kollade upp nyss, på lelles har dem 14 tänders....109:-

Tack för svaret! Jag pratade med mc-kompaniet i Väring och de fixar prylar till mig tills imorgon! :) Ett paket med drev och kedja går på 1540:- men då är det standarddrevningen. Får beställa ett framdrev på Lelles då :)

Neutral skrev:
2476287 Prova www.addemoto.se, de har mycket hemma till bra pris. Du behöver hålla bakhjulet för att lossa framdrevet, ta INTE av kedjan innan du lossat framdrevet. Bakbromsen räcker oftast inte utan ta t ex en planka mellan ekrarna och svingen. Mutterknackare är bäst om du har.

Tack för tipsen! :tummenupp

Last edited:

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Varför blir kawwas hojar bara fulare och fulare för varje år...
Kan man bara inte göra en snygg hoj med några ordentliga färgsättningar
Gå tillbaka till 04ans design och fixa en röd...
:gråta

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Det blir mer o mer barba-mamma över nya kawworna. va hände med det slimmade modet som kom 03?

hordac

Guest
Tjenare! Har några frågor:
Vad är skillnaderna mellan 97-98?
Skillnader mellan ZX-6R och CBR600?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Last edited:

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Nej vad tråkigt, tycker -07:an ser sämre ut..nosen är ju inte ens spetsig.

Hade -05 - 06 varit annorlunda i bakpartiet, menar skylthållaren så hade den varit kanon.

Jag letar efter en ny 06:a men svår att hitta, skulle ringa varje vecka och höra i butiken..

Så egentligen rör inte det mig i ryggen om -07:an ser fulare ut men tråkigt för dom som väntar på -07:eek:rna.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
invisible skrev:
2483027 Jag letar efter en ny 06:a men svår att hitta, skulle ringa varje vecka och höra i butiken..
Hur länge har du sagt det? Du är som de där pensionärerna som säger att de ska köpa dator nästa år för deras svärson har sagt att de kommer att vara bättre och billigare då. Kommer att sluta med att du köper en rosa CBR600 från -89. :D

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Neutral skrev:
2483060 Hur länge har du sagt det? Du är som de där pensionärerna som säger att de ska köpa dator nästa år för deras svärson har sagt att de kommer att vara bättre och billigare då. Kommer att sluta med att du köper en rosa CBR600 från -89. :D

Ha ha ha så illa är det inte.

Nej jag ringde mer för skoj skull i torsdags och fick svar på tal.
Jag skulle egentligen ringt framåt juletiden..

kawa78

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
En Japan...
Neutral skrev:
2478600 Det är väl inte så konstigt att de visar upp den gröna först, fler färger lär väl erbjudas. I en annan tråd har de postat fler bilder från sidan och jag tycker den ser riktigt bra ut. Som den nuvarande men mycket slankare och lättare.

Kolla här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2478221&postcount=28

Tycker den är jävla fin..Den svarte är grym,hade tänkt köpa en zx10r 03-05,men nu vet i fan.Kanske man skulle köpa en ny 6:a?.Jag vet att man missar massa pulver,men nytt är nytt!.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
kawa78 skrev:
2494879 Tycker den är jävla fin..Den svarte är grym,hade tänkt köpa en zx10r 03-05,men nu vet i fan.Kanske man skulle köpa en ny 6:a?.Jag vet att man missar massa pulver,men nytt är nytt!.
ZX-10R kom -04. :mattias Jag köpte en (svart) direkt så visst är det något speciellt med nytt och särskilt när det är en ny modell (som sparkar stjärt). :yoparty Det är en väldig skillnad mellan din 6:a (hade en sån också förut, en -95:a) och den nya. Jag hade en 6RR -05:a som racehoj tills alldeles nyligen och den gick ju inte att jämföra med -95:an, mycket mindre vikt och mycket mer effekt kort sagt och den nya kommer att vara bättre ändå.

Thure skrev:
2495311 Man tackar för det snabba svaret! :tummenupp
Varsågod. :)

Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Är det någon som har provat att byta bakdelen på en zx6r 98-02 mot baken från en r6:a av den gamla modellen? Behöver jag bygga om ramen på min båge? Är det värt besväret? Har ändå kraschat min båge så den ska fixas i vinter. :tungan

edit: Vad är det förresten som skiljer på -06 & -07? Är sjukt sugen på en svart -06 med bara 520 mil på mätarn. :)

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Tranicos skrev:
2497625 Är det någon som har provat att byta bakdelen på en zx6r 98-02 mot baken från en r6:a av den gamla modellen? Behöver jag bygga om ramen på min båge? Är det värt besväret? Har ändå kraschat min båge så den ska fixas i vinter. :tungan

edit: Vad är det förresten som skiljer på -06 & -07? Är sjukt sugen på en svart -06 med bara 520 mil på mätarn. :)
Kan ju vara lättare att få på en bakdel från ZX6 03-04 i stället och det är ju en av de snyggaste bakdelarna som gjorts (nu snackar vi hojar :tuttar ).

Finns ju en länk högre upp som beskriver en hel del. 07 är en ny modell så det är nog många små ändringar men priset är nog mycket bättre på en beggad 06, 05 är ju samma också om du kan hitta en sån ännu billigare.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum