Zee skrev:2435479Tänkte att jag skulle presentera mina första intryck av Ninjan efter att ha haft den 5 dagar eller så. Min bakgruns som hojåkare är allt från 230 bhp Hayabusor och Duccar på 65 bhp. Min senste hoj var en Ducce SS 750 i.e. -00. Denna ninjan har jag, pga vädergudarna, inte pressat jättemycket med aktiv körning. Än. Men ett par tankar på 70-vägar har det blitt.
Motor:
Drar lagom på mellan, men lämnar mer att önska. T.o.m. med SS750i.e. hade mycket mer vrid på låg o mellan (dock inget mer på toppen). Ninjan ska matas med 8000+ och då drar den iväg bra. Ingen raket dock. Nu först förstår jag varför folk gnäller på det eviga växlandet på 600r. No rpm, no fun.
Chassie:
Verkar stadig och säker. Kanske att framgaffeln är lite väl mjuk eller niger lite väl mycket (om det nu inte är samma sak). Känns som den dyker en hel del och jag kan tänka mig att vid lite bankörning kan man nog borsta av dammet på framskärmen vid inbromsningarna efter rakorna.
Bromsar:
Min 6:a lider av det klassiska syndromet med ngt skakande frambroms. Enligt bike begtest är detta normalt för modellen, och jag visste detta redan innan köp. Inget som stör mig direkt, men.. Jag antar att man måste byta klossar OCH skivor för att råda bot på detta? Dvs kostar mer än det smakar.
Arne_Duck skrev:2435563Kanske skulle du ta o justera gaffeln lite? Bytte oljan i min o det gjorde underverk bara det. Bromsar är ett aber. Jag har just skaffat nya ISR-skivor till min.
Zee skrev:2435784Förra ägaren bytte nyligen gaffelolja och packboxar så det känns fnuligt att riva upp gaffeln igen. Det får duga.
Vad kostar ett par skivor+klossar+byte eigentlich? Mycket bang-for-a-buck, lite blingbling blir bra.
Jonsssson skrev:2441788Tjena!
Är ny här på forumet, har gått tillbaks till landsvägare efter 4-5 år på enduro och cross, fan, ska bli nice att gasa lite igen! Nu till frågan: är det någon av er som har koll på vilket serviceintervall som gäller för ventilerna på min zx6r-95?? Har för mig att det är 1200 mil, men är absolut inte säker....
Vore även guld ifall någon här vet vilka avstånd som gäller på insug och utblås.....
//Jonsssson
Zee skrev:2441815Det är vart 1200:e mil.
Avstånd kommer jag inte ihåg på krokig arm.
Jonsssson skrev:2442030Ok, tack!! Då är det bara att kolla spelet då.....
Kanske någon annan vet avstånden??
Tranicos skrev:2442827Tänkte justera ventilerna på min i vinter när jag ändå plockar isär den. Är det någon man klara som glad amatör eller krävs det specialverktyg och skit? Finns det andra roliga saker man kan passa på att göra när man ändå håller på? Har en -00
Zee skrev:2442765F-modellerna (årsm 95-97):
Insug: 0.15 - 0.24 mm
Avgas: 0.22 - 0.31 mm
G och H-modellerna(9:
Insug: 0.11 - 0.19 mm
Avgas: 0.22 - 0.31 mm
invisible skrev:2447695Undrar vart man kan köpa snyggare regskylt-hållare till zx-6r, 05-06?
#space skrev:2447725Kolla om Du inte kan göra ett eget fäste direkt under cutsen o Du slipper köpa en hållare osv osv...blir snyggt o mer integrerat med hojen för övrigt.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |