ZX-6R-tråden

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Mahti skrev:
2385781 Någon som har kört upp med sin zx6r? Hur är konbanan och serpentinen med den?

Kan hända att jag får ta om kortjäveln :gnissla

Jag har provat ngra gånger när jag var handledare, och det är inget jag rekomenderar. Svårt att kontrollera hojen i de låga farterna som inspektören vill att man skall hålla. Dessutom får du bara begränsad behörighet. Du måste upp på en 750åtminstånde.

smallsocks skrev:
2385784 nån som vet nån bra firma typ som är grymma på kawasakis?

Jag dumpar min hos AvA i sätra Fungerar bra, även om de kan vara lite dryga ibland.... :rolleyes:

Last edited:

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
smallsocks skrev:
2385784 nån som vet nån bra firma typ som är grymma på kawasakis?

McExperten, Mcbolaget, Svenska Motorcykel aktiebolaget <--- alla dessa 3 är Kawwakungar om jag fattat det rätt och ligger i sthlmsregionen. AvaMC finns ju också men efter allt skit och bemötandet jag fått där så kommer de ganska så långt ner på listan. :tummenupp

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Thure skrev:
2386703 McExperten, Mcbolaget, Svenska Motorcykel aktiebolaget <--- alla dessa 3 är Kawwakungar om jag fattat det rätt och ligger i sthlmsregionen. AvaMC finns ju också men efter allt skit och bemötandet jag fått där så kommer de ganska så långt ner på listan. :tummenupp

Jag har faktiskt aldrig haft något problem med AvA. Men har hört från andra. Var dock inne idag för att köpa nytt skinnställ, men då var det otroligt svårt att få kontakt med en säljare......

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Undrar vilket dragmoment vid skivbromsbyte på zx6r-99:an jag ska använda?

/micke

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Fråga om ljuddämpare

Måste ställa en relativt korkad fråga.

Eftersom jag inte har någon tidigare erfarenhet av Ninjor och tänker köpa en ny till våren så undrar jag:

Hur låter den med original-dämparen?

Är det ett måste och byta?

Vill bara höra era åsikter så jag vet vad som ska beställas till hojen, blir ju billigare med ett paketpris.

Jag ska alltså köpa en 636:a 05:a eller 06:a.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
#space skrev:
2393566 Undrar vilket dragmoment vid skivbromsbyte på zx6r-99:an jag ska använda?

/micke
Menar du skruvarna till framskivorna eller oken eller vad? Jag har manual till 2000-2002 om det är samma bromsar på dem.

invisible skrev:
2394035 Hur låter den med original-dämparen?

Är det ett måste och byta?

Vill bara höra era åsikter så jag vet vad som ska beställas till hojen, blir ju billigare med ett paketpris.

Jag ska alltså köpa en 636:a 05:a eller 06:a.
Den är tyst men det är ett sjyst ljud i motorn i alla fall då den är så högvarvig, dock får man ett betydligt vassare ljud med ett öppnare system.

Jag skulle först och främst bytt för att originaldämparen är blytung (6,2 kg) med all sin värmeisolering. Det är många kilon att spara, ett LeoVince titan väger 2 kg.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
2hjul skrev:
2395284 05/06 jag såg en katalog och såg ingen skillnad på dom
Beror på hur noga du tittar men RR är helgrön, R har svart underdel.

Mer skillnader som RR har men inte R förutom kubikskillnaden:

- innanmätet i framgaffeln samt lågfriktionsyta på gaffelbenen
- annan bakdämpare med både hög- och lågfartskompressionsjustering
- fäste för styrdämpare på ramen
- supersportkamaxeln från -04, annan portning, ventiler
- polerade kanaler i toppen
- varvar 16500 rpm
- kitväxellådan från -04 som är tätstegad
- bromsslangar i kevlar
- finns roliga saker att köpa från Kawa som strippad kabelstam, lättad instrumentpanel samt programmerbar ECU
- kan vara mer som jag glömt

För gata har du nog mer nytta av de extra 36cc enkel-R:en har men ska du tävla får du inte ha mer än 600cc och då är övrigt godis bra att ha. :) Coolt vid korvkiosken också med ett extra R. :D

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Neutral skrev:
2394330 Menar du skruvarna till framskivorna eller oken eller vad? Jag har manual till 2000-2002 om det är samma bromsar på dem.

Ahh...Menade skivorna :tummenupp

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Hej!

Jag klotade med hojen i somras och tänkte passa på att snygga till den lite i vinter. Har startat en tråd här och skulle uppskatta om ni som kan zx6r kom med synpunkter och ideér på mitt projekt! Ni som inte kan zx6r är såklart välkomna att lämna synpunkter och ideér ni också! ;)

kawa78

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
En Japan...
Pris?

Vad tycker ni att man kan begära för min pärla...Gått 1200 ärliga fint skick för övrigt.:va .Man vill ju ha så mycket som möjligt så klart men sätter man för högt så är det kört ju.......

Tom_Blge

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
R1
Hejhej, blev lycklig hojägare igår, skaffade mig en zx-6r -95. Blev dock lite konfunderad när jag kollade i papperen och det stod 44 kw ? Sen kollade jag manualen och det stod att svensk version har 44 kw och annars har dom 77 kw. Vad skiljer sig på en svensk och en "vanlig"? Är det bara någon slags strypning på dom orginal ?

// Tom

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tom_Blge skrev:
2423168 Hejhej, blev lycklig hojägare igår, skaffade mig en zx-6r -95. Blev dock lite konfunderad när jag kollade i papperen och det stod 44 kw ? Sen kollade jag manualen och det stod att svensk version har 44 kw och annars har dom 77 kw. Vad skiljer sig på en svensk och en "vanlig"? Är det bara någon slags strypning på dom orginal ?

// Tom
Då de importerades till Sverige under 1995 var det 44kW som gällde, hade samma på min. Eftersom hojen har rullat i 11 år kan jag garantera dig att denna strypning är borttagen.

Lycka till med hojen. Jag var skitnöjd med min!

Edit: Det är inte heller någon skillnad på de "svenska versionerna" gentemot andra...

Tom_Blge

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
R1
hållundan skrev:
2423170 Då de importerades till Sverige under 1995 var det 44kW som gällde, hade samma på min. Eftersom hojen har rullat i 11 år kan jag garantera dig att denna strypning är borttagen.

Lycka till med hojen. Jag var skitnöjd med min!

Okej, misstänkte det. Får hoppas att man får ut och köra den snart nu, skrivning idag =)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept