Zee skrev:2427987Igår när jag körde hem den (ca 50 min i regn o kallt) så klev inte tempmätaren upp till mitten utan den låg mot det kalla hela tiden. Iofs låg jag på fisvarv hela tiden (mörkt visir, regn o blött väglag). Är detta normalt, månne?
Ja då, väldigt vanlig fråga för de hojarna. Tempmätarens område är det intressanta arbetsområdet och man ska inte tro att det är 0 grader i vänsterkant och att vattnet är kallt bara för att nålen bara går en bit upp. Känn på kylslangarna om du inte tror mig.Zee skrev:2427987Igår när jag körde hem den (ca 50 min i regn o kallt) så klev inte tempmätaren upp till mitten utan den låg mot det kalla hela tiden. Iofs låg jag på fisvarv hela tiden (mörkt visir, regn o blött väglag). Är detta normalt, månne?
Neutral skrev:2428117Ja då, väldigt vanlig fråga för de hojarna. Tempmätarens område är det intressanta arbetsområdet och man ska inte tro att det är 0 grader i vänsterkant och att vattnet är kallt bara för att nålen bara går en bit upp. Känn på kylslangarna om du inte tror mig.
På bana silvertejpar vi en eller några remsor på kylaren för att få bra temp. Kanske något för dig också?
Neutral skrev:2434288Finns inga bandäck som håller 6-700 mil oavsett om de är begagnade eller nya. Dessutom är de väldigt dåliga i regn.
Jag skulle rekommendera Michelin Pilot Power eller Metzeler Sportec M3. De håller nog länge på din hoj och tål bandagar också.
Bankörda 180/120, alla dagar. Racetech är nog det bästa däck jag kört på.Zee skrev:2434929Tackar för tipsen.
Fasiken vad svårstartad hojen var imorse. Tog 7-8 startförsök. Blev svettig där för ett ögonblick..
Brukar zx6r vara lite tjurig inför dagens första start? Jag körde i väta/regn igår, kan det ha med det att göra?
hållundan skrev:2434937Bankörda 180/120, alla dagar. Racetech är nog det bästa däck jag kört på.
Beträffande segstartad vet jag inte om det är signifikativt för alla sexor. Min startade alltid. Däremot gick min ruskans dåligt emellanåt då det hade regnat, eller regnade. Misstänker att tändhattar-/kablar var spruckna och väta trängde in den vägen. Möjligt att det är samma på din.
:Ädit: Jag har nog tjört strax under 600 mil med mitt bantjörda Racetech. Det var "nytt" när jag köpte hojen, och jag har inte bytt bakdäck på hela säsongen. Då har jag ändå kört två bandagar, rätt mycket pendel/rakt fram, samt aktiv gatkörning.
Bytte tändstift på min o det gjorde susenZee skrev:2434929Tackar för tipsen.
Fasiken vad svårstartad hojen var imorse. Tog 7-8 startförsök. Blev svettig där för ett ögonblick..
Brukar zx6r vara lite tjurig inför dagens första start? Jag körde i väta/regn igår, kan det ha med det att göra?
Jo, det kan nog som sagt bero på tändkablaget och väta... Men som du säger, så länger den startar och går på alla fyra ska det la vara grönt. Men testa att byt stift, och kolla kablarna samtidigt.Zee skrev:2434952Fan vad bra, Hållis.
Hojen blev hyfsat.. blöt.. igår. Jaja, bara den startar så är jag nöjd.
Ska väl leta lite bankörda 180-tofflor dåro. Alla 17 70/180 passar? Eller är det 55/180?
Hur går Sukkan då? Ryktet går att du ska supermoppefiera dig istället.
/Von Virrat
hållundan skrev:2434966Mustard var nog bara någon tillfällig grej.
hållundan skrev:2434966Jag är less på försäkringspremien här uppe.
hållundan skrev:2434937Bankörda 180/120, alla dagar. Racetech är nog det bästa däck jag kört på.
Beträffande segstartad vet jag inte om det är signifikativt för alla sexor. Min startade alltid. Däremot gick min ruskans dåligt emellanåt då det hade regnat, eller regnade. Misstänker att tändhattar-/kablar var spruckna och väta trängde in den vägen. Möjligt att det är samma på din.
:Ädit: Jag har nog tjört strax under 600 mil med mitt bantjörda Racetech. Det var "nytt" när jag köpte hojen, och jag har inte bytt bakdäck på hela säsongen. Då har jag ändå kört två bandagar, rätt mycket pendel/rakt fram, samt aktiv gatkörning.
Ja, nu är det slut ja...Jocke K skrev:2435007Se upp med greppet i dina Racetech! Jag har råkat ut för att ett Racetech framdäck höll "hur länge som hellst". Det beror på att jag kört det varmt upprepade gånger (ca 12 pass på bana) och sedan använt det på gatan.
Efter detta så blev däcket hårt och slets inte mycket. Greppet försämrades avsevärt. Om du har ett Racedäk som håller 600 mil så har dt hänt något med däcket. Det ska inte hålla så länge, ens om du kör lugnt. Kör försiktigt och byt däck snarast.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |