finns universalhållare på bikersneed.seinvisible skrev:2447695Undrar vart man kan köpa snyggare regskylt-hållare till zx-6r, 05-06?
Originalet är mindre snyggt
finns universalhållare på bikersneed.seinvisible skrev:2447695Undrar vart man kan köpa snyggare regskylt-hållare till zx-6r, 05-06?
Originalet är mindre snyggt
morecore skrev:2449620
(fan kan ni fortfarande gå runt i shorts!!)
Jonsssson skrev:2448873Jaha, då håller man på med ventiljusteringen efter att ha rengjort förgasare och filter....Var dock tvungen att justera shimsen på en ventil...Hur brukar ni göra, ifall bladmåttet går in på "minimi-måttet" är ni nöjda då, eller brukar ni försöka ligga mitt intervallet?
Sen till frågan, är det någon som vet vilket moment man ska dra fast kamaxlarna med? Menar alltså de femhundratusen bultarna som håller fast kammarna. Tack förresten för inlägget om intervallen på insug och utblås!!!!
Jonsssson skrev:2451345Ok, då var det problemet löst....12nm ska det tydligen vara!
Så då vet andra som ev ska justera ventilerna.
Kan dock säga att det tar ett tag, många saker att plocka bort
Zee skrev:2451419Inga problem om man är lite händig?
Jag gissar att man behöver:
1) Bladmått
2) Momentnyckel
3) Haynes Mekhandbok
4) lite shims
5) mer krejjer?
6) ännu mer krejer?
Känner nämligen en f.d. bilmeckare (som inte kan något specifikt om MC). Tror ni han och jag borde kunna fixa biffen?
Zee skrev:2451419Inga problem om man är lite händig?
Jag gissar att man behöver:
1) Bladmått
2) Momentnyckel
3) Haynes Mekhandbok
4) lite shims
5) mer krejjer?
6) ännu mer krejer?
Känner nämligen en f.d. bilmeckare (som inte kan något specifikt om MC). Tror ni han och jag borde kunna fixa biffen?[/QUOTE
Jag har använt bladmått, momentnyckel, 10 och 12mm hylsa. Tror att det är typ det som behövs...Kanske en och annan nyckel till men inga konstigheter alls! Jag hade inga ventiler som var för stora så jag tog helt enkelt och slipade ner de shims som fanns där (handlade om väldigt små ändringar, typ 0.05mm), ja just det, ett sjyst skjutmått är bra att ha....
Önskar dock att jag hade en mekbok så att man slipper fundera så j-vla mycket
Men kort sagt, fixar jag det fixar ni det...
Jonsssson skrev:2452491
Jag har använt bladmått, momentnyckel, 10 och 12mm hylsa. Tror att det är typ det som behövs...Kanske en och annan nyckel till men inga konstigheter alls! Jag hade inga ventiler som var för stora så jag tog helt enkelt och slipade ner de shims som fanns där (handlade om väldigt små ändringar, typ 0.05mm), ja just det, ett sjyst skjutmått är bra att ha....
Önskar dock att jag hade en mekbok så att man slipper fundera så j-vla mycket
Men kort sagt, fixar jag det fixar ni det...
Jag har haft en 95:a men kommer inte ihåg, förgasarhojar har bara pump om förhållandet mellan tank och förgasare är sådant att självfall inte fungerar. Antar att den har pump då den har samma typ av relativt låg tank och högt placerade fuggar som alla moderna hojar har. Då borde du höra pumpen ja. Går ju att kolla upp på buykawasaki.com's sprängskisser om det är pump. Pumpen låter dock inget om trycket är ok så om hojen inte varit avstängd särskilt länge så behöver pumpen inte gå före start, på en insprutare hör du dock alltid pumpen eftersom trycket som behövs är så högt där. Dock kan du inte köra så länge om pumpen inte fungerar, ungefär som att glömma bensinkranen.Jonsssson skrev:2455001Okej, nu har jag en till fråga....På era zx6r (jag har en 95:a), surrar bensinpumpen en stund när ni vrider på nyckeln? På min senaste hoj var det insprutning och den drog in bensin direkt nyckeln vreds på.
På hojarna innan med gasare minns jag helt enkelt inte. Är lur på att pumpen inte riktigt är med. Eller har någon ett bra tips på att kolla pumpen??
Tranicos skrev:2471906Jag måste byta drivpaket på min båge i veckan och tänkte gå ner en kugge i fram. Någon som vet vart jag kan beställa bra, prisvärda grejer med übersnabb leverans? Vad är det för storlek på dreven jag ska ha? zx6r-00 är modellen. Behöver jag några specialverktyg för att fixa bytet?
Prova www.addemoto.se, de har mycket hemma till bra pris. Du behöver hålla bakhjulet för att lossa framdrevet, ta INTE av kedjan innan du lossat framdrevet. Bakbromsen räcker oftast inte utan ta t ex en planka mellan ekrarna och svingen. Mutterknackare är bäst om du har.Tranicos skrev:2471906Jag måste byta drivpaket på min båge i veckan och tänkte gå ner en kugge i fram. Någon som vet vart jag kan beställa bra, prisvärda grejer med übersnabb leverans? Vad är det för storlek på dreven jag ska ha? zx6r-00 är modellen. Behöver jag några specialverktyg för att fixa bytet?
Maranello skrev:2476839Bild på 07ans ZX6R (Sorry, om den redan har postas)
Från MCN:
"The ZX-6R is new from the ground up, including the engine, with the era of the 636cc motor replaced by a 599cc engine which will still have enough power to compete. "
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |