ZX-6R-tråden

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
929 '00
Hej!
Hjälper en vän som tar mckort att skaffa en lämplig hoj, hon vill helst ha en nyare literhoj men lyckades avstyra det till en 10 år äldre 600 istället. Nu har hon siktat in sig på en zx6r från 96 och jag undrar vad man ska se upp med vid köp av en sådan, kända dolda fel osv...
 

LinKin

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 2007
O en -98a vart det :tummenupp (byt kamkedjesträckare)



Måste jag de alltså?
nått mer jag bör tänka på? den ajg köpte den av hade bytt, drivpaket kedja olja tändstift, beläggfram senaste 400milen men de är kanske redan slut sånt eller? är ny på detta ämne :rolleyes:
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Måste jag de alltså?
nått mer jag bör tänka på? den ajg köpte den av hade bytt, drivpaket kedja olja tändstift, beläggfram senaste 400milen men de är kanske redan slut sånt eller? är ny på detta ämne :rolleyes:

Kamkedjesträckare byter man bara därför att det blir så in i helvete dyrt om kedjan skulle kugga över.... Min skall in om ett par veckor. Tänker inte göra det själv. Min skramlar som en gammal ziggedisel just nu.... man kör ganska försiktigt. Men har den inte gått långt eller skramlar så kan du vänta.

I övrigt, nej. De brukar funka klockrent. Ventilkoll vid 2400 har jag för mig.
 

LinKin

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 2007
Kamkedjesträckare byter man bara därför att det blir så in i helvete dyrt om kedjan skulle kugga över.... Min skall in om ett par veckor. Tänker inte göra det själv. Min skramlar som en gammal ziggedisel just nu.... man kör ganska försiktigt. Men har den inte gått långt eller skramlar så kan du vänta.

I övrigt, nej. De brukar funka klockrent. Ventilkoll vid 2400 har jag för mig.

jag bör kanske kolla ändå då, den har gått 4500mil, men hör inget konstigt från den, allt funkar fint, men någon ska väl kunna få se över det. tack för svar!:tungan
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Är det ventiljustering på hojen vid 1200mil-servicen? Vad är ca-priset då?
En polare säger det i alla fall och jag vägrar tro på honom...stackars plånbok...
 

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Null
O en -98a vart det :tummenupp (byt kamkedjesträckare)

Har en nyligen införskaffat en -98 jag med som gått 2000 mil. Är det läge att byta sträckare på den? Låter ingenting från kamkedjan iaf. Svaghet på dessa?

Enda var att den pickla på lite, synkade förgasarna idag och ljudet försvann. De stod lite fel.

Är det ventiljustering på hojen vid 1200mil-servicen? Vad är ca-priset då?
En polare säger det i alla fall och jag vägrar tro på honom...stackars plånbok...

På -98 är det iaf ventilkoll vid 1200 mil. Vet dock inte hur det är på -06.
 
Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Behöver flytthjälp!

Kan bli lite meckigt att frakta ner hojjen 130mil samtidigt som alla flyttgrejer.

Blir nog att sälja min kära zx6r ifall någon letar hoj. Står i Luleå fram tills 1 augusti. Bild i mitt garage. 34k + nytt metzeler M1 bakdäck vid snabb affär.
 

Sir William

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Ort
vänersborg
Hoj
GSXR 1000 -06a
tjena grabar!! har med köppt mig en zx6r -01 ja vill höjj amin bak del å undrar om någon gjort det så man vet ung hur mkt det gör i höjd!! funderar även på att höja den med hjälp av distanser i bak ramen vet ej om det är så säkert bara!! någon som har nått tipps?

/ nybliven knutte på en ninja
 

Ahono

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00
Tjenare, undrar ifall man skulle kunna låna reg nr till en kawa zx6r 03-04, kan hända att man eventuellt blir ägare till en sådan och skulle vilja kolla upp försäkringen:tummenupp
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Är det ventiljustering på hojen vid 1200mil-servicen? Vad är ca-priset då?
En polare säger det i alla fall och jag vägrar tro på honom...stackars plånbok...

På min 05a var det iaf inte ventiljustering vid 1200. Servicen kostade runt 1300 kr om jag minns rätt. Meken sa att det var ventiljustering vid 2400, men att det förmodligen inte skulle bli så dyrt för att det var inte ofta de behövde justera.

/M
 

Soderlund1

Yrkesmördare
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
600RR -05 STUNT
tja ska köpa mig en 06 nu iveckan :D.. något att tänka på? kan det inte vara eller har gått 500mil..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top