ZX-6R-tråden

zx6r peppe

zx6r peppe
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Degerfors
Hoj
zx12r svart/guld
Jag funderar på att köpa en zx 6r -00 är det något särskilt man ska ha extra koll på?

NeJ!!!.Men jag skulle lägga till ett par tusen och gå upp till en zx6r från 02(636 motorn men förg.)Inte några större ändringar på hojen, förutom på motor som jag tycker är bättre än den på 599cc från tex 00-01.Men det är inga fel på en zx6r från 00 om det är den du vill ha.Bra hojar, har haft en 00 och en 02. Inga större problem med någon av dom
 

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Null
Då hojen står 15 mil härifrån och jag inte har vägarna förbi hemöver på ett tag så undrar jag följande:

Skulle någon kunna ta några kort på undersidan på passagerarsadeln till en ZX-6R '98-'02?

Även intresserad av att köpa en sadel om någon har en liggandes.
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
har inget service bok till min ninja och undrar vad intervallerna när på den?
den har gått ca 2500 mil nu, när är nästa service?
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
japp stora servicen gjord. men då kanske inte man bö byta olja än då? om de har gjort allt det där?
Har nämligen köpt fin olja och filter :mad:

D är ju aldrig fel att byta olja o filter, speciellt inte på vårkanten, när hojen stått hela vintern o sugit i sig fukt o damm..... Pengar är till för att rulla...
 

hudiksvall

www.hmck.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki zx-6r 2015
powercomander

Hej hopp!
Är det nån som har monterat pc på en 636 -03:a
Och i sådanafall vad blev effekten?
// Magnus ny ninja ägare:)
 

fireblade69

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda 954 snart Turbo, KTM 690
Någon som kan ge en hint om körställning/gång/bana-väg lämplighet osv; honda 954-1000RR vs Kawa 636?

Har inte själv haft möjligheten att testa en 636:a
/69
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Här kommer en glad ZX6 ägare till... Har dock ett problem som gör mig mindre glad. Jag har monterat miniblinkers fram och bak men det funka inte alls med hojens blinkersrelä. Vad gör man? Tips, förslag och idéer!?? (636, -05a)
 

maverick3

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2005
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha R1
japp stora servicen gjord. men då kanske inte man bö byta olja än då? om de har gjort allt det där?
Har nämligen köpt fin olja och filter :mad:


Tror nästa service är vid 3000 mil. Inte säker men har för mig det är så.

Här kommer en glad ZX6 ägare till... Har dock ett problem som gör mig mindre glad. Jag har monterat miniblinkers fram och bak men det funka inte alls med hojens blinkersrelä. Vad gör man? Tips, förslag och idéer!?? (636, -05a)

Har haft ett helvete rent ut sagt med blinkers i vinter. Har bytt till led på min. Köpte motstånd och kopplade in utan framgång.

Mitt problem var att alla blinkade, och i rätt hastighet, men alla blinkade samtidigt! Vart ett antal gånger på mc firma men de kunde inte ge någon support på de delar de sålt, fantasiskt dåligt!

Min lösning blev en budgetlösning så länge nu när säsongen närmade sig med stormsteg, jag har lagt två orginal blinkers under sadeln och satt dit ett nytt blinkers relä. Höll på bli galen. Nu fungerar det, får ta tag i det senare. Sök på forumet det finns ganska mycket info om krånglande blinkers.
 
Last edited:

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Motstånd

Jag monterade miniblinkers på 1w med hjälp av motstånd från ELFA.
Bara att räkna ut med ohm:s lag och köpa motstånd och paralellkoppla så funkar det kanon.
Mina motstånd kostade 60:-
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Hm... Jag har en tredje teori och det är att köpa ett blinkersrelä på typ biltema/mekonomen el liknande. Bara det stämmer med voltantal och blink per sekund så borde man kunna klämma dit lite vad som helst tycker jag!?

Har kört hem hojen från vinterförvaringen idag och jÄvUlArNs va gött de va o känna draget igen!!!!!!!!! Våren är här och det skriver jag femtiosex minuter in på första vårmånaden - MARS ;-)
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
tjena ninja ägare!
Funderar på att köpa ett bult-on nu till våren/sommaren
Vilket ska man köpa som är prisvärt? Det från max kosta ca 3500, hellst billigare :)
Vart ska man köpa? internet eller i affär? Någon som har köpt där det är billigt?

//anderberg
 

Marxus

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
Null
tjena ninja ägare!
Funderar på att köpa ett bult-on nu till våren/sommaren
Vilket ska man köpa som är prisvärt? Det från max kosta ca 3500, hellst billigare :)
Vart ska man köpa? internet eller i affär? Någon som har köpt där det är billigt?

//anderberg

På eBay finns ju en del till låga priser om du vill komma billigt undan.

spana på www.ebay.co.uk
 

mkx

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Södra sidan
Hoj
Zx6r -03 svart som själen
Är det någon som kan "låna ut" sitt regnummer till en hyffsat ny zx6r? Ska börja kika efter biliga försäkringar ;)
 

Utopi

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki Er-6
Ska köpa mig en zx6r någon som har lust att hjälpa mig?
Har hittat en skulle va kul om ni som har lite erfarenhet av dom skulle vilja hjälpa till...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top