ZX10R-tråden

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
En bit utanför stan.
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
På min cyklen sitter det bazzaz och där kan man spara mappen innan man ändrar något.
Varför vill du ändra tc innan du kört cyklen, borde ju vara hyffast inställt av tidigare ägare?

Jo för att det finns 3st effekt lägen och varje läge går och justera TC- kontrolen och effekten på då kan man bara ändra läge och testa 3st olika justeringar. Det sitter race ECU på och jag har manualen och suttit o läst lite. Dessa instellningar har du inte i orginal ECU-n.
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Jo för att det finns 3st effekt lägen och varje läge går och justera TC- kontrolen och effekten på då kan man bara ändra läge och testa 3st olika justeringar. Det sitter race ECU på och jag har manualen och suttit o läst lite. Dessa instellningar har du inte i orginal ECU-n.

Har du kikat om tc ha samma värden på alla tre lägena?
grym hoj du köpt:tummenupp
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Letar efter originalbackspeglar till en 04-05, någon som har ett par över eller vet vart man kan hitta?
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Du kan ju prova ringa runt till div mc-skrotar och se om de råkar ha några speglar liggande, alternativt en hoj som de kan plocka dessa ifrån. Annars är ebay det ständiga stalltipset.
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Du kan ju prova ringa runt till div mc-skrotar och se om de råkar ha några speglar liggande, alternativt en hoj som de kan plocka dessa ifrån. Annars är ebay det ständiga stalltipset.

Har kollat lite skrotar men det verkar svårt, antar att speglar sällan klarar sig vid en marksyning. Ebay får det bli om jag inte hittar nått annat.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Har kollat lite skrotar men det verkar svårt, antar att speglar sällan klarar sig vid en marksyning. Ebay får det bli om jag inte hittar nått annat.


Det kan ju även vara läge att kontrollera om speglarna från någon annan modell är samma lika som originalspeglarna till 10:an. Jag vet till exempel att bromsoken från ZX6:an går att skruva dit utan någon som helst modifikation.
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Det kan ju även vara läge att kontrollera om speglarna från någon annan modell är samma lika som originalspeglarna till 10:an. Jag vet till exempel att bromsoken från ZX6:an går att skruva dit utan någon som helst modifikation.

Japp, Nissin-ok från ZX6 07-08 eller ZZR1400 står redan på inköpslistan, minns att jag inte var särskilt nöjd med bromsarna på min förra 05'a. Ska kolla om jag hittar någon annan modell som har samma nummer på speglarna
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Nej, bromsarna är inte mycket att hurra för. Jag kör en 04 själv. Nu under lågsäsongen så ska jag dock smeta dit stålomspunna slangar och se om det gör någon skillnad. Nästa steg är nya ok :)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Ulf har i tidigare inlägg skrivit om hur man uppdaterar bromsarna! Ok från 6an, Brembo pump osv.
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
ZX6R från -05 har samma speglar som ZX10R 04-05.

Vad jag läst på utländska forum så är det oken som är den verkliga boven gällande bromsarna på GEN1. Finns folk som testat att byta enbart dem och då har det blivit ett helt annat bett i bromsarna. Kan såklart vara så att även cylindern kan bli bättre men med stålomspunnet och nya ok så bör det bli en avsevärd förbättring.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Så kan det nog vara... jag börjar i alla fall med slangarna som ändå behöver bytas. Vi får väl se om jag smackar dit ok från en ZX14 också vad det lider.
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Om nån har en zx10r 2011 som står och samlar damm :). Så söker jag efter en sådan. Hade tänkt mig en r1:a först men har ändrat mig.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
08/09 ska passa din hoj (04/05)

Själv tycker jag Yoshimura har snygga slipon/helsystem, speciellt om man kikar på 08/09ans.
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
ImageUploadedByTapatalk1391622135.249653.jpgImageUploadedByTapatalk1391622143.082721.jpg

Yoshi R77/55

Tycker pers att R77 passar 04/05 bättre, kanske ännu hellre gamla trioval (vet ej namnet på den) just för att den passar den äldre 10ans linjer bättre.
Lycka till att hitta rätt för dej!
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Jaha, ytterligare ett projekt som spårade ur totalt :dummer

Började med att jag hittade en svart -04 ZX10R till bra pris på blocket, vält åt ena hållet och lätt lagd åt andra hållet så en hel del kosmetiska blessyrer. Dock bara 1900mil på mätaren vilket lät nästan misstänkt lite men efter att ha spårat och pratat med två tidigare ägare där den tidigaste var andra ägaren på hojen så verkade miltalet stämma. Så efter lite prutande så blev det affär, fick med ett par kåpor som var i bättre skick än de mest trasiga som satt på och tanken var att byta däck, drivpaket, serva den och sen fixa till den hjälpligt kosmetiskt och sen ha en billig, kul, hoj i sommar.

Väl hemma i garaget klädde jag av den alla kåpor och som alltid hittar man fler saker än man såg när man hämtade den men det var inget jätteallvarligt, en läckande packbox i en gaffelbenet t ex. men det var väl dags att byta olja ändå efter 10 år. Annars såg den riktigt fin ut mekaniskt och motorn gick som en klocka.

Kollade med en lackerare jag känner sen tidigare bilprojekt och frågade lite om lack och plastlagning av några kåpor. När jag räknat ihop det så insåg jag att det var drygt 3/4 av kåporna som skulle lackas samt att det var en liten bula i tanken också. Det var här nånstans det spårade ur :D Insåg att det inte skulle bli nån större skillnad i pris att lacka alltihopa och efter lite vidare diskussioner med lackeraren så blev det bestämt så. Efter att ha lämnat över alla kåpor samt tank så började jag fundera på om svart var så värst kul färg. Kom ihåg att jag sett en orange -04 nån gång och började undersöka saken, kom fram till att den fanns i svart, blått, grönt och just orange. Dock såldes aldrig den färgen i Sverige och jag är osäker på om den ens såldes i Europa. Tänkte att den färgen ”Pearl Blazing Orange” skulle vara lite kul att välja, dels original och dels väldigt ovanlig. Så ett snabbt samtal till lackeraren igen och så bestämde vi att vi skulle köra på den. Här är resultatet:

IMG_1467.jpgIMG_1468.jpg

IMG_1469.jpgIMG_1470.jpg

Så målbilden ändrades från billig kul hoj till en -04’a i det närmaste i nyskick.

Fortsättning följer :)
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top