ZX10R-tråden

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Har en framlampa, cuts, sadel, tank, baklampa och bakram till ZX10R 2004/05. Tror det ligger en framskärm och en lampa (streetfighterlyse) i lådan också.
1000kr + frakt för hela paketet.

EVOVII: riktigt snygg hoj!

Tycker också det låter bra, då min tank är bucklig och bakramen sned.:D
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Snyggare kort, men tyst är bra om du tänker ge dig ut på bana med den. Vackert bygge som kanske har blivit för fin för o skrota på Mantorp nu.:tummenupp Inte den bästa/mest lättkörda hojen men klart adrenalinframkallande.:yoparty

:) Vet inte om jag skulle säga att den var tyst ens innan men det lät absolut inte som min förra med racefit Growler, den var rätt högljud. Ville ha just en 04-05 igen då jag minns att den var riktigt elak, man vill ju inte ha något man tröttnar på direkt :D
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vilka lampor lyser när motorn är igång?
Neutral och FI?
Som bonus lyser olje-lampan, trots ok nivå och orörd motor sen 2013. Enda skillnaden är att jag bråkar med en PC3. Ska prova utan den se om det blir skillnad.
Lyckades klanta mej och var lite snabb när jag kopplade dit batteriet, plus/minus på fel. 2 säkringar senare gick den igång med batteriet rätt kopplat. Kan det ha ngt med olje-lampan att göra?
Hade ett liknande problem 2004 på en helt ny hoj, ZX10a. Men det var ngt med elen som gjorde att lampan tändes till/från.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
När motorn är igång och väl har fått upp oljetryck så ska bara neutralen lysa. FI-lampan används väl egentligen bara för eventuella felkoder och varningar?
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Vilka lampor lyser när motorn är igång?
Neutral och FI?
Som bonus lyser olje-lampan, trots ok nivå och orörd motor sen 2013. Enda skillnaden är att jag bråkar med en PC3. Ska prova utan den se om det blir skillnad.
Lyckades klanta mej och var lite snabb när jag kopplade dit batteriet, plus/minus på fel. 2 säkringar senare gick den igång med batteriet rätt kopplat. Kan det ha ngt med olje-lampan att göra?
Hade ett liknande problem 2004 på en helt ny hoj, ZX10a. Men det var ngt med elen som gjorde att lampan tändes till/från.

Har du bytt olja innan du provstarta den?
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Vad kör ni för försäkringar på era 10'or och vad betalar ni? Jag hade någon villfarelse om att det kanske inte skulle bli så farligt dyrt när hojen blivit 10 år och jag över 40 :crash men det verkade inte riktigt så. Ringde runt till några bolag i går och flera ville inte ens försäkra den, min förra ZX10'a rullade inte ens 200 mil på en säsong så årsförsäkring kändes inte aktuellt så jag kollade främst på avställningsbar försäkring.

Det här är vad jag fick fram, priser per månad:

Trygghansa
Hel 1,637kr
Halv 1,232kr
Avställd 366kr

Folksam
Hel 2,869kr
Halv 1,842kr
Avställd 513kr (Över 6,000kr per år bara att ha den avställd i garaget :huvet )

IF
Hel 2,868kr
Halv 1,458kr
Avställd 303kr

Nu kanske inte jag ska gnälla för det finns garanterat folk som har betydligt dyrare försäkringar men med tanke på förutsättningarna tycker jag ändå det är mycket pengar.

Trygghansa hel är ju det som känns vettigast av detta spontant tycker jag, eller är det någon som har något tips om annat bolag som jag borde kolla innan jag tecknar?
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Folksam.
33 år, bor i Skövde. ZX10, 2005
Har allt hos Folksam.
Avställbar, ca 200kr/mån.
Påställd, vet ej. Kostar vad det kostar.
Kör nästan bara bandagar, endast påställd då. (fast det lutar mer åt en ren banhoj och en för gata)
Folksam har varit bra att göra med för min del, både vid vurpor på gata och bana.
 
Last edited:

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
24 år, bor relativt centralt i Stockholm. Har Folksam och betalar 1 382 kr per månad när hojen är påställd. Detta är då för en trafikförsäkring.

SalusAnsvar "erbjöd" mig en trafikförsäkring för 13 125 kr per månad :D:D:D
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Trafik är ju faktiskt ett alternativ på en sådan här pass gammal hoj, dock har jag lagt så pass mycket tid och pengar på min nu så det känns lite trist om man skulle lägga omkull den det första man gör och så har man bara trafik. Men det är ju en avvägning såklart :)

Någon som har ett regnr. på en 2013-2014 ZX10'a? Kollade på blocket men hittade inget, bara lite nyfiken att jämföra vad en ny kostar i försäkring jämfört med min.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Har du bytt olja innan du provstarta den?

Nej, samma sen sist. Fyllde på lite, nivån var lite låg men utan skillnad. Ska hälla ut/byta filter och hälla i ny olja så jag vet exakt hur mkt som är i.

Lät den gå lite på tomgång till ca 60 grader, men lampan lyser fortfarande. Provade idag, samma. FI och oljelampan som lyser. Ska riva lite i elsystemet senare idag sen om jag kopplat allt rätt.
Säkringar (10A och 15A) för ECU mm är bytta, säkring vid +pol (30A) är bytt.
Kanske har att göra med att jag råkade koppla batteriet fel för några dagar sen, vände på plus/minus. Allt var dött sen, kom till liv efter att jag bytt dessa säkringar (ECU och vid +pol)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Last edited:

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Dem gör sej bättre på din hoj, du har riktigt bra puts!

DAG479, dock en 2011.

Tack igen :)

Verkar inte som det är så extremt mycket dyrare med en nyare, min kostar drygt 18k om året och den där skulle hamna på drygt 24k, kanske skulle köpt en nyare ;)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Kan FI lampan lysa när tex inga lampor är inkopplade? Nu har jag löst det med oljelampa, men mc:n går igång. Neutral lyser, och FI.
Ngn som har en idé om varför/hur?
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Kan FI lampan lysa när tex inga lampor är inkopplade? Nu har jag löst det med oljelampa, men mc:n går igång. Neutral lyser, och FI.
Ngn som har en idé om varför/hur?

Vad har du för felkod? Gott det löste sig med oljelampan, vad va det som fela.?
 

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia Tuono-18
har en pc5 till en 09à, köpte den beg, killen som sålde den sa att den passar till min 08 men hojen vägrar starta med den inkopplad, har jag blivit blåst eller har jag missat nåt?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top