ZX10R-tråden

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Har inte kopplat in den än, ska försöka få allt klart inan jag kopplar in den. Bakram och tank från en 2008 är på (2 hål till att borra samt modda tankfästet lite)
Om jag slipper fler felkoder blir PC3 nästa steg, alt åker den på till nästa säsong (har tunnare topplockspackning som ligger och skräpar, helsystem som väntar också)
Har monterat en QS, den ska kopplas in också. Röd/vit kabel till insprut. ska den kopplas in på om jag inte gör bort mej helt.

Kollar en extra gång när jag kopplar på plus/minus numera..


Låter som många järn i elden :tummenupp, ang QS vet jag inte då PQ8àn som jag kör med går på tändspolarna.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
ImageUploadedByTapatalk1397590936.441477.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397590949.907367.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397590964.274153.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397590971.790612.jpg

Ska koppla in min QS (DWE är märket) och ser man på beskrivningen ska den kopplas in mellan tändbox och spridare - rödvit kabel.
Är det den rödvita kabeln som ni ser på bild? (Är det tändboxen där?)
Går ser att koppla just där ni ser på bild? (Om det är rätt kabel?)
Ser man på elschemat (inringat 2 platser, rödvit vid spridare och rödvit vid tänbox) går kabeln från tänbox till spridare, men även till soppapump.
Kan jag koppla min QS innan förgrening eller måste det kopplas in så att soppapumpen inte påverkas?
Jag trodde att alla QS bröt tändning, men denna går tydligen via spridare.

Info: fått svar av DWE, QS kan kopplas in var som så länge den inte bryter ngt annat, i mitt fall kopplas den in på RödVit, efter förgrening till bränslepump.
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
ImageUploadedByTapatalk1397924477.404083.jpg

Ram, sving och motor: 2005
Bakram, tank och plast: 2008
Front, lampa: KTM Superduke 2006

Hoppas det blir ett ok resultat, kom gärna med tips/synpunkter.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Felkod 24: kan det vara ngt annat än givaren? Köpte en 'ny' dock var koden kvar.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Felkod 24: kan det vara ngt annat än givaren? Köpte en 'ny' dock var koden kvar.

Kod 24 är ju givaren, men det kan ju vara kablarna till den också:va. Ta av batteriet en stund o "nolla" ECU´n, mät sensorn och kablarna till den.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Ngn som har plasten som sitter i/under bakramen, där batteri mm sitter, till en ZX10 -08 att sälja?
 

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Har frontkåpa, tankkåpa + framskärm av märket polidom till zx10 2008-2010 till övers. Finns annons ute. Priset är inte skrivit i sten.
 

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
Vad har du bytt till för ok?
Upplevde du stor förbättring i bromsverkan?
Har du bytt bromspumpen med?

Jag funderar på åtgärder till frambromsen då jag tycker den är kass. Har precis satt på nya belägg och väntar på stålomspunnet, men läst att det inte kommer göra så stor skillnad. Funderar på om en Brembo RCS kommer lösa problemet eller om det fortfarande kommer begränsas med standard oken. Läste att man kunde ta okej från zx14 och de skulle göra rätt stor skillnad och det var tydligen bara byta rakt av utan någon modifikation i fästena.

Fyll gärna på med dina erfarenhet som sagt och andra får gärna komma med feedback om bromsproblematiken på dessa 04/05.

Jag har en uppsättning Carbone Lorraine XBK5 till de främre oken på årsmodell 04-05. De passar säkert i andra modeller också, men då jag själv har bytt ok på min hoj så har jag ingen användning för beläggen längre. Åtta belägg / fyra par i obruten förpackning.

En femhunka plus eventuell frakt.
 

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Bytte nu i helgen till nissin ok från en 08 zx6r, brembo bromspump och stålompunna slangar, inte hunnit köra någonting än.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Vad har du bytt till för ok?
Upplevde du stor förbättring i bromsverkan?
Har du bytt bromspumpen med?

Jag funderar på åtgärder till frambromsen då jag tycker den är kass. Har precis satt på nya belägg och väntar på stålomspunnet, men läst att det inte kommer göra så stor skillnad. Funderar på om en Brembo RCS kommer lösa problemet eller om det fortfarande kommer begränsas med standard oken. Läste att man kunde ta okej från zx14 och de skulle göra rätt stor skillnad och det var tydligen bara byta rakt av utan någon modifikation i fästena.

Fyll gärna på med dina erfarenhet som sagt och andra får gärna komma med feedback om bromsproblematiken på dessa 04/05.

Jag har slangar från HEL på. Oken är från en 07 ZX6R. Pumpen är fortfarande original. Oken gjorde mycket större skillnad än slangarna. Nu känns det äntligen som om det faktiskt är jag själv som är begränsningen i hur fort jag kan få stopp på ekipaget snarare än att jag ska hindras av taskiga bromsar.

Efter en hel helgs pangade på Gelleråsen med grym känsla i bromsarna så kan jag bara rekommendera att byta ut oken. Det är bara byta rakt av utan någon anpassning. Det enda som kan ställa till det är att anslutningen för bromsslangarna sitter i toppen av oket istället för mitt på som på originalen.
 

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
På min 2011 så är stålomspunna, lite vassare bromsbelägg men framför allt bromspump från ISR. Det var inte dåligt innan jag bytte pump, men med ISR blev både känslan och bettet lysande. Har inga funderingar på att byta OK efter det, känns helt onödigt (förutom att det skulle kunna vara kul).

Vad har du bytt till för ok?
Upplevde du stor förbättring i bromsverkan?
Har du bytt bromspumpen med?

Jag funderar på åtgärder till frambromsen då jag tycker den är kass. Har precis satt på nya belägg och väntar på stålomspunnet, men läst att det inte kommer göra så stor skillnad. Funderar på om en Brembo RCS kommer lösa problemet eller om det fortfarande kommer begränsas med standard oken. Läste att man kunde ta okej från zx14 och de skulle göra rätt stor skillnad och det var tydligen bara byta rakt av utan någon modifikation i fästena.

Fyll gärna på med dina erfarenhet som sagt och andra får gärna komma med feedback om bromsproblematiken på dessa 04/05.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Bytte nu i helgen till nissin ok från en 08 zx6r, brembo bromspump och stålompunna slangar, inte hunnit köra någonting än.

:tummenupp Jag kör med samma lösning på min, och är helnöjd. Gick från en 1098S till original först, och blev rädd första gången jag skulle bromsa, vilket skit. Nu är det i klass med Duccens.
 

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
:tummenupp Jag kör med samma lösning på min, och är helnöjd. Gick från en 1098S till original först, och blev rädd första gången jag skulle bromsa, vilket skit. Nu är det i klass med Duccens.

Jag gick från min 996 sps med 996r ok, brembo bromspump och kevlarslangar. Jag blev oxå rädd när jag körde ninjan. Känns som 30% av bromseffekten.

Ska kolla om jag hittar andra ok. :) har precis fått hem stålomspunna slangar från HEL med.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Jag gick från min 996 sps med 996r ok, brembo bromspump och kevlarslangar. Jag blev oxå rädd när jag körde ninjan. Känns som 30% av bromseffekten.

Ska kolla om jag hittar andra ok. :) har precis fått hem stålomspunna slangar från HEL med.

http://www.ebay.com/itm/KAWASAKI-ZX...Parts_Accessories&hash=item1c3420850c&vxp=mtr

Byt pump också till förslagsvis en RCS19, för original är kass. Med Duccereferens lär du inte bli nöjd med halvmesyrer.:D
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Vad har du bytt till för ok?
Upplevde du stor förbättring i bromsverkan?
Har du bytt bromspumpen med?

Jag funderar på åtgärder till frambromsen då jag tycker den är kass. Har precis satt på nya belägg och väntar på stålomspunnet, men läst att det inte kommer göra så stor skillnad. Funderar på om en Brembo RCS kommer lösa problemet eller om det fortfarande kommer begränsas med standard oken. Läste att man kunde ta okej från zx14 och de skulle göra rätt stor skillnad och det var tydligen bara byta rakt av utan någon modifikation i fästena.

Fyll gärna på med dina erfarenhet som sagt och andra får gärna komma med feedback om bromsproblematiken på dessa 04/05.

Jag bytte till Nissin ok från ZX6/ZX14, passar rakt på utan modifieringar, bytte även till stålomspunnet samtidigt. Enorm skillnad i känsla och bett jämfört med originaloken. Kör dock fortfarande med originalpumpen men det verkar inte vara där problemet sitter :tummenupp
 

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
Slängde på stålomspunnet fram och bak igår.. det gjorde lite skillnad, men då snackar vi 5-10% förbättring på sin höjd. Blir att beställa Brembo RCS 19 så fort det rullat in lite lön igen, efter det så fixar jag nya andra ok om jag fortfarande känner att det behövs.

Jag drog dit ett 16 kuggs framdrev med istället för original 17 som satt på. Det gjorde att hojen genast blev en Jizzmachine :hihi

Slänger upp en bild efter dagens tur på min Ninja och polarens Hynda.
ninja&honda.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top