ZX10R-tråden

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Skulle hemskt gärna vilja ha såna här kraschpuckar på min 08:a. Någon som vet om dom finns och var i så fall. Bilden är på en 07:a.

Puck zx10r.jpg
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Jag har fått ett problem med min cykel! Det är en eller 2 cylindrar som har börjat lägga av om jag puttrar på låga varv. Jag har ingen aning om varför. De börjar tända igen vid ca 4-5000 varv.
Cykeln i fråga är en 08.a med ca 4000 mil på sig. Import från Usa om det skulle göra någon skillnad.

Är det någon som varit med om något liknande och vet vad det är? :gnissla
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Om jag håller full gas en längre tid , så hänger sig gasen på 6000rpm och går bara tillbaka om jag vrider av på nyckeln och startar igen, att slå av dödaren på styret hjälper inte. Det är ganska irriterande, det har hänt 3-4 gånger efter motorvägskörning.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Någon här som har monterat PP Tuning fotpinnar på sin zx10:a (-08 -09 -10)? Köpte ett sett av en kille men det följde inte med någon instruktion om hur monteringen ska gå till. Ska vara raceväxlat men jag tycker att växelpinnen tar i växelföraren, eller vad man nu ska kalla det.
Finns ingen instruktion på PP tunings hemsida och Bactor, där pinnarna är köpta från början, har inte mailat tillbaka när jag mailar och frågar dem. I kartongen så står det att det ska finns instruktioner på PP tunings hemsida.
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Någon som vet hur det funkar med avluftning i tanken på en 08a? Jag har bara 2 utgångar ur min tank. En för soppan och ett rör som går genom hela tanken (överfyllnadsskydd typ)
 

Algot_83

Kawasaki is the shit ;)
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Sigtuna
Hoj
ZX10R
Har läst en hel del här nu. Zx10r -06, bra eller anus? Efter 7 år på min zx9r så är suget större än någonsin på en zx10r. Hur är körställningen på en 06a? Jag är 176 och sitter otroligt bra på 9an. Några barnsjukdomar man ska se upp med? Efter så många problemfria år med 9an så känns en grön kawa som ett säkert kort. :yoparty
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Körställningen är helt annorlunda jämfört med Zx9. Mycket mer framåtlutad och fotpinnarna sitter också högre. Jag trivs bra med min.
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Har läst en hel del här nu. Zx10r -06, bra eller anus? Efter 7 år på min zx9r så är suget större än någonsin på en zx10r. Hur är körställningen på en 06a? Jag är 176 och sitter otroligt bra på 9an. Några barnsjukdomar man ska se upp med? Efter så många problemfria år med 9an så känns en grön kawa som ett säkert kort. :yoparty
Finns en fin 06:a på bikeport i Hudiksvall.Med roligt godis på. Stora servicen är gjord..
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Som sagt tidigare så börjar de bli lite lååångggsaaaam trafik i denna spalt !
Jag har en 04 a med en någorlunda tidsenlig Acropovich dämpare . Lite stor kanske
med dagens ögon !?! :tungan

Är de någon som vet vilken modernare Acra som passar direkt på slipen liksom ?
Tacksam för svar ! :tummenupp
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Har läst en hel del här nu. Zx10r -06, bra eller anus? Efter 7 år på min zx9r så är suget större än någonsin på en zx10r. Hur är körställningen på en 06a? Jag är 176 och sitter otroligt bra på 9an. Några barnsjukdomar man ska se upp med? Efter så många problemfria år med 9an så känns en grön kawa som ett säkert kort. :yoparty

De finns ju INGEN Kawa som är anus !!!

04 - 05 är dom vassaste ! 175 kg - 184 hk ! :Bugar
Och i mina ögon de snyggaste årsmodellerna !
Min - 04 är första året med sprut har jag förstått ! Går som en dröm !!! :rock

Hittar du en fin till salu - köööp för f-n ! :tummenupp

Lycka till !
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Som sagt tidigare så börjar de bli lite lååångggsaaaam trafik i denna spalt !
Jag har en 04 a med en någorlunda tidsenlig Acropovich dämpare . Lite stor kanske
med dagens ögon !?! :tungan

Är de någon som vet vilken modernare Acra som passar direkt på slipen liksom ?
Tacksam för svar ! :tummenupp

Jag kapade min Akrapovic slipon ungefär 1/3, tyckte det blev riktigt bra, kolla före och efterbilderna på sidan 78:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?169753-ZX10R-tråden/page78
 

Palster

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Gixxer 1000 - 03
Har köpt mig en Zx-10 av 09 års modell. Är väldigt sugen att testa den när temperaturen är lite högre O rullgruset lite mindre. En första fundering är att jag tycker att gaffeln är ganska hård O bakdämparen däremot verkar ganska mjuk. Märks väl vid provkörning om det verkligen är så:)
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Ja jag får undersöka detta:)

Är det så att du tänker byta, så har jag ett par gaffelben hemma till en 08a (antar att det är samma) till salu. Han jag köte av sa att de var nyrenoverade, så jag har säkert kvitto på det någonstans. Jag själv har aldrig använt dem.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top