ZX10R-tråden

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag har en 08 ZX10r med ignijet ECU (ersätter original ecu) Den har ett M4 slipon och bortkopplad avgasservo, antar att det är det som sitter under sadeln? Den har aldrig gått riktigt bra och jag kollade nu varför lambdavärdena i sprutet stog på 18 AFR oavsett om den var startad eller inte. Båda lambdasonderna är urkopplade märkte jag, varför vill man göra det? Lägger jag in en standardmapp så vill den knappt varva över 10 000rpm, men om jag klickar bort "intake servo" i sprutet så går den bättre men saknar massa effekt ändå. Vart sitter det egentligen, och vad gör det?
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Bara vänster fotpinne. Vad vill du ha för den? :)
Jag kan rota igenom lådorna och se om jag hittar den under helgen. Den ska ligga där någonstans... :)

Postens gröna påse upp till 2 kg går väl på en 50 spänn eller så, så täck den kostnaden bara så kan jag skicka pinnen till dig. Jag har ändå ingen användning av den just nu. Jag skickar ett PM när jag har hittat pinnen!
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Kanon! Tack!! Super bra! :)

Jag kan rota igenom lådorna och se om jag hittar den under helgen. Den ska ligga där någonstans... :)

Postens gröna påse upp till 2 kg går väl på en 50 spänn eller så, så täck den kostnaden bara så kan jag skicka pinnen till dig. Jag har ändå ingen användning av den just nu. Jag skickar ett PM när jag har hittat pinnen!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag har en 08 ZX10r med ignijet ECU (ersätter original ecu) Den har ett M4 slipon och bortkopplad avgasservo, antar att det är det som sitter under sadeln? Den har aldrig gått riktigt bra och jag kollade nu varför lambdavärdena i sprutet stog på 18 AFR oavsett om den var startad eller inte. Båda lambdasonderna är urkopplade märkte jag, varför vill man göra det? Lägger jag in en standardmapp så vill den knappt varva över 10 000rpm, men om jag klickar bort "intake servo" i sprutet så går den bättre men saknar massa effekt ändå. Vart sitter det egentligen, och vad gör det?

Har du org. ECU som du kan byta tillbaka till? Gissning från min sida, men att lambdasonderna är urkopplade är orsaken till att den går så dåligt alt din ignijet-ECU som inte är helt frisk.
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
2004/05, finns det ngt mellanrör för att ersätta ventilen? Eller är helsystem enda alternativet?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Har du org. ECU som du kan byta tillbaka till? Gissning från min sida, men att lambdasonderna är urkopplade är orsaken till att den går så dåligt alt din ignijet-ECU som inte är helt frisk.

Nej jag har ju inte det, men jag mailade ignijet och fick en annan mapp på mailen och nu går den kanon, jag har även kört med bredbandslambda i och det ser jättebra ut. Ska det gå att starta med växel i om man har kopplingen intryckt? Jag har för mig att det gjorde det förut, om det är någon inställning i sprutet.
 

cl

Tequila MC
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Stockholm "Väsby"
Hoj
ZX10R Grön
Det ska gå att starta med växel i o koppling inne.
Jag skulle börja med att kolla brytaren i handtaget om du inte redan gjort det.
Brukar kunna kärva.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Styrlager/övre styrkrona, med vilket moment ska det dras?
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Råkade ut för ett problem på Mantorp, nämligen att bränslepumpen inte går igång ibland. Hände ngn enstaka ggn på torsdagen, ingen start under fredag fm, men väl hemma startade den. Kan det vara pumpen som håller på att ge upp eller har ni tips på vad det kan vara.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top